Waypoint komt samen met Promotor met route-software
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Bij waypoint zal Onroute in de losse verkoop 119 euro kosten. Kocht je eerder een GPS-toestel bij waypoint dan is het 99 euro.
Daarnaast zullen we bij nieuwe gps-toestellen een speciale 'bundelprijs' (= gps + onroute) maken. Die bundelmeerprijs geldt met terugwerkende kracht voor toestellen die na 1 augustus 2006 zijn aangeschaft. Dat laatste om te voorkomen 'had ik het maar geweten, dan had ik nog even gewacht met aanschaf...'
Zodra Onroute leverbaar is (als het goed is eind deze maand) is de bundelprijs te vinden op de site.
Daarnaast zullen we bij nieuwe gps-toestellen een speciale 'bundelprijs' (= gps + onroute) maken. Die bundelmeerprijs geldt met terugwerkende kracht voor toestellen die na 1 augustus 2006 zijn aangeschaft. Dat laatste om te voorkomen 'had ik het maar geweten, dan had ik nog even gewacht met aanschaf...'
Zodra Onroute leverbaar is (als het goed is eind deze maand) is de bundelprijs te vinden op de site.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Léon Franssen
- WayPoint relatie
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 20 jan 2005 19:32
- Locatie: Geertruidenberg
Speciaal voor Promotor OnRoute wordt een eigen website gebouwd, te weten www.onroute.nl Hierop kun je een uitgebreide handleiding vinden, tips & tricksen een forum. Ook een "veilinghuis", waar gebruikers van OnRoute hun toertochten kunnen parkeren of de toertochten van anderen kunnen downloaden. Op de site staan straks ook eventuele updates, patches, digitale reisgidsen etc.
Mijn vraag is nu devolgende.
Als ik bij Waypoint onroute koop, ben ik dan ook verzekerd van de mogelijkheden die onroute.nl te bieden heeft.
Groetjes Léon
Mijn vraag is nu devolgende.
Als ik bij Waypoint onroute koop, ben ik dan ook verzekerd van de mogelijkheden die onroute.nl te bieden heeft.
Groetjes Léon
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Vergelijk het met mapsource: het programma is voor iedereen hetzelfde. Routes kun je soms gratis, soms tegen betaling downloaden.
Het is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat promotor aanvullende opties gaat bieden, m.n. routes en routeuitwisseling. Daarbij maakt het niet uit waar je het programma kocht, maar heb je tzt wel extra mogelijkheden als je bovendien promotor abonnee bent.
Maar dat was je vermoedelijk al, en dan maakt het dus niet uit..
Het is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat promotor aanvullende opties gaat bieden, m.n. routes en routeuitwisseling. Daarbij maakt het niet uit waar je het programma kocht, maar heb je tzt wel extra mogelijkheden als je bovendien promotor abonnee bent.
Maar dat was je vermoedelijk al, en dan maakt het dus niet uit..
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- afterburn
- WayPoint relatie
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 5 mar 2004 14:35
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Wanneer kan er besteld worden?
Gijs
2003 BMW R1100S | 2007 BMW K1200S | http://www.sport-touring.eu | http://eurotravel.photos
Weg: GPS V | StreetPilot III | StreetPilot 2720 | zumo 550 | zumo 660
Nu: zumo 590
2003 BMW R1100S | 2007 BMW K1200S | http://www.sport-touring.eu | http://eurotravel.photos
Weg: GPS V | StreetPilot III | StreetPilot 2720 | zumo 550 | zumo 660
Nu: zumo 590
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
- Cor Glorie
- WayPoint relatie
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 30 dec 2004 12:50
Nou, ik ben geen Promotor abonnee, en ben niet van plan het te worden ook. Nu heb ik vorig jaar een aantal routes op GPStracks gezet. Uiteraard vanuit de idee om mooie routes met andere motorrijders te delen. Gratis. Als GPStracks nu in Onroute.nl wordt opgenomen moet ik toch niet merken dat mensen plotseling voor mijn routes moeten gaan betalen. Laat staan dat ik zelf niet eens meer bij die routes kan komen. Ik ken de buitenschoolse handelsactiviteiten van ANWB/Promotor inmiddels een beetje en ik ben hier niet gerust op.Hans Vaessen schreef:Vergelijk het met mapsource: het programma is voor iedereen hetzelfde. Routes kun je soms gratis, soms tegen betaling downloaden.
