Beste alternatief voor Tread

Plaats reactie
klompenmaker

Beste alternatief voor Tread

Bericht door klompenmaker »

Tread voldoet niet aan de verwachtingen. Jammer om buiten de omgeving van Garmin te moeten gaan zoeken. Ik heb inmiddels met een aantal alternatieve apps geëxperimenteerd. Beste alternatief vind ik tot nu toe de gratis app RouteYou, waarbij je voor het downloaden van een nieuwe route kunt aangeven dat je de route wilt gaan gebruiken voor een Garmin toestel. Ook is RouteYou webbased waardoor je de app ook kunt gebruiken op je tablet of laptop. Tread gebruik ik dan alleen nog maar om de route op mijn XT2 te krijgen. Ik ben benieuwd of er nog betere alternatieven zijn.

panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Beste alternatief voor Tread

Bericht door panmanbos »

route maak ik met Kurviger, sla ik op in dropbox, openen met telefoon en hopla naar XT2 werkt super makkelijk.

Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Noppie »

panmanbos schreef:
29 dec 2023 15:46
route maak ik met Kurviger, sla ik op in dropbox, openen met telefoon en hopla naar XT2 werkt super makkelijk.
Helemaal mee eens, en Kurviger maakt ook nog eens prachtige routes.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

microsd in adapter aan telefoon, via usb-c is dat tegenwoordig erg makkelijk, dan kun je elke app/opslag gebruiken om gpx bedstanden te laden. Daarna microSD in device en importeren route/tracks.

Klinkt mischien wat ouderwets om geen bluetooth of wifi te gebruiken, maar het werkt wel goed.

Voor simpel routes, alle tracks en waypoints werkt tread app goed. Bij zorvuldig gemaakte en uitgebreide routes vind er berekening plaats tijdens importeren en wordt de boel verknoeid. Maar goed, voor complexe en uitgebreide routes is gebruik van Basecamp nog steeds de enige weg waarmee je echt alles kunt doen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

tonvanunen
Contacteer:

Bericht door tonvanunen »

Dan wil ik een lans breken voor Myrouteapp. Routes maken is enkele jaren geleden vanaf de grond af opgebouwd en inmiddels zelfs voorzien van een Navigatieapp. De laatste gebruik ik niet maar routes maken is een geweldige ervaring. De gratis variant kent beperkingen maar routes maken en exporteren lukt evenals het zoeken en gebruiken van door route-experts gemaakt routes.

Voor een klein bedragje krijg je een lifetime abonnement.

(Overigens is Kurviger in de uitgebreide variant ook niet gratis evenals Routeyou.)

Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak. Maar over 1 ding zijn we het eens: Garmin's poging om een verzamelplek te creëren in de vorm van Drive of Tread werkt duidelijk niet voor iedereen....

bartho

Bericht door bartho »

MRA heeft dan ook nog de mogelijkheid van andere kaarten te gebruiken. Waaronder de Michelin kaart die zeer informatief is om wegen met mooie aanzichten te selecteren. Nog een groot voordeel , onmiddellijk Street View ter beschikking.

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Ik gebruik ze allemaal door mekaar maar als het even "snel" moet gaan gaat mijn voorkeur uit naar Kurviger. Eindstap is en blijft steeds basecamp om te fijn tunen en waypoints in te voeren in de route. Maak wel gretig gebruik van de route data banken van routeyou en MRA waarvan ik dan een route (track) importeer in die naar mijn hand zet.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”