Garmin drive vastgelopen

Dit gedeelte is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van software en kaarten.
In 'Algemeen - Software' alleen vragen plaatsen die niet in een van de andere subforums passen!
BromBert

Garmin drive vastgelopen

Bericht door BromBert »

Ik ben aan't experimenteren met Garmin Drive en Garmin Explore om gpx bestanden via mijn smartphone over te zetten naar mijn Zumo XT.
Eerste probleem: ik selecteer een gpx bestand in de verkenner van mijn Samsung smartphone. Garmin Drive wordt automatisch geopend en dat was het dan. Na een beetje Googelen kwam ik bij de suggestie om Garmin Drive opnieuw te installeren. Dat heeft idd geholpen. Nu wordt het gps bestand onmiddellijk na het opstarten verzonden door Garmin Drive. Maar... als het gpx bestand niet lokaal staat, maar bv. op Google Drive dan gaat het traag vooruit. Ongeduldig als ik ben heb ik het gpx bestand een 2e keer geselecteerd en naar Garmin drive gestuurd terwijl de 1e transfer nog bezig was. Resultaat is dat Garmin Drive niks meer verstuurt tot de 1e transfer beëindigd is (logisch...), maar die eerste transfer blijkt vastgelopen te zijn. Nu kan ik er niks meer mee. Dan maar Garmin Drive opnieuw geïnstalleerd en nu doet hij het weer.
Een beetje "abuse" moet toch kunnen?

Overigens: met Garmin Explore gaat het prima, alleen is het heel wat omslachtiger dan met Drive.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen - Software”