Nuvi 350 in Zwitserland
Nuvi 350 in Zwitserland
Ben vandaag teruggekomen van vakantie in Zwitserland. Ik had mijn trouwe reisgenoot bij me maar er zijn een aantal punten wat mij opviel. Na 7.5 uur rijden zonder problemen raakte mijn nuvi 350 helemaal van slag. Het bleef maar herberekenen en heb het toen uitgezet en werkte het weer naar behoren. Hij heeft me verder perfect naar de bestemming gebracht maar wel via binnenwegen,waarom weet ik ook niet. De volgende dag was ik ineens de sattelieten kwijt na een tunnel in de bergen. Heb ik nooit eerder gehad . Na het uit en aanzetten deed ie het weer. Op weg naar italie reed ik ineens van de snelweg af om via een binnenweg weer op die zelfde snelweg te komen. Er reed een bmw toen voor mij en ik sloot weer netjes aan achter de bmw. Op de terugweg naar Nederland heb ik 1 keer last gehad van wegvallende sattelieten na een tunnel te hebben verlaten. Ik had versie 2.50 op en heb die vandaag geupdate naar 2.70. Het blijft raar dat de nuvi steeds via parralel of binnenwegen je naar je bestemming brengt. Ook op de terugweg via duitsland stuurde de nuvi mij via de A61.
Laatst gewijzigd door brian op 23 aug 2006 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Er vanuitgaande dat je echt een 350 hebt (en geen 360):
Tja versie 2.50 is ook wel heel oud. Inmiddels zitten we op 3.80. Die updates komen niet voor niets uit. Let er wel op als je gaat updaten dat je je favorieten (waypoints.gpx) veiligstelt.
Het geen fix kunnen krijgen na een tunnel lijkt op het WAAS-probleem. Heb je dat aan staan, zet het dan zowieso uit. Het verbeterd de prestaties niet. Ook de Sirf ontvanger software is verbeterd. Dan zul ze dit euvel wrs. niet meer hebben.
Tja versie 2.50 is ook wel heel oud. Inmiddels zitten we op 3.80. Die updates komen niet voor niets uit. Let er wel op als je gaat updaten dat je je favorieten (waypoints.gpx) veiligstelt.
Het geen fix kunnen krijgen na een tunnel lijkt op het WAAS-probleem. Heb je dat aan staan, zet het dan zowieso uit. Het verbeterd de prestaties niet. Ook de Sirf ontvanger software is verbeterd. Dan zul ze dit euvel wrs. niet meer hebben.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Oh, dan bedoelde je dus dat je de GPS SW had geupdate. Daarin zit idd een verbeterde fix. Zou dus niet meer voor mogen komen.
Dat andere kan ik niet verklaren. Misschien zag de nuvi een stukje snelweg als tolweg oid en probeerde hij dat te vermijden.
Dat andere kan ik niet verklaren. Misschien zag de nuvi een stukje snelweg als tolweg oid en probeerde hij dat te vermijden.
Groeten Etienne
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
nüvi350 & 60CSx + Topo NL + Topo A + CNv9NT + Eneloop accu's + invisibleSHIELD screen protectors
Ik heb er in Zwitserland ook last van gehad (Verbier e.o.).
Ik ben er maar vanuit gegaan dat dit ligt aan de slechte ontvangst,met name in dalen en bergpassen. Dit ondanks de SifF3 ontvanger..
Ik ben er maar vanuit gegaan dat dit ligt aan de slechte ontvangst,met name in dalen en bergpassen. Dit ondanks de SifF3 ontvanger..
http://www.scdb.info/ - The European Speed Camera Database
Ik zat ook in Verbier . Het is eenmalig voorgekomen maar vond het wel vervelend daar ik op dat moment juist een splitsing moest nemen.xc70 schreef:Ik heb er in Zwitserland ook last van gehad (Verbier e.o.).
Ik ben er maar vanuit gegaan dat dit ligt aan de slechte ontvangst,met name in dalen en bergpassen. Dit ondanks de SifF3 ontvanger..
Re: Nuvi 350 in Zwitserland
Had je toevalling Tolwegen ontwijken ingeschakeld?brian schreef: Hij heeft me verder perfect naar de bestemming gebracht maar wel via binnenwegen,waarom weet ik ook niet. Op weg naar italie reed ik ineens van de snelweg af om via een binnenweg weer op die zelfde snelweg te komen.
- Guido P Schmidt
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 4 nov 2004 18:47
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
u bochten
Het was er gezellig in Zwitserland, ik was er ook.(Mauvoisin, val de bagne)
Wat vaak helpt in gebieden met veel haarspeld bochten is "u-bochten" niet selecteren. De gps ziet soms een erg scherpe haarspeld bocht als u bocht. Dit betekend dat de route je daar niet langs zal laten rijden.
Op een stuk autoweg bij Genua (it) heb ik de ultime test gehad met een Nuvi (360). Dit stuk bestaat alleen maar uit tunels met af en toe een brug er tussen van zo'n 200 meter.
Als de tunnel zo'n 700 meter lang was kwam de melding "slecht sateliet ontvangst" ik heb dan niet op 'ok' gedrukt. De 200 meter durende brug erna krijg hij al weer ontvangst.
Ik zag in mijn vakantie dat ook nog een update was uitgekomen voor de 360.
Wat vaak helpt in gebieden met veel haarspeld bochten is "u-bochten" niet selecteren. De gps ziet soms een erg scherpe haarspeld bocht als u bocht. Dit betekend dat de route je daar niet langs zal laten rijden.
Op een stuk autoweg bij Genua (it) heb ik de ultime test gehad met een Nuvi (360). Dit stuk bestaat alleen maar uit tunels met af en toe een brug er tussen van zo'n 200 meter.
Als de tunnel zo'n 700 meter lang was kwam de melding "slecht sateliet ontvangst" ik heb dan niet op 'ok' gedrukt. De 200 meter durende brug erna krijg hij al weer ontvangst.
Ik zag in mijn vakantie dat ook nog een update was uitgekomen voor de 360.