Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Plaats reactie
Klaaske
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2022 08:25

Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door Klaaske »

Na een wandeling of fietsrit synchroniseert de Oregon niet meer goed met Strava. In Strava zie ik alleen 1 of meerdere hemelsbrde lijnen. Strava heb ik ook opnieuw geïnstalleerd maar blijft zelfde. Met Komoot geen probleem met synchroniseren. T.a.v. Strava heb ik niets veranderd in de instellingen. Wie heeft enig idee?

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door MaartenD »

Ik heb hetzelfde met de gpsmap 67 en de Montana 750i. Het probleem doorgegeven aan Strava, de reactie was dat zij naar een oplossing zoeken met Garmin. Het heeft volgens Strava met autopauze te maken als deze aan staat gaat het mis, dus uitgezet en gaat soms goed en soms niet.

Probleem ook voorgelegd bij Garmin, zij reageerde na een paar dagen met de vraag wat ik van hun service vond van het door mij ingezonden probleem, ze hadden echter helemaal niet gereageerd op mijn probleem. Dus heb maar laten weten dat ze geen enkele oplossing hadden geboden, nooit meer iets gehoord.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Klaaske
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2022 08:25

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door Klaaske »

Wat Strava zegt dat het te maken heeft met Autopauze lijkt mij wel wat vreemd, want ik heb de Oregon standaard op autopauze staan vanaf dat ik de Oregon gebruik. Geen enkel probleem met synchroniseren met Strava gehad. Is na een paar maanden pas een probleem geworden.

Gebruikersavatar
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1371
Lid geworden op: 22 mar 2008 23:12
Locatie: Zoetermeer

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door BikePC »

Je brengt me op een idee!
Mijn Edge Explore 2 synchroniseert niet altijd goed naar Garmin Connect na een (beta) software update naar versie 20.07. Het opgeslagen activiteitsbestand blijkt soms in de map ..\Garmin\TempFIT te staan en niet in de map ..\Garmin\Activities zoals het hoort. Staat er niet, dus er valt ook niets te synchroniseren.
De keren dat het niet goed ging zou het best eens kunnen zijn dat ik de timer gestart heb terwijl het toestel in Auto-Pause stond. De keren dat de synch wel goed ging, weet ik zeker dat er geen sprake was van Pause omdat ik pas na zo'n 100 meter rijdend de Timer heb gestart.
Deze mogelijke bug heb ik al gerapporteerd naar Garmin zonder een idee mee te geven over een mogelijke oorzaak, maar ik heb nu een handvat om het nog eens precies te testen.
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door MaartenD »

Mijn Gpsmap67 en Montana 750i stonden ook altijd op autopause, maar stopten opeens met het doorgeven naar Strava, als ik het bestand handmatig upload naar Strava ging het ook mis.

De Garmin 1030 plus en deEpix Gen 2 staan ook op autopause, deze geven het wel correct door aan Strava. Snap er niets van.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Klaaske
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2022 08:25

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door Klaaske »

Zo te lezen zijn er meer die problemen hebben met synchroniseren met Strava. En ligt het niet aan mijn instellingen. Dan ga ik Strava maar loskoppelen want ik vind het irritant om alleen maar een paar hemelsbrede lijnen te zien.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2240
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door Rush FZ1N »

Wat gebeurt er als je de track handmatig importeert in Strava? Gaat het dan wel goed?
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door MaartenD »

Nee, ook dan gaat het niet goed, er wordt aangegeven dat de hike 0km lang was, terwijl het werkelijk 9km was. Als ik de hike terug kijk op het toestel dan is deze compleet (track). Op GC soms wel soms niet compleet.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Gebruikersavatar
rumble101
Berichten: 17
Lid geworden op: 7 sep 2007 19:35
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door rumble101 »

Ik heb zonet mijn eerste wandeling met een nieuwe GPSMAP 67i via Garmin Connect met succes op Strava gesychroniseerd. Autopauze staat bij mij aan, maar ben niet gestopt onderweg, enkel op het einde :-)
Edge 1040 Solar en GPSMAP 67i

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door MaartenD »

Vandaag twee wandelingen gemaakt de eerste geeft op GC 5.66 km Strava 0 km, auto pause aan. De tweede wandeling op GC 4.63 km Strava ook 4.63km, auto pause uit. rumble 101 zou jij een testje kunnen doen auto pause aan en dan enige tijd stilstaan auto pause wordt weergegeven op het scherm. Kijken wat Strava doet.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Gebruikersavatar
rumble101
Berichten: 17
Lid geworden op: 7 sep 2007 19:35
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door rumble101 »

MaartenD schreef:
7 feb 2024 17:37
Vandaag twee wandelingen gemaakt de eerste geeft op GC 5.66 km Strava 0 km, auto pause aan. De tweede wandeling op GC 4.63 km Strava ook 4.63km, auto pause uit. rumble 101 zou jij een testje kunnen doen auto pause aan en dan enige tijd stilstaan auto pause wordt weergegeven op het scherm. Kijken wat Strava doet.
Yup zonet terug van een wandeling en GC 7,37 km Strava 0 km, had inderdaad onderweg aan de verkeerslichten staan wachten, dus autopauze werd actief ingeschakeld. Mijn backup op de Apple Watch was er ook mee opgehouden na 5,51km, dus heb dan maar uit GC geëxporteerd. Een fit file gaf dezelfde 0 km, maar met de GPX file lukt het wel om hem up te loaden.
Edge 1040 Solar en GPSMAP 67i

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Oregon synchroniseerd niet meer goed met Strava

Bericht door MaartenD »

Top, bedankt.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”