Nieuwe software 24.05 (beta?) voor Edge Explore 2

De toestellen voor fitness en sport
BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Nieuwe software 24.05 (beta?) voor Edge Explore 2

Bericht door BikePC »

Er is nieuwe software 24.05 voor de Edge Explore 2. Het is onduidelijk of dit beta software is, of niet. De aankondiging en changelog staan alleen bij het beta-programma, maar meerdere gebruikers die niet daarbij zijn aangemeld, blijken deze update ook te krijgen.
Zie: https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... ent-1290=1 De Changelog staat daar ook.

Let op dat er al meldingen zijn van 'issues' - zo zou het toestel aanmerkelijk traag zijn geworden v.w.b. de schermupdates zoals bij draaien van de kaart en de Basecamp compatibiliteit zou (weer) verloren zijn gegaan. Er zijn daarover geen details vermeld.

Mijn insteek is voorlopig te wachten met het installeren van deze versie totdat een beetje duidelijk is of de nieuwe features opwegen tegen de al gebleken nadelen.
Installatie van nieuwe software kan je op twee manieren voorkomen:
- bij de opstart van je toestel goed opletten en steeds het voorstel om de nieuwe software te installeren afwijzen. Er zijn echter ook meldingen van het uitblijven van deze dialoog en dat de nieuwe software automatisch geinstalleerd wordt.
- na iedere synchronisatie het bestand GUPDATE.GCD in de folder ..\Garmin een andere naam geven, bijvoorbeeld GUPDATE.GCD.tmp. Ook hier steeds blijven opletten - als je de rename 1x vergeet, staat de nieuwe software op het toestel! NB. Als de Edge toch aan de PC hangt via de USB kabel, maak dan gelijk een backup van het .GCD bestand voor eventueel later gebruik, of om er een forumlid mee uit de problemen te kunnen helpen... :wink:

Mijn Edge Explore 2 heeft software versie 21.18 en werkt voor mij probleemloos. En dat hou ik voorlopig nog maar zo.
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”