"Hey google" gebruiken met Sena50S icm Rider500

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
Plaats reactie
kobu83
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2023 11:55

"Hey google" gebruiken met Sena50S icm Rider500

Bericht door kobu83 »

Hallo,

Ik heb sinds kort de Sena50S headset en ik gebruik de tomtom rider500.

Nu is alles (volgensmij) goed gekoppeld:
- Telefoon (android, galaxy S21 ultra) is gekoppeld via bleutooth aan de tomtom voor real time verkeersinfo enz.
- Telefoon is aan de headset gekoppeld voor muziek
- Headset is aan de tomtom gekoppeld voor gesproken rijinstructies.

Dit alles werkt naar behoren:
- Intercom met mijn partner werkt (via mesh)
- Gesproken aanwijzingen tomtom werkt.
- Muziek vanaf telefoon werkt.

Alleen de Sena50S zou ook spraakassistend feilloos moeten ondersteunen, het staat ook aan in de instellingen van de headset, maar het werkt niet.
Ook op de tomtom is een telefoon knopje in beeld, als je daarop drukt geeft hij de tekst "spreek na de toon" in beeld weer, maar er komt geen toon.

Wat doe ik verkeerd? Hoop dat iemand me kan helpen.

Spraak assistent op de telefoon werkt zelf prima en naar behoren, ook indien de telefoon op schermvergrendeling staat, alleen icm de tomtom/sena dus niet.

kobu83
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2023 11:55

Re: "Hey google" gebruiken met Sena50S icm Rider500

Bericht door kobu83 »

Opgelost!

Waarom weet ik niet, maar wanneer ik de bluetooth verbinding tussen tomtom en de telefoon eruit gooi, wekt "Hey Google" wel gewoon.
Nu dus alleen geen real time verkeersinfo qua files enz via tomtom.

Moet zeggen dat ik de verbinding daarvoor sowieso al erg omslachtig vind, dat werkt alleen als de app Mydrive op de telefoon open staat, anders niet.

Is dat op de rider550 nogsteeds zo?


Maar wat ik wou werkt, dus gelukt!

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: "Hey google" gebruiken met Sena50S icm Rider500

Bericht door Dirk motard »

Of de mydrive app al beter werkt daar kan ik je niet mee helpen . Die miserie heb ik jaren geleden al opgegeven. :roll:

Je kan op jouw telefoon wel gewoon de (wifi) hotspot aanzetten. En de Rider 550 daarmee verbinden. Dan werkt de rit overdracht en traffic en flitsers alvast ook. Het enige wat niet meer gaat is berichten zien op de tomtom enz. Maar tegenwoordig hebben veel motorfietsen alvast een carkit of zelfs carplay dus die functie is dikwijls toch overbodig geworden.

PS als jouw smartphone een Iphone is , en verbinding komt niet tot stand : de hotspot eens af en aan zetten :shock: Wat klote is want meestal zie je dat de verbinding weg is …. Nadat je 500 meter vertrokken bent. Zeker als je thuis vertrekt en de tomtom nog op de thuis wifi zit.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”