Ik rij binnenkort een in BC gemaakte track, die ik via tread als route in de XT2 heb staan. Ik rij de route voor om deze later met een grote groep te rijden.
Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe ik de tread app kan gebruiken om direct een aanpassing in de route op de XT2 te maken in het geval ik b.v. een wegomlegging tegenkom.
Nu schrijf ik de aanpassing op of maak een kruimelspoor en pas de track thuis weer aan op de PC met BC.
Volgens mij moet dat met de tread app direct onderweg kunnen, maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt voor de reacties, Peter
tread app uitleg
- klompenmaker
Re: tread app uitleg
Ik neem aan dat je de nieuwste versie van de tread app hebt geselecteerd. Ga in je explore bibliotheek naar de route die je wilt wijzigen. Klik op de route en kies dan voor "dit segment selecteren". Je route is nu geselecteerd en dat kun je zien aan de witte lijntjes aan weerszijden van de route. Klik dan op de weg die die de route gaat omleiden. Hetzelfde menu verschijnt weer, maar kies dan voor "stoppunt invoegen". Afhankelijk van je aanpassing is de route gewijzigd.
Dank je, ik ga het proberen.
- guzzi vero
Zo voorkom je al wat ergernis vooraleer je vertrekt: exporteer de BC track en upload die in https://plan.tomtom.com/nl?p=51.1224,2.6297,6z, Gratis account aanmaken en op de 3 horizontale streepjes klikken in het venster links bocenaan. Mijn items kiezen en track uploaden. Dan in de kaartopties: verkeersincidenten aanklikken. Genoeg uitzoomen (oude versie was hierin veel beter om de eventuele werkwegzaamheden langsheen je track te zien). Route in BC hieraan aanpasssen en nieuwe track van route laten maken.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Helaas dit werkt niet zoals ik het graag wil. Als ik op de route klik en het segment selecteer wordt de hele route wit omlijnd. Geen track geselecteerd maar wel degelijk de route. Als ik dan een extra stop invoer krijg ik een nieuw eindpunt grrrrr...klompenmaker schreef: ↑27 feb 2024 15:52Ga in je explore bibliotheek naar de route die je wilt wijzigen. Klik op de route en kies dan voor "dit segment selecteren". Je route is nu geselecteerd en dat kun je zien aan de witte lijntjes aan weerszijden van de route. Klik dan op de weg die die de route gaat omleiden.
Misschien niet duidelijk wat ik wil doen: Stel de route loopt van Almelo naar Borne over de autosnelweg. Deze is echter afgesloten en ik wil de route dus verleggen naar de N weg. Ik denk dan: Even op m'n telefoon via de tread app een paar puntjes zetten en klaar is kees, dus niet, wss te eenvoudig gedacht.
Doe ik iets verkeerd ? Of moet ik nog een cursus tread app volgen.... wat een gedoe.....