allemaal op de bon!!
Een andere oorzaak. En ik ben schuld zijn de automatische lampen. Mijn auto steekt ze aan als het donker wordt en dat is zeker handig als je een tunnel of een parkeergarage inrijdt. Maar bij mist overdag reageren die sensoren niet. En ja, dan zie ik wel eens te laat dat mijn controle lampje niet aan is. Nogmaals
Het goede nieuws: ik probeer er op te letten.
Het goede nieuws: ik probeer er op te letten.
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Tja, zo zijn er ook nog steeds mensen die beslist een GPS zouden moeten te hebben. Waarom? Om afstanden te meten. 50m is namelijk de afstand tussen twee reflectorpaaltjes en toevallig mag dan pas dat felle rode licht achterop de auto aan. Als ik dus 5 hectometerpaaltjes kan zien (lees: zicht 500m) is dat dus niet toegestaan... maar hoeveel van die verblindende pitten ik dan soms zie... liefst bij regen of lichte mist, want dan verblinden ze het meest.
(zo, dat lucht op! )
(zo, dat lucht op! )
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Inmiddels is de man die deze boete kreeg in beroep gegaan en is zijn beroep gegrond verklaard.
Twee zaken blijven opvallend:
- dat politie Haaglanden zelfs een persbericht uitstuurde om te verklaren dat het om een uniek geval ging (een uniek geval an sich..)
- dat dit beroep blijkbaar zó snel behandeld is.
Je zou bijna denken dat TomTom goede contacten bij de Hermandad heeft (nee, ik weet: het wàs helemaal geen TomTom)...
Enfin: de koers TomTom werd ook beinvloed door wat analystenrapporten, maar is desalniettemin weer helemaal teruggeveerd. Ben benieuwd of de koers ook nog positief zal reageren op de beroepsuitslag..
Ben uberhaupt benieuwd hoe die jojo zich zal gaan gedragen in de aanloop naar de cijferpublicatie op 14 feb a.s. En bovendien: op welk moment TomTom nieuwe producten zal gaan lanceren. Dat laatste zal wel moeten, want ze zijn inmiddels links en rechts toch behoorlijk ingehaald.
En uiteraard: benieuwd naar de kwaliteit van de nieuw te lanceren producten, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. De plannen voor voorruit-projectie mogen echter weer even in de koelkast...
Twee zaken blijven opvallend:
- dat politie Haaglanden zelfs een persbericht uitstuurde om te verklaren dat het om een uniek geval ging (een uniek geval an sich..)
- dat dit beroep blijkbaar zó snel behandeld is.
Je zou bijna denken dat TomTom goede contacten bij de Hermandad heeft (nee, ik weet: het wàs helemaal geen TomTom)...
Enfin: de koers TomTom werd ook beinvloed door wat analystenrapporten, maar is desalniettemin weer helemaal teruggeveerd. Ben benieuwd of de koers ook nog positief zal reageren op de beroepsuitslag..
Ben uberhaupt benieuwd hoe die jojo zich zal gaan gedragen in de aanloop naar de cijferpublicatie op 14 feb a.s. En bovendien: op welk moment TomTom nieuwe producten zal gaan lanceren. Dat laatste zal wel moeten, want ze zijn inmiddels links en rechts toch behoorlijk ingehaald.
En uiteraard: benieuwd naar de kwaliteit van de nieuw te lanceren producten, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. De plannen voor voorruit-projectie mogen echter weer even in de koelkast...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Aanvullend:
In deze in het natuurlijk toch wel weer interessant wat nu de reden was dat het beroep gegrond werd verklaard.
Er zijn twee bezwaren aangevoerd:
- navigatie is geen onodig voorwerp
- de agent heeft niet kunnen constateren dat het zicht werd belemmerd.
Niet duidelijk is welke van de twee de doorslag gaven, maar voor wie het onverhoopt in de toekomst mee zou maken onderstaande deel van het letterlijke bezwaar:
In deze in het natuurlijk toch wel weer interessant wat nu de reden was dat het beroep gegrond werd verklaard.
Er zijn twee bezwaren aangevoerd:
- navigatie is geen onodig voorwerp
- de agent heeft niet kunnen constateren dat het zicht werd belemmerd.
