taal waarschuwingen en aanwijzingen Explore 2

De toestellen voor fitness en sport
Plaats reactie
Doorloper

taal waarschuwingen en aanwijzingen Explore 2

Bericht door Doorloper »

Ik heb de tekst via 'Systeem' in de Explore 2 op Nederlands ingesteld, maar de waarschuwingen en aanwijzingen krijg ik op mijn scherm in het Engels. Is dat een vaste instelling of kan ik daar ook de taal van wijzigen?

Doorloper

Re: taal waarschuwingen en aanwijzingen Explore 2

Bericht door Doorloper »

Kreeg vorige week via Garmin Express een onverwachte update. Verrassend en sinds die update krijg ik nu allerlei waarschuwingen in het Nederlands. Waarschuwingen zoals 'Let op kuil in de weg', 'Gevaar, ben je er nog?' en meer. Grappig. Ook krijg ik nu bij tik op scherm tijdens rit een klein 'home' (het huisje) pictogrammetje rechts onderin en een rood 'alert' symbooltje links onderin het scherm. Tikken op 'home' geeft de instellingen-opsomming (3 strepen boven elkaar) zoals tot voorheen. Tikken op symbooltje links geeft een opsomming van allerlei (automatische) waarschuwingen die mogelijk zijn tijdens het rijden. Niks mis mee, maar wel bijzonder dat ik er helemaal over gelezen heb via Garmin.

BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door BikePC »

Wijzigingen in de software kun je lezen in de z.g. changelog die Garmin publiceert bij een nieuw beschikbare update: https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... -explore-2
Daar was o.a. te lezen bij de update van 21.18 naar 24.20 "Added Hazards support. Get alerts for road hazards reported by fellow cyclists and contribute your own edits."
De ervaring is dat er door de diverse Garmin gebruikers heel veel onnodige en inmiddels niet meer geldige 'hazards' ingevoerd zijn die niet verwijderd worden. De meeste mensen zetten de hazard alerts (sorry voor het Engels) dan ook uit bij de instellingen op het toestel.
Een ander veel voorkomend probleem is dat er b.v. aan de rechterkant van de weg een kuil zit, aangegeven als 'hazard' met een waarschuwing tot gevolg (terecht), maar als je dezelfde weg terug fietst in tegenover gestelde richting aan de andere kant van de weg, dan krijg je de hazard waarschuwing opnieuw (onterecht) terwijl er op dat deel van de weg geen kuil is. Zo zijn er meer vreemde en nutteloze meldingen als overstekend wild, etc.. Garmin kan de kostbare tijd van hun software ontwikkelaars beter benutten aan voor fietsers belangrijkere zaken zoals b.v. sensoren die het niet meer doen nadat het toestel terugkomt uit de slaapstand, etc..
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

Doorloper

Bericht door Doorloper »

Bedankt. Informatie gemist door gedoe rond (her)installatie Express. Zie via jouw gegeven link dat er blijkbaar alweer een nieuwe 24.21 versie is verschenen met o.a. gewijzigde alerts.

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”