Tread app die route verkneit bij opladen van de XT2

App voor meer avontuurlijke toestellen zoals de Tread toestellen en de Zumo XT2
Plaats reactie
lukke

Tread app die route verkneit bij opladen van de XT2

Bericht door lukke »

Er is hier en op andere fora reeds herhaaldelijk gemeld dat een route overzetten naar de X2 met behulp van de tread app geen goed idee is omdat je route dan verknoeid wordt en niet meer is zoals je ze gemaakt hebt. Tracks daarentegen zouden door de tread app niet gewijzigd worden. Ik neem aan dat dit reeds gemeld werd aan Garmin. Heeft er iemand enig idee welke de plannen en timings zijn van Garmin om deze SW fout(en) te verbeteren. Garmin stelt dat de tread app voor de X2 het alternatief is van BC, alvast om een route in te laden op de X2. Het komt me voor dat dit issue al een hele tijd voor problemen zorgt.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Tread app die route verkneit bij opladen van de XT2

Bericht door Frank »

Dit is geen SW fout maar 'by design' dus de kans dat Garmin dit nog gaat veranderen lijkt mij bijzonder klein. Dit was voor mij dé reden om niet over te stappen van de XT naar de XT2.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

lukke

Bericht door lukke »

Ik heb de vraag ook even aan Garmin gesteld. "By design" maakt de zaak mijn inziens nog erger. Met behulp van een routeplanner stippel je nauwgezet een specifieke route uit en wanneer je gebruik maakt van de tool die Garmin ter beschikking stelt om de route over te zetten naar je toestel wordt je route ongevraagd gewijzigd. Tread vervangt de BC functionaliteit om routes te laden in je toestel. Via het BC- GPS route upload process werd de route niet gewijzigd. De tread methode lijkt me geen aanvaardbaar alternatief ter vervanging van het BC- GPS route upload process, want het doet niet wat het oorspronkelijke process deed. Waarom wordt de route via het tread upload process gewijzigd en volgens welke parameters gebeurt die wijziging? Weet iemand dat. Ik heb mijn XT nog niet zo lang maar had hem nooit gekocht mocht ik toen geweten hebben wat ik nu weet. De Garmin toekomst zou draadloos zijn, maar draadloos is niet werkbaar. Lang leve de UPS kabel :D

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Oplossing is een track gebruiken. Die wordt door Tread niet gewijzigd en kan je in het toestel eenvoudig naar een route converteren.

Tja, 'by design'.... Garmin richt zich meer en meer op de individuele gebruiker die graag op de telefoon routes plant, én het is een Amerikaans bedrijf. In Europa zijn er nu eenmaal veel meer kleine weggetjes dan in de USA, waardoor de kans hier groter is dat de routes anders wordt berekend. Bovendien zal het de gemiddelde gebruiker in de USA blijkbaar worst zijn dat de route iets anders wordt, zolang die maar leuke routes kan rijden.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Tread app”