Gezocht! R1250 RT rijders met radio en/of GPS en TFT scherm

Skaten, ballonvaren, windsurfen, ski-en etc. etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Gezocht! R1250 RT rijders met radio en/of GPS en TFT scherm

Bericht door ErikS »

Omdat ik inmiddels begrepen heb dat hier ook vragen over de navigatie van Herrn BMW op de nieuwe R1250 RT met TFT scherm gesteld mogen worden het volgende:

Sinds kort rijd ik met een nieuwe BMW R1250RT met TFT scherm. Deze is o.a. voorzien van BMW navigatie en een radio.
Met beiden zijn er de nodige problemen of onduidelijkheden. Om te vergelijken en te beoordelen of het enkel bij mijn motorfiets is of ook bij anderen zou ik graag in contact komen met andere rijders van dit model en type BMW.
Het gaat dus om het model R1250 RT, voorzien van een TFT scherm die ook de BMW radio optie hebben en/of de Navigatie van BMW.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

miguel.vlassenbroeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2023 11:17

Re: Gezocht! R1250 RT rijders met radio en/of GPS en TFT scherm

Bericht door miguel.vlassenbroeck »

hey ik heb problemen met het opladen , maar geen radio

Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Re: Gezocht! R1250 RT rijders met radio en/of GPS en TFT scherm

Bericht door ErikS »

Inmiddels heb ik, na ongeveer een jaar klagen over de ontvangst van de radio, een duidelijk antwoord van meneer BMW uit Beieren!
Volgens BMW Nederland, die uiteindelijk navraag voor mij gedaan heeft, is het probleem bij de BMW technici in Duitsland bekend en ben ik niet de enige die dit ontvangst probleem ervaart.
Helaas geven ze meteen daarna ook aan dat de heren technici hun verteld hebben dat ze niet in staat zijn dit probleem te verhelpen. Het is een ontvangstprobleem met de antenne en ze zijn niet in staat om zoals bij een auto, de antenne op een andere positie te plaatsen zodat de ontvangst mogelijk zou verbeteren. De huidige positie schijnt de enige mogelijkheid op de motor te zijn.
IK ben nu in onderhandeling met mijn dealer om te kijken welke compensatie mogelijk is omdat je van een radio met een meerprijs van ongeveer 1300 euro toch wel iets beters mag verwachten als wat nu geboden wordt.
En de navigatie; die is inmiddels met de nodige updates een heel stuk verbeterd. Er is nu mee te navigeren.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

Plaats reactie

Terug naar “Overige toepassingen”