Power knop verdwenen

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2240
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Power knop verdwenen

Bericht door Rush FZ1N »

Een mailadres op dit forum plaatsen is niet netjes, derhalve lijkt me een pb hier prima op z’n plaats.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1720
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Power knop verdwenen

Bericht door guzzi vero »

Ik heb de maker van die vervangrubbers persoonlijk ook een email geschreven met de melding dat hij gecontacteerd ging worden. Tot op heden heb ik daar geen antwoord op gehad. Of hij heeft het over het hoofd gezien of het gaat daadwerkelijk niet goed met zijn gezondheid. En net gezien zijn gezondheidstoestand ga ik hier zeker geen email adres op het net gooien zonder zijn toelating.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

JTL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:08

Re: Power knop verdwenen

Bericht door JTL »

Ik heb de powerknop nog wel maar deze zit los. Garmin Nederland en Waypoint kunnen geen nieuwe achterwand leveren. Ook Marktplaats, Ebay, en AliExpress geven geen achterwand voor de 590. Volgens Garmin Nederland is de achterwand van kunststof, welke soort weten ze niet. Nu wil ik het knopje met een flexibel blijvende lijm vastzetten. Ik vind Loctite precision super glue 3 via internet. Iemand ervaring of een andere oplossing. Ik hoor het graag.
Suzuki Intruder C 1500 ; Zumo 590

frank.dg
Berichten: 740
Lid geworden op: 28 jan 2010 22:04

Re: Power knop verdwenen

Bericht door frank.dg »

Hi

Hier ook mijn Zumo 390LM de rubber on/off knop helemaal er uit
Is er nu echt geen nieuw onderdeel verkrijgbaar.
GPS werkt nog zonder problemen....toch niet vervangen omwille van dat knopje?
Misschien eens aan iemand vragen met een 3D printer....

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: Power knop verdwenen

Bericht door BikePC »

Met wat knutselwerk misschien zelf te doen?
Defecte knop
Defecte knop
Repair_PowerButton-1.jpg (56 KiB) 118 keer bekeken
Nieuw knopje geplaatst
Nieuw knopje geplaatst
Repair_PowerButton-2.jpg (86.63 KiB) 118 keer bekeken
Afgewerkr met zwart duct-tape
Afgewerkr met zwart duct-tape
Repair_PowerButton-3.jpg (74.77 KiB) 118 keer bekeken
Bij min eerste project heb ik eerst een deel van de rubber bekleding van het achterdeksel weggesneden.
Stap 2:een vervangend knopje passend gesneden uit een rubber vlakgum (ook gummetje achterop een potlood heb ik gezien dat men die gebruikt). Zorg dat het nieuwe stukje rubber minimaal uitsteekt boven de behuizing.
Stap 2a: (geen foto) de weggesneden rubber bekleding weer opgevuld met een stukje bandenplakrubber (niet een kant-en-klare plakker, maar van een velletje met aan 1 kant een plaklaag en beschermfolie).
Stap 3: afgewerkt met een stukje zwart duct-tape. Werkt al geruime tijd prima. Voor het mooie kan je ook nog een zwarte rubber beschermhoes gebruiken en je ziet er helemaal niets meer van. Ik weet niet of die voor Zumo toestellen ook bestaan?

Bij mijn tweede project heb ik stap 1 niet meer gedaan - alleen het ovaaltje vrij en netjes gemaakt en de nieuwe knop direct afgeplakt met duct-tape.

@JTL, als je de knop nog wel hebt, kun je dan niet volstaan met afplakken met een stukje duct-tape?
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”