Nuvi 310 Deluxe; aanvullende kaarten op SD

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
Arco
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:40
Locatie: Zoetermeer

Nuvi 310 Deluxe; aanvullende kaarten op SD

Bericht door Arco »

Rookie vraag:

Op de 310 Deluxe is de Benelux op de Nuvi schijf aanwezig en kan ik de rest van Europa op de SD schijf erbij zetten. Via MapSource kun je vervolgens de kaarten kiezen die je wilt installeren.
Maar hoe weet ik nu welke kaarten al op de Nuvi zelf staan en welke er op de SD moet kopieren? Maw hoe kan ik zien welke grenzen ik al op de Nuvi zelf heb?

Zijn er ervaringen met de communicatie tussen de kaarten op de SD en op de Nuvi zelf? Gaat dit geruisloos op elkaar over of moeten er nog handmatige handelingen worden verricht?
Nuvi 310 Deluxe en Edge 705 gebruiker

Gebruikersavatar
RobTWo
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mar 2006 19:26
Locatie: Tussen strand en groene hart

Bericht door RobTWo »

Als je een selectie maakt en in de lijst aan de linkerkant kijkt, kun je zien of je nog kaarten uit Nederland, België of Luxemburg hebt. Wat ik eigenlijk eerder zou adviseren, is de benelux-kaart van de interne schijf van de nüvi af te halen en in zijn geheel op de SD kaart te zetten. Dat levert over het algemeen een stabieler systeem op.
Ik heb in Mapsource nog wel een selectie van heel Europa minus de Benelux en zou je het gdb bestandje wel toe kunnen zenden. Dan moet je even in een PM je mailadres geven.

De communicatie gaat geruisloos, maar zoals ik al schreef, het zou wel eens kunnen haperen.
Groeten,
RobTWo

Ford S-Max + Ford/Blaupunkt NX, BMW R1200GS + zumo 590 + Schuberth C3Pro SRCS, Mini Cooper S Cabrio + DriveLuxe 50

Arco
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:40
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Arco »

Rob,

Dank voor je reactie. Ik ben nu heel Europa op een 2 Gb SD kaart aan het zrtten, en ben nu aan mijn derde (langdurige, want het duurt ongeveer 3 uur per keer) poging toe. Eerder liep ie steeds vast, en op de SD stonden toen alleen maar vreemde tekens. Ben benieuwd of het vanavond lukt.
Nuvi 310 Deluxe en Edge 705 gebruiker

Arco
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:40
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Arco »

Helaas loopt het proces van kopieren via MapSource naar de SD steeds vast op de laatste stap. Hij hangt dan gewoon en doet niets. Ik denk dat het bestand te groot is (1,1 Gb). Zou dat kunnen ? Als ik alleen Denemarken kopieer lukt het wel. :?
Nuvi 310 Deluxe en Edge 705 gebruiker

brian
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2006 00:33
Locatie: Voorburg

Bericht door brian »

Arco, Je moet de voorgeprogrammeerde kaarten van de nuvi 310 verwijderen. Anders loopt de nuvi vast. Telkens na 3 minuten gaat de nuvi vanzelf uit. Zelfs heb ik het meegemaakt en kreeg van garmin te horen dat ik de beneluxversie moest verwijderen .Dus de europa kaarten en benux op de sd kaart zetten en het loopt super!

Gebruikersavatar
RobTWo
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mar 2006 19:26
Locatie: Tussen strand en groene hart

Bericht door RobTWo »

@ Arco: Heel Europa op een 2 GB kaartje gaat bij mij gewoon goed. Het duurt idd even voor je 't erop hebt, maar ik heb nooit problemen gehad.

@ brian: Ik heb indertijd eerst Europa op de SD gezet en pas daarna Benelux van de interne schijf van de nüvi afgehaald.
Groeten,
RobTWo

Ford S-Max + Ford/Blaupunkt NX, BMW R1200GS + zumo 590 + Schuberth C3Pro SRCS, Mini Cooper S Cabrio + DriveLuxe 50

brian
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2006 00:33
Locatie: Voorburg

Bericht door brian »

@ brian: Ik heb indertijd eerst Europa op de SD gezet en pas daarna Benelux van de interne schijf van de nüvi afgehaald.[/quote]

Rob ,
Zo heb ik dat ook gedaan. :D

Arco
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:40
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Arco »

Mijn probleem is niet dat er miscommunicatie is tussen de SD kaart en de schijf van de nuvi, maar ik krijg gewoon de kaart van Europa niet op de SD kaart.
MapSource voert een viertal acties uit om een kaart op een SD kaart te brengen, en bij de laatste actie ("hij zegt dan "...bezig met overdragen kaartset...") blijft het proces hangen bij de 46% en loopt de resterende tijd op van ongeveer 13 minuten naar (ik heb de PC vannacht aan laten staan) meer dan 8 uur.... zonder resultaat.

Het enige resultaat is dat mijn eigen PC vastloopt zodra ik MapSource gebruik.
Nuvi 310 Deluxe en Edge 705 gebruiker

Arco
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:40
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Arco »

Met behulp van Helpdesk Waypoint is het probleem opgelost. Ik probeerde vanuit MapSource rechtstreeks op een Sd kaart te kopieren (via een ingang direct op mijn PC). De Sd kaart liep vol.
Nu geprobeerd te kopieren door SD kaart in de Nuvi te stoppen ipv via de PC: voila. gelukt. :D
Nuvi 310 Deluxe en Edge 705 gebruiker

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”