- Mijn vrouw en ik hebben een reis van 20.000 km in Zuid Amerika gemaakt
- Zij heeft een Garmin Zumo XT, ik heb een XT2
- Ik zie alleen nog GPX files 67 t/m 86 (20 stuks) in de GPX folder. Hetzelfde voor mijn vrouw, maar dan andere getallen.
- In .System folder heb ik nog wat willekeurige kruimels (Drivelogs) gevonden. Ook hier was het gelimiteerd tot 20 files. Ook Current en CurrentTrackLog gecontroleerd.
- Was helaas niet bewust dat Garmin maar max 20 files opslaat. Was vroeger (Zumo 550) niet zo geloof ik...
- We gebruiken geen apps/software (basecamp of anders): alleen Windows Explorer voor het eenmaal kopieren van een OSM kaart
- Het kunnen terughalen van (een deel) de oude GPX files: "1 tot 66" idealiter.
- Ik vermoed dat de files mogelijk nog bestaan in de "achtergrond" (0s en 1s op internal memory). ("[woon]adres" is verwijderd, maar "straat" en "huis" bestaan mogelijk nog)
- Garmin Zumo XT en XT2 gebruiken MTP (Media Transfer Protocol) protocol; geen USB Mass Storage. MTP is niet (of bijna niet?) te scannen. MTP heeft significante limitaties, o.a. ter voorkoming van verwijderen van system files door gebruikers.
- Content van apparaat verschijnt als portable device op PC, niet als een drive.
- Ik las dat je Android telefoons (die ook MTP protocol gebruiken) kunt "rooten" door het installeren van bepaalde apps. Ik vermoed dat hetzelfde trucje theoretisch ook bij Garmin kan (ook een Android device?), maar ik geloof dat dit niet? kan vanuit de user interface en b) ik vermoed dat (nog) niemand de moeite heeft genomen om zoiets voor de Zumo te maken.
- Heb ~10 stuks data recovery software geprobeerd: alleen "Disk Digger" was in staat om de Zumo te herkennen, maar werkt niet:
"Unfortunately DiskDigger cannot scan your Android device over a USB connection. Please use the DiskDigger app for Android directly on your device, available from the Google Play Store. If your device uses a microSD card, please remove the card and connect it directly to your PC using a card reader, so that DiskDigger can access it directly".
- Met MTPdrive heb ik een Drive letter aan de Zumo kunnen toewijzen. Helaas maakt dit geen verschil met de data recovery software.
- Heb geprobeerd een image van de Zumo internal memory te maken (Macrium Reflect) om deze te scannen met data recovery software, maar apparaat was niet zichtbaar
- Garmin aangesloten op een Windows XP (pre-SP3) virtual machine in de hoop dat het toch buiten MTP leesbaar is. Zumo was niet bereikbaar vanwege ontbreken van geschikte drivers in XP... logischerwijs.. (was een wanhoopspoging
)
Is er nog iets wat ik (zelf) kan proberen? Of wat is er mogelijk?*
*het mag een extreme oplossing zijn waarbij toekomstig gebruik van het apparaat niet meer mogelijk is: bijvoorbeeld een expert de internal memory (DDR3 SDRAM?) van de PCB laten halen en via een kaartlezer uitlezen? Uberhaupt mogelijk?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!