Hallo,
Gisteren heb ik een tomtom go expert plus 6 gekocht, gezien ik heel tevreden was over mijn rider 550. Gpx’en erin zetten is een van de voorname redenen waarom ik deze gps heb gekocht.
Nu wou ik dit dus gisteren uitgebreid testen, maar merk ik (net zoals sommige anderen van jullie) dat de mydrive veranderd is in een ramp, een gewone track zowel op de website als de app amper te bekijken valt, en dat ik kan doen wat ik wil maar de route niet gesynchroniseerd word met mijn systeem. Groene schuiver op “synchroniseer naar mijn systeem” gezet, tomtom met goede internetverbinding én uiteraard ook ingelogd op mijn mydrive account.
Hetzelfde geprobeerd op de tomtom go-app, hier komen de routes ook niet op.
Het gekke is wel, als ik een favoriete plaats aanduid in de mydrive, is dat INSTANT gesynchroniseerd met de go expert én met de go-app!
Ten einde raad dan maar eens de gps via usb aan de pc gehangen (zo krijg ik ook heel simpel gpx’en op de rider soms)
Maar nu laadt ie wel op, maar is volledig onzichtbaar op de pc, andere kabel geprobeerd, andere oc geprobeerd, rechtstreeks in toestel,….
Een beetje ten einde raad dus! Kan het zijn dat de nieuwste tomtom’s via usb(c) enkel nog maar opladen en geen verbinding maken met pc?
Zit er een bug in het mydrive/plan platform of ben ik de enige die dit momenteel heeft?
Alvast bedankt
Tomtom GO expert plus
-
Re: Tomtom GO expert plus
Denk dat er inderdaad iets mis is bij tomtom. Gisteren wou ik een route inladen. Deze verschijnt wel in de 550 maar niet in de go app.
-
Ik zat net nog te rommelen aan een rit die ik binnenkort wil doen. En die maar niet wou verschijnen in de go-app.
En wat blijkt nu , je moet niet enkel , onder menu/instellingen/tomtom account inloggen met jouw TT account. Maar in het hoofdmenu heb je nog een 2é tab (dus niet onder instellingen) : Tomtom services. En daaronder heb je 4 schuivers : traffic en flitsers , Mydrive , online zoeken en online routebepaling. En na één of andere update ofzo staat de schuiver naast mydrive dus UIT. En werkt het dus niet meer. Ik heb dat dus niet zelf gedaan , heeft altijd gewerkt ook. Maar nu stond hij dus uit.
Het overzetten van routes naar de go-app is daarmee opgelost. Maar je kan dus best eens nakijken of in jouw apps en toestellen , tomtom deze extra service voor ook jou gedaan heeft

PS blijkbaar kan je in ios mydrive app ook niet meer syncen naar je toestel. Hiervoor heb ik met een browser naar plan.tomtom moeten surfen. Dat plan gedoe voorlopig toch ook geen (sarcastische mode aan) verbetering.
En wat blijkt nu , je moet niet enkel , onder menu/instellingen/tomtom account inloggen met jouw TT account. Maar in het hoofdmenu heb je nog een 2é tab (dus niet onder instellingen) : Tomtom services. En daaronder heb je 4 schuivers : traffic en flitsers , Mydrive , online zoeken en online routebepaling. En na één of andere update ofzo staat de schuiver naast mydrive dus UIT. En werkt het dus niet meer. Ik heb dat dus niet zelf gedaan , heeft altijd gewerkt ook. Maar nu stond hij dus uit.
Het overzetten van routes naar de go-app is daarmee opgelost. Maar je kan dus best eens nakijken of in jouw apps en toestellen , tomtom deze extra service voor ook jou gedaan heeft

PS blijkbaar kan je in ios mydrive app ook niet meer syncen naar je toestel. Hiervoor heb ik met een browser naar plan.tomtom moeten surfen. Dat plan gedoe voorlopig toch ook geen (sarcastische mode aan) verbetering.

Heel hard bedankt!! Ik zit uiteraard met ios… vandaar, een hoop gedoe. Terwijl het vroeger eigenlijk goed werkte….
-
Om nog eens terug te komen op op de sync mydrive schuiver in de go app.... blijkbaar staat die na elke update van de app telkens terug automatisch af.
Heb me terug moeten inloggen .... maar toen verschenen de ritten nog niet.(rechtstreeks uit mra over gezet naar plan/mydrive) Heb dan in plan.tomtom bij alle ritten de schuiver om te syncen moeten af en weer aan zetten en toen verschenen ze wel.
Heb me terug moeten inloggen .... maar toen verschenen de ritten nog niet.(rechtstreeks uit mra over gezet naar plan/mydrive) Heb dan in plan.tomtom bij alle ritten de schuiver om te syncen moeten af en weer aan zetten en toen verschenen ze wel.