CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten
Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door GerJ »

Ach ja, zo is op deze kaart ook de Posbank al afgesloten, maar ik kan er nog steeds legaal overheen.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

BaseCamp laat je wel over de Posbank rijden hoor:
posbank.PNG
posbank.PNG (363.76 KiB) 570 keer bekeken
Maar dan moet je bij route opties "Datum en tijd van afsluitingen" uitvinken.
Bij routes voorbereiden zit dat vaker in de weg, ook bijvoorbeeld bij bergpassen die in de winter als je bij de kachel zit om de route te maken dicht zijn, of als je op zondag een route dwars door een dorp aan het maken bent welke in het weekend afgesloten is.
Naast de "vaste" tijden van afsluiten, kun je bij het rijden door toeristische gebieden altijd nog tegen onverwachte afsluitingen wegens wielerwedstrijden of braderiën aanrijden. Of laatst toen we ons midden in de nacht klem reden in het centrum van Groesbeek dat wegens "half-vasten" afgesloten was maar omleidingsbordjes voor het gemak ontbraken.
Ga je een toerrit met de motorclub maken dan kan het handig zijn je ook te orienteren op andere evenementen en afsluitingen.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door GerJ »

Dat maakt bij mij niet uit:
Posbank.png
Posbank.png (267.15 KiB) 527 keer bekeken
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

Ik zie het zelfde als ik de route omkeer, van Rozendaal naar de Steeg wil het wel.
BaseCamp ziet in de buurt van Paviljoen De Posbank een stuk éénrichtingverkeersweg, zie ook hier in de HERE Map Creator:
eenrichting.PNG
eenrichting.PNG (111.86 KiB) 492 keer bekeken
Als dat niet juist is kun je in de HERE Map Creator een correctie voorstellen.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10 mei 2004 20:48
Locatie: Scherpenzeel
Contacteer:

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door ErikS »

Kwestie van de puntjes op de goede plek zetten
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5626
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door keesm »

Die Beekhuizenseweg bestaat tussen die 2 parkeerplaatsen uit gescheiden rijstroken (2 lanes), zie plaatje:
Beekhuizenseweg.png
Beekhuizenseweg.png (402.69 KiB) 471 keer bekeken
Of het daar mee te maken heeft?

(Ik heb nog CN 2009 op de PC, die kaart heeft dit gegeven niet. Er is dus een keer wat aangepast door HERE).

Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door GerJ »

Ja, dat is zo, maar dat maakt niet uit. Het betreffende via-punt bleek ietsje naast de weg te staan, maar hoe ik het ook verplaats (midden op de weg, tikje naar rechts op de weg), de route wordt bij herberekenen niet doorgetrokken.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

Nog ter verduidelijking: in BaseCamp, dus op op de Navigator en in de HERE Map Creator is het stuk Beekhuizenseweg aangegeven zonder gescheiden rijbanen en het stukje wat ik in het plaatje heb gezet is het enige stuk wat als éénrichtingsverkeer (van west naar oost) is gemarkeerd waar BaseCamp of je Navigator met het maken van een route dus rekening mee houd, er voor en er na is de weg gewoon als twee richtingen vastgelegd. Dat lijkt erg op een foutje van iemand die de kaart heeft bijgewerkt.
HERE is de kaarten producent voor Garmin en heeft een website en app waar je kaart correcties kunt voorstellen, de HERE Map Creator:
https://mapcreator.here.com
De gepubliceerde kaarten (momenteel dus versie 2025.10) lopen altijd achter, in de HERE Map Creator kun je verbeteringen voorstellen, na goedkeur worden die door HERE overgenomen en worden ze in een volgende kaart update meegenomen.

Dat verbeteren en goedkeuren werkt niet altijd zoals je zou hopen, soms wordt wat je met veel moeite in de kaarten heb verbeterd door iemand anders om onduidelijke redenen weer eruit gegooid terwijl ik in zo'n geval heel zeker weet dat ik gelijk had omdat het situaties uit mijn directe omgeving zijn of waar ik zelf tegenaan gereden ben.

Kaart verbeter voorstellen voor de iPhone worden door Apple veel sneller en duidelijker behandeld, die worden soms binnen twee weken doorgevoerd.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door GerJ »

Dank voor de suggestie, maar doorgeven is de moeite niet: ik weet dat de gemeenten Rheden en Rozendaal de Posbank gaan afsluiten voor doorgaand verkeer. Het verbaast mij dat het nog niet gedaan is.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

Ik heb er tweerichtingsverkeer van gemaakt.
Het is ook voor anderen wel fijn als fouten in de kaarten worden opgemerkt en doorgegeven.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

BMW-Wouter schreef:
27 mar 2024 13:27
De kaart kijkt in de toekomst:
a44-viaN447-a4.PNG
Die N447 zit er een beetje halfbakken in, om echt van de A44 naar de A4 te willen wordt je nog dwars door Leiden gestuurd.
Het is nu zelfs wereldnieuws :lol:
https://nos.nl/artikel/2516462-routepla ... -afgebouwd
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

dirk3
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 mei 2006 13:25
Locatie: Zwanenburg

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door dirk3 »

Ik heb gewacht tot de storm is gaan liggen en vanmiddag De Nuvi en Zumo updated.
Eerst naar Garmin Express 7.20.3 en toen zonder problemen op apparaten en pc geïnstalleerd.
(SP2820 - Zumo 550) Nuvi 3598LMT−D - Zumo 396LMT−S

BMW-Wouter
Berichten: 118
Lid geworden op: 13 aug 2018 07:01

Re: CN 2025.10 ntu is uitgekomen.

Bericht door BMW-Wouter »

BMW-Wouter schreef:
30 mar 2024 15:03
Ik heb er tweerichtingsverkeer van gemaakt.
Het is ook voor anderen wel fijn als fouten in de kaarten worden opgemerkt en doorgegeven.
HERE heeft het voorstel van twee-richtingsverkeer op de Beekhuizenseweg overgenomen:
beekhuizenseweg2.PNG
beekhuizenseweg2.PNG (267.87 KiB) 82 keer bekeken
Het zal te zijnertijd wel in een kaartupdate meegenomen worden.
Het kan dus de moeite waard zijn HERE te helpen met kaart verbeteringen.
Wouter
Geen BMW R1200RT-LC (2017) meer maar wel een BMW Navigator VI

Plaats reactie

Terug naar “City Navigator, LifeTime en OneTime update”