Het is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat promotor aanvullende opties gaat bieden, m.n. routes en routeuitwisseling. Daarbij maakt het niet uit waar je het programma kocht, maar heb je tzt wel extra mogelijkheden als je bovendien promotor abonnee bent.
Maar dat was je vermoedelijk al, en dan maakt het dus niet uit..
Don't sneeze in your full face helmet
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Als ik www.onroute.nl goed begrijp staan de routes die op gpstracks staan ook op onroute en andersom. Gpstracks is gratis, dus geen probleem.
De routes die niet gratis zijn, zullen de Promotor routes zijn, gok ik. En die zullen in de toekomst dan wel alleen op onroute worden geplaatst.
De kans dat de routes van gpstracks straks achter een kassa verdwijnen acht ik niet zo heel groot.
De routes die niet gratis zijn, zullen de Promotor routes zijn, gok ik. En die zullen in de toekomst dan wel alleen op onroute worden geplaatst.
De kans dat de routes van gpstracks straks achter een kassa verdwijnen acht ik niet zo heel groot.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Enerzijds begrijp ik het bezwaar wel, anderzijds ook weer niet zo..
Hoe het ook zij: Nee, de routes in Onroute zijn niet de routes van gpstracks. Mogelijk dat er een tiental routes vanuit het oude onroute.nl (de voorloper van gpstracks) in onroute zitten. En daarnaast wat tanktastochten van Promotor (die vaak ook in gps tracks staan). Maar verder zijn ze gewoon allemaal nieuwe en los van gpstracks.
Maar; zoals je zult merken als je met onroute werkt: die 800 routes zijn weliswaar leuk, maar de kern van onroute ligt ergens anders.
En we verwachten dat er ook uitwisseling van routes op basis van onroute gaat plaatsvinden, net als bij gpstracks. Voordeel daarvan is dat ook rijders zonder gps deze routes kunnen gebruiken.
En zeker: er zullen ook routes en wellicht andere extra opties komen die exclusief voor promotorabonnees zijn. En of je daar dan gebruik van maakt kies je zelf.
En inderdaad: Promotor doet aan "buitenschoolse activiteiten". In de zin dat ze verder kijken dan alleen het blad. Zou niet best zijn als een motorrredacteur alleen maar verhaaltjes schrijft. Als je ooit met de betrokkenen gesproken hebt weet je dat dat gebeurt met het motor-hart op de juiste plaats, dus we denken dat dat alleen maar een goede zaak is!
Hoe het ook zij: Nee, de routes in Onroute zijn niet de routes van gpstracks. Mogelijk dat er een tiental routes vanuit het oude onroute.nl (de voorloper van gpstracks) in onroute zitten. En daarnaast wat tanktastochten van Promotor (die vaak ook in gps tracks staan). Maar verder zijn ze gewoon allemaal nieuwe en los van gpstracks.
Maar; zoals je zult merken als je met onroute werkt: die 800 routes zijn weliswaar leuk, maar de kern van onroute ligt ergens anders.
En we verwachten dat er ook uitwisseling van routes op basis van onroute gaat plaatsvinden, net als bij gpstracks. Voordeel daarvan is dat ook rijders zonder gps deze routes kunnen gebruiken.
En zeker: er zullen ook routes en wellicht andere extra opties komen die exclusief voor promotorabonnees zijn. En of je daar dan gebruik van maakt kies je zelf.
En inderdaad: Promotor doet aan "buitenschoolse activiteiten". In de zin dat ze verder kijken dan alleen het blad. Zou niet best zijn als een motorrredacteur alleen maar verhaaltjes schrijft. Als je ooit met de betrokkenen gesproken hebt weet je dat dat gebeurt met het motor-hart op de juiste plaats, dus we denken dat dat alleen maar een goede zaak is!
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Kosturnix
- WayPoint relatie
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 18 jul 2006 12:59
- Locatie: N52 04.716 E5 08.382
H'm... daar word ik toch niet echt vrolijk van. De ANWB is een notoire commerciele lobby- en ritselpartij. Met nadruk op commercieel. Fijn om te weten dat (een) medewerker(s) van die partij het motor-hart op de juiste plek heeft/hebben, maar dat geeft nog geen garanties! Als je door een dergelijke partij uiteindelijk 'uitgemolken' wordt is het nog steeds even naar!!Hans Vaessen schreef: En inderdaad: Promotor doet aan "buitenschoolse activiteiten". In de zin dat ze verder kijken dan alleen het blad. Zou niet best zijn als een motorrredacteur alleen maar verhaaltjes schrijft. Als je ooit met de betrokkenen gesproken hebt weet je dat dat gebeurt met het motor-hart op de juiste plaats, dus we denken dat dat alleen maar een goede zaak is!
