Tarieven van Garmin Inreach worden behoorlijk gewijzigd

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
wilcotroost
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Tarieven van Garmin Inreach worden behoorlijk gewijzigd

Bericht door wilcotroost »

Ik gebruik al jaren een inReach communicator op basis van een Freedom abonnement dat je tussentijds kunt uitzetten.
Zo betaalde ik alles bij elkaar € 80 per jaar en kon daarmee de voldoende tracking en messages voor 1-3 weken vakantie gebruiken.
Vandaag ontving ik een email waarin men mij de nieuwe tarieven tracht uit te leggen.

Als ik alles goed lees heb ik nu 2 opties:

- Standard voor 1 maand en Enabled voor 11 maanden : € 117
- Standard voor 1 maand, daarna opzeggen en voor het volgende jaar reactivation fee : € 70

Klopt deze aanname?

JungleJim

Re: Tarieven van Garmin Inreach worden behoorlijk gewijzigd

Bericht door JungleJim »

Ik kom op iets andere bedragen?
De eerste optie is 11*9,99+1*34,99=144,88. Dus 11 maanden Enabled en 1 maand Standard.
De tweede optie is 39,99+1*34,99=74,98. Dus opzeggen en dan bij weer opnieuw inschrijven 39,99 activatiekosten en 1 maand Standard.

Overigens kan het nog wel even duren wanneer je overgezet wordt naar het nieuwe model, dit gebeurt pas vanaf 1 december en dan op het moment van jaarlijkse verlenging van je Freedom abonnement.

En je krijgt 2 maanden Enabled gratis als je vanaf een opgeschort Freedom abonnement wordt gemigreerd.

AndyGNSS

Re: Tarieven van Garmin Inreach worden behoorlijk gewijzigd

Bericht door AndyGNSS »

Het is inderdaad ook voor mij een behoorlijk prijsstijging, aangezien je het abonnement niet meer op pauze ("suspend") kan zetten.
Ik gebruik de Inreach Service maar 2 keer per jaar, en dat koste met de vorige tarieven 80 Euro per jaar met het "Freedom Safety" abonnement.
Met de nieuwe tarieven wordt dat minimaal 120 Euro ("enabled"), of 130 Euro met de vergelijkbare "Essential" abonnement.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”