Route maken met de Garmin Camper 890

Als navigatie die rekening houdt met hoogte, breedte en/of lengte belangrijk is
Charleyr
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:18

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door Charleyr »

Helaas zijn al dit soort toestellen voorzien van een mechanisme, dat dus automatisch de route herberekend, als je van de route afwijkt.
ik heb zelf een Garmin DriveSmart en waar ik tegen aan loop is het omzetten van een track naar een route.
Dat doe ik in BaseCamp, echter als het aantal routepunten op automatisch staat, en ik de route overzet, dan krijg ik een foutmelding.
Als ik het aantal routepunten bij conversie track naar route op bv 100 zet, gaat het wel goed.
Ik zoek eigenlijk naar een ideale instelling mbt het aantal routepunten, iemand een idee?

Daarnaast ga ik waarschijnlijk mijn Zumo XT ook maar in de auto gebruiken tijdens de vakanties, want daar kan ik tenminste een route rijden, zonder dat deze bij afwijken vd route wordt herberekend en tevens kan je de track natuurlijk ook in beeld houden.
If it don't fit, don't force it, just relax and let it go!

BMW S1000XR, Zumo XT icm Schuberth SC10U. Garmin DriveSmart, Garmin Edge Explore

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1720
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door guzzi vero »

voor een route van 280 km staat die bij mij op 50 viapunten.
Als je je bekomen route dan eens herberekent met zowel kortste afstand en snelste tijd en telkens aanpast aan de track speelt dat automatisch herbereken in je gps bijna geen rol meer bij afwijken van de route. Deze brengt je dan terug naar het eerstvolgend via punt. Wel je hoofd er bij houden natuurlijk want kan best zijn dat bv op een T de gps je naar links wil laten afslaan terwijl je ook de route rechts op dat kruispunt ziet lopen. Draai dan gewoon naar rechts en vervolg de route. Op mijn 590 zie ik natuurlijk dat de track daar loopt want jij niet kan op de drive smart denk ik.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Charleyr
Berichten: 175
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:18

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door Charleyr »

guzzi vero schreef:
6 apr 2021 17:22
voor een route van 280 km staat die bij mij op 50 viapunten.
Als je je bekomen route dan eens herberekent met zowel kortste afstand en snelste tijd en telkens aanpast aan de track speelt dat automatisch herbereken in je gps bijna geen rol meer bij afwijken van de route. Deze brengt je dan terug naar het eerstvolgend via punt. Wel je hoofd er bij houden natuurlijk want kan best zijn dat bv op een T de gps je naar links wil laten afslaan terwijl je ook de route rechts op dat kruispunt ziet lopen. Draai dan gewoon naar rechts en vervolg de route. Op mijn 590 zie ik natuurlijk dat de track daar loopt want jij niet kan op de drive smart denk ik.
Thx
If it don't fit, don't force it, just relax and let it go!

BMW S1000XR, Zumo XT icm Schuberth SC10U. Garmin DriveSmart, Garmin Edge Explore

Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:59
Locatie: Leende

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door Franz »

guzzi vero schreef:
6 apr 2021 17:22
Als je je bekomen route dan eens herberekent met zowel kortste afstand en snelste tijd en telkens aanpast aan de track

Dan ben je de route zeg maar herberekeningsproof aan het maken. En dat zou nou net niet hoeven als je het uit kon zetten.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1720
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door guzzi vero »

Klopt. Maar ik heb geen zin om bij een omleiding met herberekenen op uit op het zicht terug naar de track te rijden dus mijn automatisch herberekenen staat in mijn 590 op aan. Gaat al jaren goed. Zelfs als je de skip functie gebruikt om een waypoint over te slaan. Binnen onze groep met een diversiteit van 660, 39X, 59x en XT rijdt iedereen zo. Zeker nu we de groep "moeten" opsplitsen in bubbels van 4 wegens de krankzinnige corona maatregelen hier in België.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Vera
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 aug 2021 19:10

ROUTE OPSLAAN

Bericht door Vera »

Kan men bij GARMIN CAMPER 780 een zelf uitgetekende nog te rijden route opslaan en bewaren om dan bijvb over 1 week die route te gebruiken ?
Zo ja, hoe dan ?
Alvast bedankt
Vera

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2601
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: Route maken met de Garmin Camper

Bericht door Erik »

@Vera
zie de Helpdesk, bijvoorbeeld klik hier

Raf V
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jul 2010 12:36
Locatie: 8650 Klerken

Re: Route maken met de Garmin Camper 890

Bericht door Raf V »

heb ook een 890 camper
je kan Gpx routen opladen, geen sporen
herbereken kan je niet uitzetten,

Veel punten zetten, best harde punten,
heb de indruk dat hij geen zachte punten vind of gebruikt

Raf
3de zondag van sept Motortoertocht Oostkerke-Diksmuide

Plaats reactie

Terug naar “In de vrachtauto of camper”