Ik gebruik zo nu en dan de komoot app op mijn Edge: vind het gewoon fijne kaart.
Nadeel vind ik alleen dat je niet bij je Garmin-instellingen kan zoals bijvoorbeeld helderheid scherm. Maar meest vervelende is eigenlijk dat hij altijd 1x crashed. Dat is binnen half uur op moment dat je scherm aanraakt om bijvoorbeeld in te zoomen. Scherm gaat even uit en dan zit je weer in Garmin-omgeving.
Gelukkig is route dan wel opgeslagen. Als ik daarna Komoot weer open, is er niets meer aan de hand en kan ik van alles doen met zoomen of pauseren zonder problemen.
Op zich jammer want vind het voor de rest wel fijne app op Garmin.
Was benieuwd naar jullie ervaringen met Komoot-app.
Komoot app ervaringen
Re: Komoot app ervaringen
Heb het even geprobeerd, maar gebruik nu weer de Garmin Cycle maps. Het niet kunnen aanpassen van de gegevensvelden vond ik erg vervelend. Crashen heb ik dan weer niet gehad. Dat was met mijn vorige Edge, een 1040. Ik heb nu een Edge 1050, dus ga het met deze ook proberen. Kijken wat dat oplevert. Deze Komoot functie is overigens nog vrij nieuw, dus nog niet volledig uitontwikkeld.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
-
Aaaah...dat het nieuwere app is, wist ik niet.
Ik gebruik de Edge in eerste instantie voor fietsen en daar is de standaardkaart voor mij prima voor. Echter gebruik ik, zal het maar eerlijk zeggen, de Edge ook intensief voor wandelen.
Ik weet dat Edge voornamelijk voor fietsen is bedoeld maar voor wandelen voldoet hij voor mij ook prima. Heb ook een Garmin Extrex geprobeerd maar dat beviel minder.
Voor het uitzetten van wandelroutes ben ik geen betere app tegengekomen dan Komoot. De Garmin-app is voor het wandelen in de basis top: de kaart is voor wandelen mooier en fijner vind ik dan de kaart van Garmin.
En....als je de route afgerond heb, bewaart de Komoot-app de route als een 'wandel-activiteit'.....terwijl de Edge gereden routes (uiteraard) als fiets-activiteit.
Ik gebruik de Edge in eerste instantie voor fietsen en daar is de standaardkaart voor mij prima voor. Echter gebruik ik, zal het maar eerlijk zeggen, de Edge ook intensief voor wandelen.
Ik weet dat Edge voornamelijk voor fietsen is bedoeld maar voor wandelen voldoet hij voor mij ook prima. Heb ook een Garmin Extrex geprobeerd maar dat beviel minder.
Voor het uitzetten van wandelroutes ben ik geen betere app tegengekomen dan Komoot. De Garmin-app is voor het wandelen in de basis top: de kaart is voor wandelen mooier en fijner vind ik dan de kaart van Garmin.
En....als je de route afgerond heb, bewaart de Komoot-app de route als een 'wandel-activiteit'.....terwijl de Edge gereden routes (uiteraard) als fiets-activiteit.
In de Edge gebruik ik het “gravel” profiel wat ik dan later handmatig omzet naar hiken. Ook in deze opzet bewaard de Edge de track in Komoot, Strava en Garmin Connect. Ik heb het zo ingesteld dat na opslaan de track automatisch wordt geüpload naar Connect. Connect is weer gekoppeld aan Komoot en Strava.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.