Helmset in een Schuberth Concept

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Topdude
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2006 11:59
Locatie: Nijmegen

Helmset in een Schuberth Concept

Bericht door Topdude »

Even een technische vraag.
Ik wil mijn GPS helmset inbouwen in mijn Schubert Concept.
Daartoe moet ik 4 schroefjes, twee aan weerskanten van de helm, losdraaien.

Maar waarmee? Ik heb niet zulke kleine schroevendraaiertjes. Het lijken me zelfs wel imbusjes te zijn.

Wie kan me vertellen wat er precies voor schroefjes inzitten en welke schroevendraaier ik daarvoor moet gebruiken?
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT

Gebruikersavatar
sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 5 nov 2005 17:29

Bericht door sade »

Als het gaat over een C-2, moet je me mailen, kan ik je een PDF bestandje sturen :wink:
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC

Topdude
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2006 11:59
Locatie: Nijmegen

Bericht door Topdude »

Bedankt voor je reactie, maar het is de vorige Concept en niet de C2.
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT

bojo4711
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 mar 2006 14:58

Bericht door bojo4711 »

Hallo Sade,

Ik heb wel een Schubert C2 en ben benieuwd hoe je dit hebt opgelost...
Zou je mij die PDF kunnen toesturen?
Alvast bedankt

John

SoFTSTuFF
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 mar 2005 10:13

Bericht door SoFTSTuFF »

Inbouw in een Schuberth Concept;

http://www.bikerdream.de/service/sites/ ... /intro.htm

Wel in het Duits maar met HEEEEEEEL veel foto's en zelfs animaties :D

Ik heb ze zelf ook ingebouwd, viel wel mee maar heb er geen foto's van gemaakt.
Zorg voor zo'n lijmpistool en oefen wat op een paar stukken piepschuim voordat je in het echt gaat beginnen.

Groeten Jan Willem
geko201, Quest 1, Nuvi 765T

Gebruikersavatar
sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 5 nov 2005 17:29

Bericht door sade »

bojo4711, mag ik dan je e-mailadres? Stuur mij maar even een mailtje :wink:
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC

bojo4711
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 mar 2006 14:58

Bericht door bojo4711 »

Bedankt voor de link.... ga ik nog eens over nadenken... je weet wel... 2 linker handen.
Het wordt er wel erg mooi uitgelegd...we zien wel.

John

Topdude
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2006 11:59
Locatie: Nijmegen

Bericht door Topdude »

Goeie link!
Het is alleen nogal een karwei zeg!

En ik ben ronduit gevaarlijk met een schroevendraaier. :oops: :shock:
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT

Gebruikersavatar
sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 5 nov 2005 17:29

Bericht door sade »

PDF-je van mij valt het wel mee, maar kan deze hier niet bijvoegen :( :wink:
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC

bojo4711
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 mar 2006 14:58

Bericht door bojo4711 »

Sade!
bedankt voor je mailtje... zier er een stuk eenvoudiger uit.... ik ga eens aan de slag...

John

Gebruikersavatar
Henk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:32
Locatie: Bakhuizen (Fr)

Bericht door Henk »

Hier nog een PDF linkje met wat foto's.
Rustig aan de eettafel gaan zitten, als je een speciaal bitsetje hebt kun je de schroefjes zo los halen. De wangstukken kun je dan zo los halen van de helm. Ik heb de uitsparingen die standaard in de C1 zitten wat verder uitgediept met een lepel die op een gasvlam is verhit. Met de ronde kant van de lepel wat meer ruimte maken. Doe voorzichtig want het smelt weg en teveel is ook weer niet goed. Met beleid dus :!:
De kraag kun je er helemaal afschuiven om de kabeltjes makkelijker kwijt te kunnen.
Succes :!:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vand ... -lores.pdf
Denk wel aan de stekker die uit je helm moet steken. Het uiteinde is gevoelig voor kabelbreuk. Op het motorforum hierover gelezen dat het beter is het laatste deel van die kabel wat extra in tape in te pakken.
Varen is genieten, rijden op een Pan net zo !!
Afbeelding
Zumo 550

Topdude
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 feb 2006 11:59
Locatie: Nijmegen

Bericht door Topdude »

Ik heb een vraag:

In de ene hand heb ik een kabel voor stroom en geluid van de 2720 naar de helmset. In de andere hand heb ik een BMW plug. Uit die kabel komen een zwarte en een rode draad.
In de BMW plug zitten 2 aansluitingen: een wat grotere onderin en een wat kleinere bovenin.

Welke draad moet ik op welke aansluiting vastschroeven?

Liefst Jip en Janneke taal ( heb ik ook net gebruikt) , want ik heb echt geen flauw idee.
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT

Gebruikersavatar
jackp
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jan 2006 22:25

Bericht door jackp »

Topdude schreef:Ik heb een vraag:

In de ene hand heb ik een kabel voor stroom en geluid van de 2720 naar de helmset. In de andere hand heb ik een BMW plug. Uit die kabel komen een zwarte en een rode draad.
In de BMW plug zitten 2 aansluitingen: een wat grotere onderin en een wat kleinere bovenin.

Welke draad moet ik op welke aansluiting vastschroeven?

Liefst Jip en Janneke taal ( heb ik ook net gebruikt) , want ik heb echt geen flauw idee.
De rode draad moet naar de punt van de BMW plug. Dat is de plus!

groet,
Jack
BMW R1100RT

mvzut
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 13:47
Locatie: Rijen

Bericht door mvzut »

Henk schreef:Ik heb de uitsparingen die standaard in de C1 zitten wat verder uitgediept met een lepel die op een gasvlam is verhit. Met de ronde kant van de lepel wat meer ruimte maken. Doe voorzichtig want het smelt weg en teveel is ook weer niet goed. Met beleid dus
Ik heb sinds kort een Schubert C2 en heb gisteren m'n Autocom-helmset volgens de pdf (die overigens ook op de site van Autocom staat) ingebouwd. Je voelt de speakertjes echter goed zitten, in het begin denk je dat het wel gaat maar na een poosje gaat het toch flink irriteren. Omdat ik in de beschrijving niets over schuim weghalen zag staan dacht ik dat het niet nodig zou zijn. Ik begon al te twijfelen of ik niet toch een grotere maat helm had moeten hebben (hoewel hij verder perfect zit, te los hou ik ook niet van en is trouwens ook niet veilig). Maar ik ga vanavond eens wat schuim weghalen volgens jouw methode (met het lepeltje). Moet het lepetje echt witheet zijn, of is "gewoon" heet ook genoeg? Ik ben zo bang dat ik per ongeluk de bekleding wegsmelt...

Groet,
Martijn


P.S.
De beschrijving op die Duitse site is volgens mij trouwens onnodig ingewikkeld. De hele helm wordt zo ongeveer gedemonteerd! Ik snap niet waarom dit nodig zou zijn. Ik raadt iedereen aan deze handleiding niet te volgen, maar gewoon volgens de genoemde pdf te werken.
BMW R 1150 RT 2001 - Autocom Active Plus - Ipaq 3870 met TomTom 5

mvzut
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 13:47
Locatie: Rijen

Bericht door mvzut »

Ik heb nu met succes wat piepschuim verwijderd, echter niet met een hete lepel maar gewoon met een scherpe beitel. De helm zit nu weer perfect!

Groet,
Martijn
BMW R 1150 RT 2001 - Autocom Active Plus - Ipaq 3870 met TomTom 5

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”