Introductie TripManager
Re: Introductie TripManager
Ik heb het ook in gebruik genomen en - na wat uitzoeken/wennen - vind ik het een goed bruikbaar programma. Ben er blij mee 

Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
En ik ben blij met je reactie 

Frank, ik heb een vraag. Als ik een track naar de Zumo stuur wordt hij daar in blauw weergegeven. In BaseCamp heb ik alle tracks zwart gemaakt en dat wil ik ook in de XT (ik gebruik ze onder mijn routes als controle).
Kan ik die kleur in Tripmanager ergens aanpassen voor ik ze verzend, standaard juist instellen?
Kan ik die kleur in Tripmanager ergens aanpassen voor ik ze verzend, standaard juist instellen?
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
Goede vraag.
Tracks zijn altijd blauw, is mijn persoonlijke voorkeur.
Zal kijken of ik dat instelbaar kan maken.
Frank
Tracks zijn altijd blauw, is mijn persoonlijke voorkeur.
Zal kijken of ik dat instelbaar kan maken.
Frank
Frank als je dat lukt, ben ik je dankbaar.
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
@newbie
Zojuist Versie 1.2.0.137 gepubliceerd: https://github.com/FrankBijnen/TripManager/releases
Deze versie toont een dialoog waar je de kleur van de track(s) kunt wijzigen. ZIe schermafdruk.
NB:
- De gekozen kleur wordt onthouden, en hoeft dus maar 1 keer te worden opgegeven.
- 'No Change' betekent de kleur zoals in BC ingesteld.
- Alleen de aangevinkte regels (routes) worden naar de Zumo gestuurd.
- Als in 1 GPX bestand zowel een route als een track, met dezelfde naam voorkomt, heeft de route de voorkeur.
Frank
-
Zojuist Versie 1.2.0.137 gepubliceerd: https://github.com/FrankBijnen/TripManager/releases
Deze versie toont een dialoog waar je de kleur van de track(s) kunt wijzigen. ZIe schermafdruk.
NB:
- De gekozen kleur wordt onthouden, en hoeft dus maar 1 keer te worden opgegeven.
- 'No Change' betekent de kleur zoals in BC ingesteld.
- Alleen de aangevinkte regels (routes) worden naar de Zumo gestuurd.
- Als in 1 GPX bestand zowel een route als een track, met dezelfde naam voorkomt, heeft de route de voorkeur.
Frank
-
Frank, dit is wat graag wil, dank je wel dat je voor elkaar hebt gekregen. Het is vooral makkelijk dat het een éénmalige handeling is (kleur instellen en de volgende keer houdt het vast).
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
FJR1300 met Zumo XT(1)
WWW.motorbegeleiding.nl
Graag gedaan. Dank voor de terugkoppeling.
Hoor graag ervaringen, suggesties, bugs etc.
Hoor graag ervaringen, suggesties, bugs etc.
Frank, goedenavond.
Bedankt voor je werk tot nu toe.
Via het engelse zumo users forum kwam ik achter jouw activiteit.
Vanwege virusscanner en windows defender duurde het even voordat ik het exe.bestandje geïnstalleerd had.
Volgens blad 6 van de gebruiksaanwijzing zou bij het laden vanaf het toestel, de naam etc in een groene balk moeten verschijnen, en bij laden vanuit windows, in een aqua blauwe balk.
Dat zie ik dus niet. Is natuurlijk geen halszaak, maar laat ik het melden.
Heel fijn: vinkje zetten en de eigenschap(?) "mImported" voor de trip is al "Saved". Top!
Post proces, e.d. snap ik allemaal (nog) niet.
Wat misschien nog uitleg moet hebben dat zo'n trip naam er twee keer in staat. Een keer leeg en een keer met bytes.
Of ligt dat aan mij?
Nogmaals bedankt.
Bedankt voor je werk tot nu toe.
Via het engelse zumo users forum kwam ik achter jouw activiteit.
Vanwege virusscanner en windows defender duurde het even voordat ik het exe.bestandje geïnstalleerd had.
Volgens blad 6 van de gebruiksaanwijzing zou bij het laden vanaf het toestel, de naam etc in een groene balk moeten verschijnen, en bij laden vanuit windows, in een aqua blauwe balk.