Niet duidelijk is welke van de twee de doorslag gaven, maar voor wie het onverhoopt in de toekomst mee zou maken onderstaande deel van het letterlijke bezwaar:
Als vertegenwoordiger ben ik ca. 60.000 km per jaar op de weg, en ervaar ik mijn navigatiesysteem als een middel om mijn veiligheid te vergroten. Door gebruik te maken van dit systeem beschik ik direct over de kortste weg waardoor ik minder kilometers maak, en daardoor minder op de weg ben. Tevens waarschuwt het systeem middels gesproken, maar ook visuele aanwijzingen voor aankomende wegsituaties, waardoor ik mij reeds kan
voorbereiden op de verkeersituaties die volgen. Gezien deze feiten acht ik het navigatiesysteem in mijn situatie,zeker een nodig voorwerp en derhalve de term “onnodig” subjectief en voor meerdere uitleg vatbaar.
Daarbij heeft de verbaliserend agent vanuit een achteropkomend voortuig geconstateerd dat het navigatiesysteem mijn uitzicht belemmerde, zonder daarvoor plaats te hebben genomen op de bestuurderstoel of nader onderzoek naar de belemmerende factor van het systeem te hebben ingesteld. Mijn inziens hangt de belemmering van het uitzicht af van meerdere factoren als plaatsing op de voorruit, positie ten opzichte van de bestuurder, zitpositie
(stoelstand) en lengte van de bestuurder. Factoren die de verbaliserend agent niet heeft gecontroleerd. Omdat de hoek van inval, het gezichtsveld en de mate van belemmering
van het uitzicht vanuit een achteropkomend voertuig anders is, als vanuit de bestuurderspositie van mijn voertuig, acht ik het onmogelijk dat de agent op een correcte
wijze heeft kunnen vast stellen dat mijn navigatiesysteem mijn uitzicht belemmerde.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans Vaessen, voor al uw beleggingsadviezen !Hans Vaessen schreef: [knip]
Enfin: de koers TomTom werd ook beinvloed door wat analystenrapporten, maar is desalniettemin weer helemaal teruggeveerd. Ben benieuwd of de koers ook nog positief zal reageren op de beroepsuitslag..
Ben uberhaupt benieuwd hoe die jojo zich zal gaan gedragen in de aanloop naar de cijferpublicatie op 14 feb a.s. En bovendien: op welk moment TomTom nieuwe producten zal gaan lanceren. Dat laatste zal wel moeten, want ze zijn inmiddels links en rechts toch behoorlijk ingehaald.
En uiteraard: benieuwd naar de kwaliteit van de nieuw te lanceren producten, want uiteindelijk is dat waar het om gaat. De plannen voor voorruit-projectie mogen echter weer even in de koelkast...
(resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
bekeuringen
Hoe dan ook hermandad had net zo goed een beroep kunnen leren ze
moeten hoe dan ook tegenwoordig presteren 300prenten per jaar!
Officier van justitie Spee kan intussen met zijn inkomsten uit de wet mulder in zijn uppie het begrotings tekort dichten waarbij aanvankelijk met een klein clubje in Leeuwarden begonnen dit uitgegroeid is tot een fiks waterhoofd.
Bai de wai het loont om in beroep te gaan met de juiste argumenten, ik heb bij 2 snelheidsbekeuringen 2 keer voor de kantonrechter gewonnen.
Justitie is ronduit slordig en uit de hoogte waardoor onze kansen stijgen!
Bekeuring nr.1 stond een graafmachine op de foto waar ik van mening was dat de graafarm sneller was als mijn auto, zeg maar dat het niet zo was Daarbij was het eikrapport van Gatso-apparaat spoorloos verdwenen!
Bekeuring nr.2 de agent met laser kon op 100mtr afstand sávonds tussen de koplampen de kentekenplaat zien om op te richten probeer het maar bovendien bij inhalen en tegenligger mag je officieel harder! Dus protest!!
moeten hoe dan ook tegenwoordig presteren 300prenten per jaar!
