Update van 3.40 naar 3.80

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
börger
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2006 13:56
Locatie: Kinrooi

Update van 3.40 naar 3.80

Bericht door börger »

Hallo

Zojuist heb ik de recentste software (3.80) versie gedownload voor mijn Nüvi 350. Op deze site lees ik tevens het volgende "angstaanjagende" bericht:
"If updating from a version of software before 3.30, this new software will clear user memory"
Wat betekent dit laatste, ben ik bij eventuele installatie sommige data kwijt?

De update zit in een ZIP-file. Moet ik deze ZIP-file op mijn Nüvi installeren en daar uitpakken? Uitpakken op mijn PC lukt niet, of ik moet weer iets onvoorstelbaars fout aan het doen zijn.

Groetjes

Gebruikersavatar
Anne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2652
Lid geworden op: 1 sep 2005 11:04
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Anne »

de updater in een mapje uitpakken en op updater klikken. het kan dus zijn dat je al je waypoints ed kwijt bent.

RoZwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2006 13:42

Bericht door RoZwen »

Voordat 3.30 erop zat, dus bij oudere software, gebeurde dat je je waypoint ed. kwijt was.

Vanaf 3.30 software e.v. blijft alles netjes staan.

Anders tevoren even een backup maken van de inhoud van je Nüvi.

Rob.

Gebruikersavatar
Urslau
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 514
Lid geworden op: 8 mar 2006 11:58

Bericht door Urslau »

De zip-file is self extracting. Dubbelklikken en de update wordt gestart.
Pas als er bovenaan de pagina staat:
Warning: this update will clear user memory
worden je waypoints (favorieten) gewist.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors

terpie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 45
Lid geworden op: 4 apr 2005 01:41

Bericht door terpie »

Je kunt je waypoints bewaren door de file waypoints.gpx van de Nuvi te bewaren. Als de update je waypoints weggegooid heeft, kun je deze file
weer terug op de Nuvi zetten zodat je je waypoints weer terug hebt.
Martin

Gebruikersavatar
Sandrie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 apr 2006 19:27
Contacteer:

Bericht door Sandrie »

Ik heb nog geen een update aangedurfd (ook omdat ik het niet nodig vind omdat ik tot nu toe geen problemen heb ondervonden met die van mij) Maar ik vraag me wel het volgende af, het verdwijnen van de wayoints, hebben jullie het dan over de waypoints die je zelf in de nüvi gezet hebt of gaat het over al die waypoints die er al in stonden toen je de nüvi kocht?
groetjes, Sandra
Ben in het bezit van de nüvi 350, firmware 4.10
AquaRon

börger
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2006 13:56
Locatie: Kinrooi

RE: updaten?

Bericht door börger »

Hoi

Terpie antwoordde op 18 augustus jl. het volgende:
"Je kunt je waypoints bewaren door de file waypoints.gpx van de Nuvi te bewaren. Als de update je waypoints weggegooid heeft, kun je deze file weer terug op de Nuvi zetten zodat je je waypoints weer terug hebt."
Nadat ik mijn Nüvi nauwelijks een uurtje in mijn bezit had heb ik al dadelijk de GANSE inhoud ervan naar mijn PC gekopieerd. Als ik het goed begrijp kan er mij niks gebeuren. Mocht het tegenovergestelde toch zo zijn, dan hoef ik dus maar gewoon effe te kopiëren van mijn PC naar de Nüvi?

Ook merk ik dat het waypoints.gpx-bestand in mijn Nüvi maar 2 kb bedraagt. Klopt dit? Ik bedoel is dat alles? Een simpel Excelbestandje van ± 1 pagina (zelfs zonder formules) bedraagt al gauw een 50 à 70 kb. Ik vind het toch zo gek dat mijn ganse waypoint bestand, zoals hij standaard was ingeladen, nauwelijks 2 kb beslaat. Maar het zal wel kloppen hoor.
Hoe (waarmee) kan ik de inhoud van dit gpx-bestand bekijken?

En Rozwen, begrijp me absoluut niet verkeerd, maar klopt het wat je schrijft op 17 augustus? Ik twijfel zeer zeker niet aan wat je zegt, maar het ware voor mij een hele geruststelling mocht volgende quote kloppen.
"Voordat 3.30 erop zat, dus bij oudere software, gebeurde dat je je waypoint ed. kwijt was. Vanaf 3.30 software e.v. blijft alles netjes staan."
Moet ik me dan zorgen maken als ik zie dat ik een 3.40 software versie heb en de GPS SW versie is 2.50? Tussen haakjes; wat wordt er bedoeld met 'GPS SW versie'?
Ook wat Sandrie schrijft vraag ik mij af: verdwijnen alle waypoints; t.t.z. de door de eigenaar zelf aangemaakte waypoints, maar ook de standaard ingeladen adressen? Trouwens, jullie hebben het over 'waypoints'. Wat verstaan jullie daaronder? Zijn flitspalen bijvoorbeeld ook waypoints?

Ik weet het, wat een heisa (van mij) voor een 'simpele' update; maar vooraleer ik ergens aan begin weet ik het graag allemaal.

Groetjes

RoZwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 mei 2006 13:42

Bericht door RoZwen »

Beste Börger,

De software van vóór 3.30 liet de way- en poi-points verdwijnen. Er zat daaromtrent ook altijd een waarschuwing bij om zelf even hiervan een backup te maken en na de update terug te zetten.
Vanaf software versie 3.30 en hoger is dat niet meer nodig en blijven deze file's staan. Alleen verplaats deze zich van de map "Waypoints" naar "GPS". Verder blijven ze er gewoon in dus.

Blijft natuurlijk dat een backup altijd verstandig is.
Ikzelf heb inmiddels vanaf versie 3.30 via 3.40, 3.60, 3.62, 3.70 naar 3.80 geupdate zonder enig gegevens verlies.
Mijn waypoint file is 1,4 kb, en bevat naast de standaard- 6 extra adressen.

GPS SoftWare is aanvullende firmware voor de GPS en kan met het doorklikken in de webupdater, gedownload worden. De laatste versie hiervan is v. 2.70.

Succes hiermee, Rob.

Nüvi 300 de Luxe.

börger
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2006 13:56
Locatie: Kinrooi

Eindelijk

Bericht door börger »

Hoi RoZwen (en anderen die reageerden op mijn "nood"kreet)

Eindelijk (mijn nazaten hebben MIJN GPS constant onder handen) heb ik de recentste updates uitgevoerd in mijn Nüvi. Zoals je al schreef: alle data (waypoints, POI's,...) bleef netjes staan, ze werd niet overschreven.
M.a.w.: piece of a cake, zorgen om niets. Wreed bedankt voor je hulp.
Toch even aanstippen dat ik eerst mijn Nüvi aan de Webupdater heb gehangen. In een dialoogvenster kreeg ik te lezen dat er geen nieuwe updates voorhanden waren. Hier heb ik het met Urslau ook al over gehad. (dank voor je antwoord, Etienne)
Heb dan maar handmatig gedownload en geïnstalleerd.

Gegroet

(de) börger(meister)

PS: weet er iemand nog interessante POI's te vinden op het net?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”