Mijn Edge 1030 plus heeft een probleem met navigeren naar een locatie/adres/waypoint; de Edge begint te rekenen maar na enige tijd komt er een foutmelding: 'Routeberekeningsfout.' (of in het Engels; Route calculation error). Soms lukt het wel voor locaties op kleinere afstand (<20 km).
Het gaat hier dus niet over een probleem met routes; dat werkt prima! Tenzij ik van de route afwijk want dan kan het bij het herberekenen ook fout gaan.
Al veel geprobeerd met verwijderen en herinstalleren van kaarten. Ik had nog en oude kaart (backup na aanschaf) en als ik die er op zet lijkt alles probleemloos te werken! Probleem bestaat dus in ieder geval met de laatste kaartversie (2024.20).
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
navigatieprobleem Edge 1030 plus ("Routeberekeningsfout.")
navigatieprobleem Edge 1030 plus ("Routeberekeningsfout.")
Laatst gewijzigd door casus op 22 jan 2025 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: navigatieprobleem Edge 1030 plus
Alleen de basiskaart, de Geocode Map, de hoogtekaart (dem) en de Cycle Map waarop je wilt routeren (b.v. Cycle Map EU (West)) actief zetten?
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2
Dank voor het meedenken! Heb ik gedaan maar dat hielp niet.
Van een fietsmaatje (die niet zo van het updaten is) kaart 'Map Europe 2023.10, west' gekopieerd. En daarna werkte alles weer!
Lijkt dus echt een probleem met kaartversie 2024.20. En die heb ik al vier keer opnieuw gedownload, dus dat helpt niet.
Lijkt dus echt een probleem met kaartversie 2024.20. En die heb ik al vier keer opnieuw gedownload, dus dat helpt niet.
Helemaal niemand die dit probleem herkent en/of ook heeft?
Re: navigatieprobleem Edge 1030 plus ("Routeberekeningsfout.")
Ik heb een tijd niet gefietst, toestel opgestart en route laten berekenen van Scheveningen naar Tilburg. Bij kaarten staat ingeschakeld, INTL standard basemap, NR, garmin DEM Map EU 2023.10, garmin geocode Map EU 2024.10, garmin cycle Map 2024.20.
De route wordt vlot berekend en geeft geen foutmelding. Ik ben niet gaan fietsen voor alle duidelijkheid. Misschien heb je er iets aan.
De route wordt vlot berekend en geeft geen foutmelding. Ik ben niet gaan fietsen voor alle duidelijkheid. Misschien heb je er iets aan.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67
Nog even een testje gedaan, als bij het berekenen van de route popularity routing aan staat, geeft mijn GPS ook route berekeningsfout aan. Zelfde bestemming Scheveningen naar Tilburg.
Maarten Scheveningen
Dank MaartenD! Helaas zie ik je bericht nu pas. Via andere fora kreeg ik gisteren ook de tip om 'popularity routing' uit te zetten. Dat blijkt ook op andere Edge-modellen dezelfde problemen te geven. Bij mij lost het inderdaad ook het probleem op.
Dat is mooi. 

Maarten Scheveningen