Officier van justitie Spee kan intussen met zijn inkomsten uit de wet mulder in zijn uppie het begrotings tekort dichten waarbij aanvankelijk met een klein clubje in Leeuwarden begonnen dit uitgegroeid is tot een fiks waterhoofd.
Bai de wai het loont om in beroep te gaan met de juiste argumenten, ik heb bij 2 snelheidsbekeuringen 2 keer voor de kantonrechter gewonnen.
Justitie is ronduit slordig en uit de hoogte waardoor onze kansen stijgen!
Bekeuring nr.1 stond een graafmachine op de foto waar ik van mening was dat de graafarm sneller was als mijn auto, zeg maar dat het niet zo was Daarbij was het eikrapport van Gatso-apparaat spoorloos verdwenen!
Bekeuring nr.2 de agent met laser kon op 100mtr afstand sávonds tussen de koplampen de kentekenplaat zien om op te richten probeer het maar bovendien bij inhalen en tegenligger mag je officieel harder! Dus protest!!
Re: bekeuringen
Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????gt6 schreef:.......
maar bovendien bij inhalen en tegenligger mag je officieel harder! Dus protest!!
Dat is nieuw voor mij.
http://www.scdb.info/ - The European Speed Camera Database
Re: bekeuringen
Tuurlijk mag dat Het wordt zelfs aangeraden om een inhaalmanouvre zo snel mogelijk te laten verlopen.xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Wellicht dat iemand hier het wetsartikeltje uit z'n hoofd kent, maar het is in ieder geval waar, of op zijn zachtst gezegd: toegestaan.
- jkelder
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 3017
- Lid geworden op: 15 mar 2004 21:35
- Locatie: Den Ham (N52 27.842 E6 29.802)
- Contacteer:
Re: bekeuringen
Ja, en als je maar hard genoeg rijdt, moet je altijd wel inhalen en is er altijd wel een tegenligger!xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Groet'n van .. Jan oet brinkdorp 'n Ham.
GPSV, Quest, Forerunner 310XT/410, Edge 705HR/CAD, Edge 800 Bundel, Nüvi 860, Oregon 550t, Edge 1000, Drive Smart 65, Venu, Edge 1030 Plus
Voor Fietsroutenetwerk, Wandelnetwerk en Paardrijnetwerk : Zie http://planner.gps.nl
GPSV, Quest, Forerunner 310XT/410, Edge 705HR/CAD, Edge 800 Bundel, Nüvi 860, Oregon 550t, Edge 1000, Drive Smart 65, Venu, Edge 1030 Plus
Voor Fietsroutenetwerk, Wandelnetwerk en Paardrijnetwerk : Zie http://planner.gps.nl
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: bekeuringen
Nou, dat wetartikeltje zou ik dan wel eens willen zien! Want ik vrees toch echt dat dit niet juist is: Jazeker: je bent verplicht de inhaalbeweging zo kort mogelijk te houden; echter binnen de grenzen van de toegestane snelheid... Zou wel mooi zijn als dat niet zo was, vooral op de snelweg: ongelimiteerde snelheid op de linkerbaan!ReBel schreef:Tuurlijk mag dat Het wordt zelfs aangeraden om een inhaalmanouvre zo snel mogelijk te laten verlopen.xc70 schreef:Dus als ik bij het inhalen een tegenligger zie (aankomen) mag ik harder dan de wettelijk toegestane snelheid????
Wellicht dat iemand hier het wetsartikeltje uit z'n hoofd kent, maar het is in ieder geval waar, of op zijn zachtst gezegd: toegestaan.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: bekeuringen
Oh oh, wat een blunder
Robert en Hans hebben gelijk
(Ik heb me daar dus nooit een r**t van aangetrokken en zal dat ook in de toekomst niet doen )
Mea culpa
Robert en Hans hebben gelijk
elsinga schreef:Nee, dat mag niet... dan had je namelijk niet moeten gaan inhalen.
Als je, om in te halen, de ter plekke toegestane maximumsnelheid moet overtreden, dan moet je dus, inderdaad, niet inhalenHans Vaessen schreef:...echter binnen de grenzen van de toegestane snelheid...
(Ik heb me daar dus nooit een r**t van aangetrokken en zal dat ook in de toekomst niet doen )
Mea culpa