Zojuist heb ik een route gemaakt in Tread.
Wanneer ik deze open op de XT2 gaat hij meteen berekenen en verder gebeurt er niks, ook al is wacht ik 10 minuten.
Ik krijg geen foutmelding, geen voortgangsindicatie dus ik weet ook niet of er iets mis is en hoe lang het nog gaat duren.
Op mijn telefoon berekent de route in een paar seconden?
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?? Ik kan ook niks doen op het toestel, alleen annuleren.
Edit: inmiddels zie ik wel een voortgangsindicator. Maar als die bij 100% is, begint hij weer op nieuw.
In tread gemaakte route blijft oneindig berekenen
In tread gemaakte route blijft oneindig berekenen
Laatst gewijzigd door Jeroen O op 11 sep 2023 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: In tread gemaakte route blijft oneindig berekenen
Op dit moment werkt routes in Tread nog voor geen meter, dus daar zal het probleem zitten. Beter is het om een route te maken in BaseCamp. Daarmee gaat de XT2 prima mee om.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Ja alleen heb ik daar niks aan want ik was onderweg.
Vanavond maar even puzzelen wat er mis kan zijn.
Inmiddels zie ik de route wel in het toestel. Ik kan er alles mee doen. Ik zie de route op de kaart inclusief afstand en tijdsduur. Ik kan de route bewerken, maar zodra ik start, gaat ie herberekenen in een oneindige loop en ik krijg geen enkele clue wat er mis is.
Vanavond maar even puzzelen wat er mis kan zijn.
Inmiddels zie ik de route wel in het toestel. Ik kan er alles mee doen. Ik zie de route op de kaart inclusief afstand en tijdsduur. Ik kan de route bewerken, maar zodra ik start, gaat ie herberekenen in een oneindige loop en ik krijg geen enkele clue wat er mis is.
Je zou de route op kunnen slaan als spoor. Vervolgens in de XT2 het spoor converteren naar route.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Maak een track aan in Kurviger. Heb je ook geen PC voor nodig.
Zelfs de gratis versie is beter in het vinden van mooie wegen dan een Garmin app tot nu toe voor elkaar krijgt.
Exporteer vanuit Kurviger de track naar tablet/smartphone, openen via de tread appaen dan syncroniseren in de XT2 en vervolgens in de XT2 converteren naar een route.
Zumo 340 en 350LM voor de motor (Triumph Bonneville T100 JPS black, Tiger 800ABS, Street Triple) - Oregon 450 wandelen - 1x 60CSx retour, 2x in de kast - Oregon 300 in de vuilbak. Triumph 1200 XTR met Zumo XT2.
Ik ben er al uit. Na het verwijderen van de laatste via punten doet de route het inmiddels. Mogelijk zat er toch een stukje in waar een probleem mee was of waar je wellicht niet mag rijden. Dat moet ik nog wel uitzoeken.
Eigenlijk had ik de route van tevoren ook even moeten testen of die start.
Opzich voldoet Tread voor mij wel. Ik weet dat er wat onhebbelijkheden mee zijn. Daar heb ik niet zoveel last van. Maar ik vind het vervelend als je met 30º in de brandende zon staat en de route wil niet starten.
Wat dat betreft had ik het prettiger gevonden als er gewoon een foutmelding volgt, samen met de waypoint waar het fout gaat. Dan weet ik waar ik het moet zoeken en waar ik de route aan moet passen.
Eigenlijk had ik de route van tevoren ook even moeten testen of die start.
Opzich voldoet Tread voor mij wel. Ik weet dat er wat onhebbelijkheden mee zijn. Daar heb ik niet zoveel last van. Maar ik vind het vervelend als je met 30º in de brandende zon staat en de route wil niet starten.
Wat dat betreft had ik het prettiger gevonden als er gewoon een foutmelding volgt, samen met de waypoint waar het fout gaat. Dan weet ik waar ik het moet zoeken en waar ik de route aan moet passen.
Dit is zoooooo herkenbaar, een Garmin-user die dit nooit ervaren heeft zal een unicum zijn

Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn !!
Zumo XT2
Edge Explore 2
Zumo XT2
Edge Explore 2