Bij 1 van de eerste routes die ik wil rijden, Dijkenroute Nijmegen (prov Gld)
valt mij het volgende op
- Het begin van de route is het onmogelijk om vanaf de brug af te slaan richting Oude Dijk
- De Waaldijk is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Op google maps is een verbod ten oosten van Slewijk. Ook vanuit Lent is een verbod bij de eerste tunnel thv parallelweg.
Wat kan ik verwachten van de overige routes? Worden ze bijgewerkt c.q. geactualiseerd?
Een ander probleem is dat de navigatie (XT2) wel constateert dat de route niet voldoet aan de routebeperkingen voor het rijden op wegen en vraagt of de route moet worden herberekend, maar uiteindelijk dat op de genoemde punten in ieder geval niet doet.
actualisering routes
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Re: actualisering routes
Jij kan niet verwachten dat routes worden geactualiseerd.
Ik maak zelf ook veel routes en die rijden we een keer, daarna zijn ze beschikbaar op het internet en kijk ik er niet meer naar. Dus het kan best zijn dat jij een route van 10 jaar of misschien wel 14 jaar oud download. Je zult er zelf wat effort in moeten steken om er route van te maken die je op dit moment kunt rijden.
Tweede puntje is niet te voorkomen, wegen veranderen, soms is een weg een eenrichting weg geworden, soms afgesloten enz.
Ook dit is weer iets waar je zelf aan moet werken.
Open de route in BaseVamp of MyRouteApp en bewerk hem tot een route die je wel kunt rijden. En dan nog zal je op punten komen waar het fout gaat. Dan wordt het zaak het simpele boerenverstand voorrang te geven.
Zowel een route als een navigatietoestel zijn hulpmiddelen.
Ik maak zelf ook veel routes en die rijden we een keer, daarna zijn ze beschikbaar op het internet en kijk ik er niet meer naar. Dus het kan best zijn dat jij een route van 10 jaar of misschien wel 14 jaar oud download. Je zult er zelf wat effort in moeten steken om er route van te maken die je op dit moment kunt rijden.
Tweede puntje is niet te voorkomen, wegen veranderen, soms is een weg een eenrichting weg geworden, soms afgesloten enz.
Ook dit is weer iets waar je zelf aan moet werken.
Open de route in BaseVamp of MyRouteApp en bewerk hem tot een route die je wel kunt rijden. En dan nog zal je op punten komen waar het fout gaat. Dan wordt het zaak het simpele boerenverstand voorrang te geven.
Zowel een route als een navigatietoestel zijn hulpmiddelen.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Downloaden van het internet, dat gaat bij mij niet op. Ik heb er voor betaald, On route select 1001 staat bij mij voor €79,00 op de factuur.
Deze routes zijn absoluut niet actueel. Ze zijn op oudere kaarten gemaakt en je dient ze dan ook altijd opnieuw te (her)berekenen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
Dat is juist, herberekenen dat doet de XT2, die maakt van de track een route. Maar er verandert niets voor zover ik dat kan zien, in ieder geval niet waar het verbod geldt voor gemotoriseerd verkeer binnen bepaalde tijden.
Deze route is onrijdbaar op deze manier. Ik hoop maar dat het met de rest meevalt.
Deze route is onrijdbaar op deze manier. Ik hoop maar dat het met de rest meevalt.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Er is een verschil tussen herberekenen en het rekenen wat je toestel doet.
Als je door je toestel een track naar een route laat berekenen zorgt je toestel er voor dat de route aangepast is aan de kaart in het toestel en wordt er een en ander berekend zodat de route enigszins op de wegen ligt. Maar het toestel houdt geen rekening met allerlei borden langs de weg ed.
Herberekenen om van oude routes een goede, nieuwe route te maken zal je te raden moeten gaan bij BaseCamp of MyrouteApp (zoals ik al eerder schreef).
Als je door je toestel een track naar een route laat berekenen zorgt je toestel er voor dat de route aangepast is aan de kaart in het toestel en wordt er een en ander berekend zodat de route enigszins op de wegen ligt. Maar het toestel houdt geen rekening met allerlei borden langs de weg ed.
Herberekenen om van oude routes een goede, nieuwe route te maken zal je te raden moeten gaan bij BaseCamp of MyrouteApp (zoals ik al eerder schreef).
Groeten, RonalT
Wanneer ik nu schrijf dat omzetten naar route door Basecamp of XT2 niets veranderd en bij jou dan kennelijk wel... leg dan aub uit hoe dat dan kan. Immers waar houd jouw device dan wel rekening mee terwijl je even later weer zegt dat het dan weer geen rekening houdt met allerlei borden. Waarom past die dan iets aan?
voorbeeld : route met veerpont in track formaat omzetten naar route en de veerpont vermijden.
Basecamp/ XT2 : beiden veerpont mijden.
Herberekeningen naar route in Basecamp en in de XT2 geeft hetzelfde resultaat: ze gaan gewoon over de veerpont en er verandert niets.
Wanneer daar iets aan te veranderen is middels instelling of wat dan ook dan hoor ik dat graag.
voorbeeld : route met veerpont in track formaat omzetten naar route en de veerpont vermijden.
Basecamp/ XT2 : beiden veerpont mijden.
Herberekeningen naar route in Basecamp en in de XT2 geeft hetzelfde resultaat: ze gaan gewoon over de veerpont en er verandert niets.
Wanneer daar iets aan te veranderen is middels instelling of wat dan ook dan hoor ik dat graag.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Het toestel houdt met weinig rekening als het van een track een route maakt. Toestel probeert de track zo veel mogelijk aan te houden en aan de wegen aan te passen. Het is lastig uit te leggen, maar van een oude route een nieuwe werkende route te maken is best lastig.
Zoals ik in een vorig bericht al schreef, het gaat niet vanzelf. Je zal hem zelf moeten bewerken met BaseCamp of MyRouteApp.
Voor BaseCamp: met het 'invoegtool' kan je routepunten toevoegen en met het 'verplaatstool' kan je punten verplaatsen. Met het gum kan je punten die te veel zijn wissen.
Voor MyRouteApp zal het ook wel zoiets werken, maar daar heb ik te weinig kennis van.
Met behulp van Google Streetview oid kan je af en toe kijken waarom iets verkeerd loopt...
Laatst gewijzigd door RonalT op 21 mei 2024 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT
spreken is zilver, zwijgen is goud