elsinga schreef: Wellicht dat je kunt aangeven waar jij wel en niet voor zou schrijven (of een waarschuwing zou geven)?
Hierop reagerend zou ik voor mij zelf zeggen dat ik in principe hier niet voor zou schrijven tenzij.......
Na -tig jaar bij deze baas heb ik wel geleerd dat het een puur persoonljke zaak is.
Elke grens is wat dat betreft diskutabel tenzij het zonneklaar in de wet omschreven is (50 km/u is 50 km/u maar wat is zichtbelemmerend?).
Helaas is het in dit geval weer bij een 'vage' beschrijving gebleven die een ruime interpretatie van de man op straat toelaat.
En voor wat betreft de interpretatie is er weer een kentering in de beoordeling aan het ontstaan. Toen ik als jong broekie begon werden we naar buiten gestuurd met de opdracht niet eerder weer binnen te komen dan nadat we een x-aantal bonnen geschreven hadden; in een lange periode daarna werd er geschreven naar de geest van de wet en telde niet de kwantiteit maar de kwaliteit en tegenwoordig is het (veelal onder de dwang van de prestatiecontracten) naar de letter van de wet en gaat het weer niet meer om kwaliteit maar om kwantiteit.
Maar even terugkomend op het onderwerp: In het geval zoals op de voorgaande foto (dus zonder verdere noodzaak midden op de voorruit, precies in het zichtveld) denk ik dat ik er voor zou kunnen schrijven. Dit is een schoolvoorbeeld van een zicht belemmerende positie. Die motorrijder die voor jou van rechts komt zal maar net door het scherm afgedekt worden en van jou geen voorrang krijgen! Enig idee van de mogelijke gevolgen......
Dit in tegenstelling tot de foto's waarmee dit draadje begon.
Vandaar mijn eerdere opmerking dat slechts een proef-proces misschien duidelijkheid zou kunnen brengen wat wel en wat niet toegestaan is.
En zelfs dan kan het per arrondisement en rechter maar ook in de loop van de tijd anders zijn/worden.
En verget een ding niet; Mensen maken fouten. Het beste bewijs dat onze 'vrienden' dus ook mensen zijn.