Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Plaats reactie
Qubi
Berichten: 16
Lid geworden op: 2 jun 2009 13:34

Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door Qubi »

Beste,

Ik heb een track gemaakt in TomTom en deze gekopieerd naar de Navigator-6. Vervolgens de track geimporteerd (geen herberekening). Indien ik vervolgens de route vergelijk met de TTMD-track dan zijn er verschillen. Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door Dirk motard »

Je schrijft duidelijk dat het een track is die je gebruikt. Normaal zou dat moeten werken , omdat een track (of spoor) heel veel punten bevat , maar geen relevantie tot de kaart. Jouw navigator kan dus niet navigeren aan de hand van een track , dat is een streep op de kaart.

In de volgende zin spreek je ineens over een route , maar hoe die track een route geworden is dat staat er niet bij. Vermoedelijk zit daar het probleem. Maar de vraag mist dus cruciale info ;-)

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1714
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door guzzi vero »

De route die je krijgt uit MyDrive is een directe route. Als je de Nav VI de route laat herberekenen dan gaat deze dat doen volgens hoe deze op dat moment staat ingesteld (snelste tijd, kortste afstand,...). Normaal dat je route gaat afwijken van het origineel wegens verschil in kaarten en reken algorithmes. De juiste manier had geweest de route te laten voor wat ze was en de track te converteren naar een route die je dan in je reisplanner terug vindt. Herberekenen uiteraard op UIT en track als referentie op de achtergrond aichtbaar.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Qubi
Berichten: 16
Lid geworden op: 2 jun 2009 13:34

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door Qubi »

Beste Dirk,

De track werd gemaakt in TTMD en als track geupload naar de BMW Navigator 6. Deze track werd vervolgens geimporteerd.

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door Dirk motard »

Ik heb geen Navigator of zumo. Misschien dat er eigenaars van een navigator uitsluitsel kunnen geven. Maar moet je die track dan niet eerst omzetten naar reis?

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door BMW-Wouter »

Bekijk mijn handleiding eens vanaf pagina 21 en geef hier aan wat je wellicht anders doet.
http://home.kabelfoon.nl/~valkarts/note ... seCamp.pdf
Als een spoor recent gemaakt is door werkelijk over een openbare weg te rijden of door het omzetten van een route die over openbare wegen loopt naar een spoor met een actuele kaart versie gedaan is dan mogen er geen significante afwijkingen ontstaan.
Kijk nog wel goed hoe de navigatie voorkeuren in je Navigator VI staan vóór het omzetten van een spoor naar een route.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2550
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door Frank »

TomTom gebruikt een andere kaart dan Garmin, dus bij het omzetten van een track naar een reis (ik neem aan dat dit bedoeld is met "importeren" want tracks hoeven normaliter niet geïmporteerd te worden) zal de route over de City Navigator gelegd worden. Daarbij kunnen er kleine verschillen optreden.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door BMW-Wouter »

De Garmin en BMW navigators bieden de mogelijkheid om een spoor te importeren zodat je ze als route inclusief alle aanwijzingen kunt rijden (maar dan moet je herberekenen wel uitzetten omdat de route slechts een begin en een eindpunt heeft).
Dus importeren is wel degelijk een mooie optie.
Als alternatief kun je zelf het streepje van het spoor op de kaart volgen, wat ook prima werkt mits je voldoende vaak op het kaartje van je navigator kijkt.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3865
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Track (TomTomMyDrive) naar Navigator-6

Bericht door RonalT »

BMW-Wouter schreef:
23 aug 2023 17:47
De Garmin en BMW navigators bieden de mogelijkheid om een spoor te importeren zodat je ze als route inclusief alle aanwijzingen kunt rijde...
In de meeste toestellen wordt dit "converteer naar reis" genoemd.

Importeren is in de Garmin spraak iets anders.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”