Synchronisatie met Strava / GPSMAP 66S

App voor o.a. gezondheid en fitness data in combinatie met diverse Garmin horloges, Edge's, enkele outdoor toestellen en weegschalen.
Plaats reactie
ReinvR

Synchronisatie met Strava / GPSMAP 66S

Bericht door ReinvR »

In mijn Garmin Connect app heb ik de koppeling met Strava geactiveerd. Als ik routes rijd met mijn Edge 520 of mijn Edge Explorer verschijnt de gereden route in zijn geheel in Connect en wordt deze daarna evenzo keurig in Strava weergegeven. Gebruik ik voor langere tochten echter mijn GPSMAPP 66S, dan wordt de gereden route wél in zijn geheel overgezet naar Garmin Connect, maar wordt ie maar voor een klein deel gesynchroniseerd met Strava. Daar verschijnt de route maar tot de eerste keer dat ik stop, bijvoorbeeld voor een stoplicht of een druk kruispunt, en daarna stopt de route en zie ik niets meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, o.a. verbinding Connect-Strava opnieuw ingesteld, software opnieuw geïnstalleerd, op de gps de autopauze met aan en uit geprobeerd. Omdat de route in zijn geheel wél zichtbaar is in Connect, lijkt het me overigens niet logisch dat het aan één van de gps-instellingen zou liggen, maar wie weet. Heeft iemand enig idee.?

JungleJim

Re: Synchronisatie met Strava / GPSMAP 66S

Bericht door JungleJim »

Dit is helaas een bug in de GPSMAP 66s (en Montana 7xx en GPSMAP 67) waarbij het pauzeren en weer opnieuw starten met opnemen niet goed vastgelegd worden in het FIT bestand van de activiteit. Daardoor ziet Strava alleen het stuk tot de eerste pauze. Voor de Montana 7xx en GPSMAP 67 is dit door Garmin opgelost in een recente firmware update, voor de GPSMAP 66 helaas niet.

Je zou evt de GPX versie van de activiteit handmatig in Strava kunnen importeren, maar dat is natuurlijk wat omslachtiger. Of je activiteit niet pauzeren, maar dat is ook niet altijd handig.

ReinvR

Re: Synchronisatie met Strava / GPSMAP 66S

Bericht door ReinvR »

Bedankt voor je reactie.
Weet ik voor nu wat de mogelijkheden zijn; afgezien van een handmatige invoer helaas dus weinig. Jammer. Hopelijk komt er nog een update van de firmware.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Connect App”