Lcd scherm Oregon

Plaats reactie
GPSSPG
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2015 22:11

Lcd scherm Oregon

Bericht door GPSSPG »

Hallo forumleden,
Ik heb al enkele jaren een Oregon 750 met volle tevredenheid. Nu heb ik het toestel laten vallen en is het Lcd scherm stuk. Het toestel werkt na de val nog prima. Enkele weken terug heeft Garmin dit toestel uit service genomen en kan het Lcd scherm niet meer door Garmin worden vervangen. Schermen van dit model zijn gewoon te koop bij o.a. Ali Express. Wie kan mij helpen met een oplossing, of een adres waar ik dit toestel kan laten repareren.
Groet Anne

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5626
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Lcd scherm Oregon

Bericht door keesm »

Is Waypoint technische dienst een optie ? (zitten in Notter).
Complete scherm+lcd heb ik nooit hoeven te vervangen van een Garmin. Zie voor de 750 dat ze op ebay/ali te koop zijn (rond de € 60,-)
Als je googled op "Garmin gps repareren" kom ik wel wat bedrijfjes tegen die een scherm/display voor € 69,- vervangen.
Op Youtube een filmpje gevonden voor 650, lijkt niet zo moeilijk en uitleg ook voor 750 geschikt denk ik, maar je moet wel over juiste fijngereedschap beschikken (vaak ook voor smartphone nodig). Klusje van 30 minuten.

GPSSPG
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2015 22:11

Re: Lcd scherm Oregon

Bericht door GPSSPG »

Bedankt voor de reactie,
Ik ben bij Waypoint in Leek geweest, maar de technische dienst van Waypoint in Notter repareert dit toestel niet. Zij sturen het apparaat op naar Garmin maar Garmin heeft dit toestelmodel enkele weken geleden uit service genomen. Contact gehad met Garmin Nederland, maar zij konden niets voor mij doen. Ik heb inderdaad ook enkele bedrijfjes telefonisch benaderd maar tot nu toe zonder resultaat, ondanks dat er op hun website staat vermeld dat zij de Oregon van Garmin repareren. Ik heb ook het filmpje op Youtube gezien, maar ik zelf durf het niet aan om deze reparatie te doen.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”