XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Plaats reactie
marcel.mommers
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:59
Locatie: tilburg

XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door marcel.mommers »

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een XT2. Ik maak een route in MRA (gold member). Sla deze op in de cloud als een GPX1.1 route en track. Met de Treadapp haal ik het GPX bestand binnen. Na synchronisatie met de XT wil ik de route openen en krijg dan de melding "Het voertuigprofiel waarmee deze route is gemaakt, kan niet worden gebruikt met dit toestel. Route opnieuw berekenen voor gebruik met dit toestel: Ja/Nee." Als ik Ja klik gaat het toestel rekenen en doet daar een paar minuten over en krijg ik een route die vervolgens compleet afwijkt van de geplande route. Ik kan natuurlijk de track openen en deze converteren naar een route maar dat is niet de bedoeling. Ik mis dan de via en vormingspunten zoals ik deze in MRA gemaakt had.
De XT2 heb ik al naar fabrieksinstellingen terug gezet en weer een frisse start gegeven. De software is via Garmin Express bijgewerkt en ook de kaarten zijn opnieuw geladen.
Ik kan natuurlijk het toestel aan de kabel hangen aan de pc en de route op die manier in het toestel zetten maar dat vind ik terug naar af. De cloud is de toekomst.
Ik heb het probleem ook al voorgelegd aan MRA maar we hebben nog geen oplossing gevonden. Ik heb het probleem voorgelegd aan Garmin maar ook hier nog geen oplossing gevonden
Met de XT1 en de Drive app gaat alles wel flitsend. Wie o wie heeft de oplossing

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 247
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door panmanbos »

wat ik begrepen heb is dat je het beste kunt opslaan als gpx 1.2

marcel.mommers
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:59
Locatie: tilburg

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door marcel.mommers »

Mijn dank voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd met de GPX 1.2. Maar helaas geeft dat geen goed resultaat

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 247
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door panmanbos »

kijk eens op faceboek, hier hebben ze vaker over dit probleem gesproken
https://www.facebook.com/groups/589819221701740

Gebruikersavatar
panmanbos
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 247
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:59
Locatie: Schagen

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door panmanbos »


Gebruikersavatar
consono
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:19
Locatie: Oldenzaal

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door consono »

Tread is helaas nog niet wat het moet zijn.... Of je nu een route uit MRA, BaseCamp of Kurviger via Tread overzet, het resultaat is bedroevend.
Beter laat je Tread nog even links liggen.

Wat wel goed werkt is vanuit MRA de export (via hun connector). Dan kun je zowel 1.1 als 1.2 routes prima op de XT zetten en fijn gaan rijden. Ja, dat is bekabeld, maar het werk tenminste wel.
Groet.
Arno

Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2550
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door Frank »

Het is niet zozeer de Tread app zelf, meer de combinatie met de XT2. De XT2 zal alle routes die via de Tread app binnenkomen, altijd opnieuw berekenen. De voornaamste reden voor mij om mijn XT niet in te ruilen voor een XT2.
De XT2 is duidelijk bedoeld voor individuele rijders die routes op het toestel zelf uitzetten (blijkbaar in de USA de doelgroep) en (nog) niet ontwikkeld voor het rijden van routes die van een andere bron vandaan komen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

MarVer
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2021 19:03

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door MarVer »

Laatst een discussie gestart hierover met Garmin, uiteindelijk maar opgegeven..

Krijg alleen maar standaard antwoorden, alles opnieuw installeren bladiebla...... en uiteindelijk routes met waypoints moest je maar maken op het toestel zelf, hieronder laatste stukje van de 'conversatie'... onbegrijpelijk.....

-----------------------
Beste Garmin,

Wanneer het niet mogelijk is met Basecamp (maar ook MRA en Kurviger werkt exact hetzelfde) hoe of waarmee kan ik dan een route maken met waypoints ??

Hoe kunnen anderen dan hun route met een XT2 gebruiker delen? Die maken ook hun routes met b.v. basecamp, MRA of kurviger. ?

