snelste route via bluetooth over verharde wegen

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
Bobo3131
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 jan 2018 17:58

snelste route via bluetooth over verharde wegen

Bericht door Bobo3131 »

Hallo, :D

ik ben op zoek naar een fietsnavigatie die de volgende eigenschappen heeft.

- route overdracht via bluetooth. (geen routes moeten overzetten via je laptop)
- na verkeerd rijden moet je navigatie je via verharde wegen de snelste en kortste route over verharde wegen terug brengen. (fietsbond.nl heeft een zoekopdracht "strooiroutes". deze stuurt je via verharde wegen op de snelste manier naar bestemming)
- navigatie moet je niet steeds naar ingestelde route sturen, maar rechtstreeks naar je eindbestemming

Ik heb nu een peperdure Garmin Edge 1030 plus en ben er niet echt over te spreken. heeft veel functies, maar de kortste route over verharde wegen lukt niet. Stuurt me over onverharde wegen omdat dit de kortste is. (terwijl ik "vermijd onverharde wegen" heb ingesteld.
Bij het berekenen van een (bekende) route laat deze mij soms meer dan 15 kilometer omfietsen. (op een afstand van 12 kilometer) omdat dit een populaire route is

wie weet welk navigatie bij mij past? :?: :?:

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2240
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: snelste route via bluetooth over verharde wegen

Bericht door Rush FZ1N »

De Edge 1030 plus is een prima toestel voor wat jij wil. Wellicht te uitgebreid en daarom doet hij waarschijnlijk niet wat jij wil. Het lijkt me beter dat je het toestel leert te bedienen door allereerst de handleiding en dit forum door te nemen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: snelste route via bluetooth over verharde wegen

Bericht door e.vdwerf »

Welke kaart zit er in het toestel?


Van de Edge explorer 1 van een fietsmaat van mij weet ik wel dat het toestel een voorkeur heeft voor enorme omwegen.
..met de garmin cyclemap maar ook met de openfietsmap.
De kortste weg lukt eigenlijk nooit.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2240
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: snelste route via bluetooth over verharde wegen

Bericht door Rush FZ1N »

De garmin cyclemap hoort er in te zitten en ik had nooit problemen om een snelle route te maken. Wel dien je dan de Edge goed in te stellen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2558
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: snelste route via bluetooth over verharde wegen

Bericht door Frank »

Bij de Edge kan je het gebruik van populaire wegen ('heatmap') uitzetten. Dit moet je in de eigenschappen van het gebruikte profiel wijzigen (en dus voor ieder profiel dus apart).
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”