navigatieprobleem Edge 1030 plus

De toestellen voor fitness en sport
Plaats reactie
casus

navigatieprobleem Edge 1030 plus

Bericht door casus »

Mijn Edge 1030 plus heeft een probleem met navigeren naar een locatie/adres/waypoint; de Edge begint te rekenen maar na enige tijd komt er een foutmelding: 'Routeberekeningsfout.' (of in het Engels; Route calculation error). Soms lukt het wel voor locaties op kleinere afstand (<20 km).

Het gaat hier dus niet over een probleem met routes; dat werkt prima! Tenzij ik van de route afwijk want dan kan het bij het herberekenen ook fout gaan.

Al veel geprobeerd met verwijderen en herinstalleren van kaarten. Ik had nog en oude kaart (backup na aanschaf) en als ik die er op zet lijkt alles probleemloos te werken! Probleem bestaat dus in ieder geval met de laatste kaartversie (2024.20).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Laatst gewijzigd door casus op 5 jan 2025 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: navigatieprobleem Edge 1030 plus

Bericht door BikePC »

Alleen de basiskaart, de Geocode Map, de hoogtekaart (dem) en de Cycle Map waarop je wilt routeren (b.v. Cycle Map EU (West)) actief zetten?
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

casus

Bericht door casus »

Dank voor het meedenken! Heb ik gedaan maar dat hielp niet.

casus

Bericht door casus »

Van een fietsmaatje (die niet zo van het updaten is) kaart 'Map Europe 2023.10, west' gekopieerd. En daarna werkte alles weer!

Lijkt dus echt een probleem met kaartversie 2024.20. En die heb ik al vier keer opnieuw gedownload, dus dat helpt niet.

Plaats reactie

Terug naar “Forerunner en Edge”