Synchronisatie hick-ups

Garmin Tread, reis door het onbekende
Plaats reactie
jervig
Contacteer:

Synchronisatie hick-ups

Bericht door jervig »

Wie heeft er problemen met de synchronisatie tussen zijn Tread toestel en de apps Explore en Treadapp?? Mijn ervaringen zijn nogal gevarieerd.

1) Soms blijven nieuwe verzamelingen die je eerst in de Tread-app zet, hangen in het toestel. Ze zijn dan altijd onvolledig en komen in categorie ongecategoriseerd. Ook bij herhaald synchroniseren wordt dit niet opgelost, enige is volledig verwijderen uit de app en het toestel en opnieuw. Dit komt nogal eens voor en is knap irritant. Het lijkt erop dat als het niet in de eerste synchronisatie lukt (waarom niet is me totaal onduidelijk) dan herkent het toestel de te synchroniseren verzameling niet meer. Ik test nu 2 oplossingen:
a) Ik knip de verzamelingen in kleinere delen zodat de kans dat ze in 1x goed binnen komen toeneemt. Dit lijkt goed te werken
b) Ik heb dropbox op het toestel zelf geïnstalleerd en download de gegevens naar de memory card in het toestel, het toestel weet ze bij het maken van een nieuwe verzameling feilloos te vinden maar geeft soms doodleuk de melding na het importeren dat er geen gpx data aanwezig was, andersom, vanuit dezelfde dropbox via de app naar het toestel gaat wel goed. Dus vanuit dropbox naar het toestel ook als je ze eerst download is geen 100% oplossing.

2) Onder hetzelfde account heb ik Explore en de Tread app op een 2e telefoon geinstalleerd. Ik zal je niet vermoeien met de uren werk en conclusies daaruit, ik zeg er alleen maar dit over: Als je een 2e telefoon wil gebruiken met deze apps, gebruik er dan 1 om te communiceren met het Grmin Tread toestel en voeg daarmee data toe etc. Verwijder op het 2e toestel je Garmin Tread toestel uit de Bluetooth lijst zodat ze geen verbinding kunnen maken. In het tweede toestel kan je alles bekijken en de tread app wordt vanuit explore gesynchroniseerd, kan lang duren overigens. De Explore app wordt wel redelijk actueel geupdate, bijna gelijk met het 1e toestel.
Vroeger: Oregon 550 T, 2x 760 camper/ nRoute op Asus (XP SP3) met SSD, VIRB-elite. Nu: Tread overland XL Thuis: Windows 10 prof.

Petervfr

Re: Synchronisatie hick-ups

Bericht door Petervfr »

Waarom gebruik je geen mini SD kaartje en zet je alles daarop. Heb je het altijd bij de hand.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Tread”