Dat zie ik dus niet. Is natuurlijk geen halszaak, maar laat ik het melden.
Heel fijn: vinkje zetten en de eigenschap(?) "mImported" voor de trip is al "Saved". Top!
Post proces, e.d. snap ik allemaal (nog) niet.
Wat misschien nog uitleg moet hebben dat zo'n trip naam er twee keer in staat. Een keer leeg en een keer met bytes.
Of ligt dat aan mij?
Nogmaals bedankt.
Als je een trip bestand selecteert via het venster Links Boven (Van de Zumo) dan wordt die trip getoond met een groene balk. Doe je dat via het venster Rechts Boven (Windows verkenner) dan wordt die aqua.
Dat begrijp ik dan weer niet, wellicht dat een schermafdruk het verduidelijkt?
Suc6 verder
Goedenavond Frank,
Rechts een export bestand (uit Kurviger) met Trip en Track.
Deze selecteren om in de kaart te zetten geeft twee (dezelfde?) bestanden, zie de gevraagde schermafdruk.
Dit zelfde heb ik ook als ik een trip vanaf de Zumo XT selecteer.
Rechts een export bestand (uit Kurviger) met Trip en Track.
Deze selecteren om in de kaart te zetten geeft twee (dezelfde?) bestanden, zie de gevraagde schermafdruk.
Dit zelfde heb ik ook als ik een trip vanaf de Zumo XT selecteer.
Ah. Nu snap ik het.
De GPX uit Kurviger bevat een track en een route met dezelfde naam. Die route heeft 0 (track)punten omdat die alleen maar uit de VIA punten bestaat, en niet, zoals Basecamp dat wel doet, ook de tussenliggende punten. Je kunt hem uitvinken, als je wilt, maar aangevinkt zie je het natuurlijk ook niet, omdat het 0 punten zijn.
Denk er over om dat scherm aan te passen, zodat je ziet of het een route of een track is.
Het was voor mij even verwarrend, omdat het niet 'bytes' zijn, zoals je eerder aangaf.
Frank
De GPX uit Kurviger bevat een track en een route met dezelfde naam. Die route heeft 0 (track)punten omdat die alleen maar uit de VIA punten bestaat, en niet, zoals Basecamp dat wel doet, ook de tussenliggende punten. Je kunt hem uitvinken, als je wilt, maar aangevinkt zie je het natuurlijk ook niet, omdat het 0 punten zijn.
Denk er over om dat scherm aan te passen, zodat je ziet of het een route of een track is.
Het was voor mij even verwarrend, omdat het niet 'bytes' zijn, zoals je eerder aangaf.
Frank
Dank Frank.
Ja, verwarrend, sorry.
Zoals ik je begrijp is het een project in wording, wat een klus.
Groeten van Co.
Ja, verwarrend, sorry.
Zoals ik je begrijp is het een project in wording, wat een klus.
Groeten van Co.
Co,
Maar ik heb er genoeg vertrouwen in, om het te promoten.
Heb net zelf nog even een testje gedaan met Kurviger. Wellicht ten overvloede: Als je daar iets uit exporteert en je wilt het via 'Transfer to Device' op de Zumo zetten, dan werkt de standaard GPX (*.gpx) niet, je moet Garmin Shaping Point GPX (*.gpx) kiezen.
Wat mij betreft is het nooit af, als je het zo bedoelt, dan klopt het.
Maar ik heb er genoeg vertrouwen in, om het te promoten.
Heb net zelf nog even een testje gedaan met Kurviger. Wellicht ten overvloede: Als je daar iets uit exporteert en je wilt het via 'Transfer to Device' op de Zumo zetten, dan werkt de standaard GPX (*.gpx) niet, je moet Garmin Shaping Point GPX (*.gpx) kiezen.
Bedankt voor de tip Frank.
Dat deed ik al, bij het gebruik van Garmin Drive.
Nu begrijp ik dat als de Zumo aan de PC hangt, je rechtstreeks kan overzetten met TripManager.
Dat deed ik al, bij het gebruik van Garmin Drive.
Nu begrijp ik dat als de Zumo aan de PC hangt, je rechtstreeks kan overzetten met TripManager.