alleen de track laten zien?

De toestellen voor fitness en sport
Plaats reactie
Peter_1960

alleen de track laten zien?

Bericht door Peter_1960 »

Als ik een GPX file (met alleen een track daarin) naar de Garmin explorer 2 haal, maakt hij daar telkens een route van als ik deze activeer.
Ik rijd het liefst alleen op de track. Hoe kan ik voorkomen dat de explorer er een route van maakt?
BMW R1250RT :) :), Zumo XT2 :) , Edge explorer 2 :(.

BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: alleen de track laten zien?

Bericht door BikePC »

De Edge toestellen, dus ook de Explore 2, maken van een ingeladen track of route altijd een koers. Koersen worden opgeslagen in de map ..\Garmin\Courses als .fit bestanden. Je kunt er vervolgens voor kiezen of je actief wil navigeren met afslagaanwijzingen of niet (instelling geldt voor alle koersen). Dit laatste is wat jij wil.
- kies je profiel, bijvoorbeeld ROAD
- hoofdmenu -> KOERSEN
- 3-balletjesmenu (rechts boven)
- Afslagbegeleiding Aan (schuifje rechts / balletje groen) of Uit (schuifje links / balletje wit). Jij kiest hier dus 'Uit'.
- selecteer je koers - Koers wordt geladen en druk op Rijden. De koerslijn is zichtbaar op het kaartscherm als donker paarse lijn met donkere randen.
En rijden maar - zorg natuurlijk wel voor een GPS fix voordat je vertrekt ;)
Je kunt er ook nog voor kiezen om in het genoemde balletjesmenu de Koersfoutwaarschuwingen aan te laten. Als je niet navigeert, krijg je wel een waarschuwing als je van de koers afwijkt. Als je zo simpel mogelijk alleen je track (koers) wilt fietsen, zet deze waarschuwingen dan ook uit.
Veel fietsplezier!
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Peter_1960

Bericht door Peter_1960 »

Dank je wel!
Werk blijkbaar weer heel anders dan de Zumo serie
BMW R1250RT :) :), Zumo XT2 :) , Edge explorer 2 :(.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”