Met vriendelijke groet,
Een gebruiker
------------------------
Beste Gebruiker,

Ons technisch team adviseert wanneer u de Tread app op uw telefoon opent, wordt u ook gevraagd om de Garmin Explore app te openen. Als dit niet is gebeurd, moet u de Tread app verwijderen en vervolgens opnieuw installeren.

Klik dan op een nieuwe route en links onderaan ziet u "Start". Daarna kunt u inzoomen op de kaart tot u uw startpunt vindt en daarop drukken. Vervolgens wordt u gevraagd om uw "Stop"-punt te selecteren en nogmaals op uw gewenste bestemming te drukken.

De app berekent dan de route en geeft u de optie om de details van de route te bekijken.

U kunt dan "Route aanpassen" gebruiken om een tussenpunt/waypoint te selecteren als u niet helemaal aan het begin van de route wilt beginnen door erop te drukken.

Om een GPX-bestand te lezen of te bekijken raden wij u aan Garmin Explore te gebruiken. Voor een duidelijker overzicht kunt u de online versie van Garmin Explore op uw laptop of desktopcomputer gebruiken.

https://explore.garmin.com/Map

Gebruikersavatar
consono
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:19
Locatie: Oldenzaal

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door consono »

Frank schreef:
28 mar 2024 09:59
Het is niet zozeer de Tread app zelf, meer de combinatie met de XT2. De XT2 zal alle routes die via de Tread app binnenkomen, altijd opnieuw berekenen. De voornaamste reden voor mij om mijn XT niet in te ruilen voor een XT2.
De XT2 is duidelijk bedoeld voor individuele rijders die routes op het toestel zelf uitzetten (blijkbaar in de USA de doelgroep) en (nog) niet ontwikkeld voor het rijden van routes die van een andere bron vandaan komen.
Dat vind ik wat te kort door de bocht...
Op de XT2 kun je prima routes rijden uit bijv. MRA, als je maar weet hoe je ze over zet. En dat is dus níet via Tread, want die vernaggelt je route.
Zet je via een kabel de route over met bijv. de MRA connector of zet je de gpx rechtstreeks op je XT2 in de map GPX dan kun je direct je route rijden.
Mijn mening is dus dat het wél de Tread-app is, want maak ik daar geen gebruik van loopt het als een speer.
Groet.
Arno

Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2550
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door Frank »

Bij de lancering van de XT2 is ook de Tread app met veel bombarie aangekondigd als de ideale routeplanner voor de XT2. Garmin heeft zelfs 'mooie motorroutes' opgenomen in de database. Echter, als de XT2/Tread combinatie routes blijft herberekenen in het toestel is dat niet veel waard...
Jouw werkwijze werkt natuurlijk, maar is in die zin niet beter dan met de XT. In feite zelfs slechter, want met de XT kan je routes met de Drive app draadloos overzetten zonder dat er herberekend wordt (als je het goed doet...)! Blijft dus overeind dat de XT2 in die zin geen meerwaarde heeft t.o.v. de XT....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

MarVer
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2021 19:03

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door MarVer »

Het is idd wel degelijk de thread app, getest door handmatig via de kabel een route met waypoints (hard + zacht ) over te zetten. Dan ziet ie er precies zo uit zoals je verwacht en zoals de XT er ook mee omgaat. Totdat de synchronisatie gaat lopen dan ineens wordt de route, maar ook de waypoints 'spontaan' verplaatst en is je hele route naar zijn groootje.

marcel.mommers
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:59
Locatie: tilburg

Re: XT2 Voertuigprofiel kan niet worden gebruikt

Bericht door marcel.mommers »

Bedankt voor al jullie reacties. Ik blijf voorlopig maar gewoon bij de XT1 en laat de XT2 voorlopig voor wat het is. Zoals vermeld in jullie berichten werkt het met de XT1 en de Garmin drive app geweldig en blijven we die gebruiken totdat Garmin een oplossing heeft.

m.v.g. Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT2”