Helmset in een Schuberth Concept
Helmset in een Schuberth Concept
Even een technische vraag.
Ik wil mijn GPS helmset inbouwen in mijn Schubert Concept.
Daartoe moet ik 4 schroefjes, twee aan weerskanten van de helm, losdraaien.
Maar waarmee? Ik heb niet zulke kleine schroevendraaiertjes. Het lijken me zelfs wel imbusjes te zijn.
Wie kan me vertellen wat er precies voor schroefjes inzitten en welke schroevendraaier ik daarvoor moet gebruiken?
Ik wil mijn GPS helmset inbouwen in mijn Schubert Concept.
Daartoe moet ik 4 schroefjes, twee aan weerskanten van de helm, losdraaien.
Maar waarmee? Ik heb niet zulke kleine schroevendraaiertjes. Het lijken me zelfs wel imbusjes te zijn.
Wie kan me vertellen wat er precies voor schroefjes inzitten en welke schroevendraaier ik daarvoor moet gebruiken?
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT
Inbouw in een Schuberth Concept;
http://www.bikerdream.de/service/sites/ ... /intro.htm
Wel in het Duits maar met HEEEEEEEL veel foto's en zelfs animaties
Ik heb ze zelf ook ingebouwd, viel wel mee maar heb er geen foto's van gemaakt.
Zorg voor zo'n lijmpistool en oefen wat op een paar stukken piepschuim voordat je in het echt gaat beginnen.
Groeten Jan Willem
http://www.bikerdream.de/service/sites/ ... /intro.htm
Wel in het Duits maar met HEEEEEEEL veel foto's en zelfs animaties
Ik heb ze zelf ook ingebouwd, viel wel mee maar heb er geen foto's van gemaakt.
Zorg voor zo'n lijmpistool en oefen wat op een paar stukken piepschuim voordat je in het echt gaat beginnen.
Groeten Jan Willem
geko201, Quest 1, Nuvi 765T
Hier nog een PDF linkje met wat foto's.
Rustig aan de eettafel gaan zitten, als je een speciaal bitsetje hebt kun je de schroefjes zo los halen. De wangstukken kun je dan zo los halen van de helm. Ik heb de uitsparingen die standaard in de C1 zitten wat verder uitgediept met een lepel die op een gasvlam is verhit. Met de ronde kant van de lepel wat meer ruimte maken. Doe voorzichtig want het smelt weg en teveel is ook weer niet goed. Met beleid dus
De kraag kun je er helemaal afschuiven om de kabeltjes makkelijker kwijt te kunnen.
Succes
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vand ... -lores.pdf
Denk wel aan de stekker die uit je helm moet steken. Het uiteinde is gevoelig voor kabelbreuk. Op het motorforum hierover gelezen dat het beter is het laatste deel van die kabel wat extra in tape in te pakken.
Rustig aan de eettafel gaan zitten, als je een speciaal bitsetje hebt kun je de schroefjes zo los halen. De wangstukken kun je dan zo los halen van de helm. Ik heb de uitsparingen die standaard in de C1 zitten wat verder uitgediept met een lepel die op een gasvlam is verhit. Met de ronde kant van de lepel wat meer ruimte maken. Doe voorzichtig want het smelt weg en teveel is ook weer niet goed. Met beleid dus
De kraag kun je er helemaal afschuiven om de kabeltjes makkelijker kwijt te kunnen.
Succes
http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vand ... -lores.pdf
Denk wel aan de stekker die uit je helm moet steken. Het uiteinde is gevoelig voor kabelbreuk. Op het motorforum hierover gelezen dat het beter is het laatste deel van die kabel wat extra in tape in te pakken.
Varen is genieten, rijden op een Pan net zo !!
Zumo 550
Zumo 550
Ik heb een vraag:
In de ene hand heb ik een kabel voor stroom en geluid van de 2720 naar de helmset. In de andere hand heb ik een BMW plug. Uit die kabel komen een zwarte en een rode draad.
In de BMW plug zitten 2 aansluitingen: een wat grotere onderin en een wat kleinere bovenin.
Welke draad moet ik op welke aansluiting vastschroeven?
Liefst Jip en Janneke taal ( heb ik ook net gebruikt) , want ik heb echt geen flauw idee.
In de ene hand heb ik een kabel voor stroom en geluid van de 2720 naar de helmset. In de andere hand heb ik een BMW plug. Uit die kabel komen een zwarte en een rode draad.
In de BMW plug zitten 2 aansluitingen: een wat grotere onderin en een wat kleinere bovenin.
Welke draad moet ik op welke aansluiting vastschroeven?
Liefst Jip en Janneke taal ( heb ik ook net gebruikt) , want ik heb echt geen flauw idee.
StreetPilot 2820 op BMW R 850 RT
De rode draad moet naar de punt van de BMW plug. Dat is de plus!Topdude schreef:Ik heb een vraag:
In de ene hand heb ik een kabel voor stroom en geluid van de 2720 naar de helmset. In de andere hand heb ik een BMW plug. Uit die kabel komen een zwarte en een rode draad.
In de BMW plug zitten 2 aansluitingen: een wat grotere onderin en een wat kleinere bovenin.
Welke draad moet ik op welke aansluiting vastschroeven?
Liefst Jip en Janneke taal ( heb ik ook net gebruikt) , want ik heb echt geen flauw idee.
groet,
Jack
BMW R1100RT
Ik heb sinds kort een Schubert C2 en heb gisteren m'n Autocom-helmset volgens de pdf (die overigens ook op de site van Autocom staat) ingebouwd. Je voelt de speakertjes echter goed zitten, in het begin denk je dat het wel gaat maar na een poosje gaat het toch flink irriteren. Omdat ik in de beschrijving niets over schuim weghalen zag staan dacht ik dat het niet nodig zou zijn. Ik begon al te twijfelen of ik niet toch een grotere maat helm had moeten hebben (hoewel hij verder perfect zit, te los hou ik ook niet van en is trouwens ook niet veilig). Maar ik ga vanavond eens wat schuim weghalen volgens jouw methode (met het lepeltje). Moet het lepetje echt witheet zijn, of is "gewoon" heet ook genoeg? Ik ben zo bang dat ik per ongeluk de bekleding wegsmelt...Henk schreef:Ik heb de uitsparingen die standaard in de C1 zitten wat verder uitgediept met een lepel die op een gasvlam is verhit. Met de ronde kant van de lepel wat meer ruimte maken. Doe voorzichtig want het smelt weg en teveel is ook weer niet goed. Met beleid dus
Groet,
Martijn
P.S.
De beschrijving op die Duitse site is volgens mij trouwens onnodig ingewikkeld. De hele helm wordt zo ongeveer gedemonteerd! Ik snap niet waarom dit nodig zou zijn. Ik raadt iedereen aan deze handleiding niet te volgen, maar gewoon volgens de genoemde pdf te werken.
BMW R 1150 RT 2001 - Autocom Active Plus - Ipaq 3870 met TomTom 5