Ik heb me verbaasd over de bochten waarin menigeen zich wrong om de (pittige!) prijs voor dit produkt te rechtvaardigen. Tot op heden was ik in deze blanko. Bovenstaande bericht zaaide verwarring.
Mocht het inderdaad zo zijn dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er per prachtige rit betaald moet gaan worden (al dan niet via lidmaatschap van een blad of vereniging) dan ben ik mordicuus tegen deze ontwikkeling.
En neem het de 'onafhankelijke' GPS-specialist te Notter zeer kwalijk dat ze zich zo makkelijk voor dit commerciele ANWB-karretje laten spannen!
Oftewel: welke garanties zijn er dat er niet na aanschaf van dit hulpmiddel voor gebruikers verborgen kosten in rekening gebracht gaan worden??
Of kan gegarandeerd worden dat het een prima tool blijft om onderling geheel belangenloos de meest prachtige ritten uit te wisselen??
- Jacob_Bax
- WayPoint relatie
- Berichten: 6906
- Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Wat is daar op tegen dan, als ik geen abbonement op de volkskrant heb dan krijg ik die ook niet in de bus. Als ik lid ben van de ANWB kan ik bvb op sommige dingen een korting krijgen, ben ik geen lid dan krijg ik die korting niet, so what, ik betaal ook geen lidmaatschap.Kosturnix schreef: Mocht het inderdaad zo zijn dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er per prachtige rit betaald moet gaan worden (al dan niet via lidmaatschap van een blad of vereniging) dan ben ik mordicuus tegen deze ontwikkeling.
En neem het de 'onafhankelijke' GPS-specialist te Notter zeer kwalijk dat ze zich zo makkelijk voor dit commerciele ANWB-karretje laten spannen!
Volgens mij zijn er geen "onafhankelijke gps specialisten" in Notter (ik neem aan dat je Waypoint bedoeld met "Notter"). En voor zover ik heb begrepen is Waypoint een commerciele organisatie en hun prime target is, geld verdienen en daar is niks mis mee, wil mijn supermarkt ook.
Die garanties zijn er denk ik niet, en de gebruikers zijn daar zelf bij lijkt mij.Kosturnix schreef: Oftewel: welke garanties zijn er dat er niet na aanschaf van dit hulpmiddel voor gebruikers verborgen kosten in rekening gebracht gaan worden??
Wat let je om gewoon zelf via een website geheel belangeloos de meest prachtige ritten uit te gaan wisselen.Kosturnix schreef: Of kan gegarandeerd worden dat het een prima tool blijft om onderling geheel belangenloos de meest prachtige ritten uit te wisselen??
Als je een Garmin hebt lijkt mij onroute overbodig volgens de onroute site
Denk dat er voor TomTom en andere gebruikers ook wel progjes op het net zijn te vinden waarmee je routes kan maken.onroute schreef: Garmin-gebruikers kennen het gemak van Mapsource, waarmee jezelf routes kunt maken. TomTom- en andere gebruikers kunnen dat niet. Promotor OnRoute maakt dat mogelijk, voor zeer vele GPS-systemen die momenteel te koop zijn.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
- Cor Glorie
- WayPoint relatie
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 30 dec 2004 12:50
Ik wilde er alleen maar even zeker van zijn dat routes die ik zelf heb gemaakt en via GPStracks aan anderen ter beschikking heb gesteld, ook inderdaad kosteloos voor anderen beschikbaar blijven.Hans Vaessen schreef:...Hoe het ook zij: Nee, de routes in Onroute zijn niet de routes van gpstracks. Mogelijk dat er een tiental routes vanuit het oude onroute.nl (de voorloper van gpstracks) in onroute zitten. En daarnaast wat tanktastochten van Promotor (die vaak ook in gps tracks staan). Maar verder zijn ze gewoon allemaal nieuwe en los van gpstracks.
En we verwachten dat er ook uitwisseling van routes op basis van onroute gaat plaatsvinden, net als bij gpstracks. Voordeel daarvan is dat ook rijders zonder gps deze routes kunnen gebruiken.
En zeker: er zullen ook routes en wellicht andere extra opties komen die exclusief voor promotorabonnees zijn. En of je daar dan gebruik van maakt kies je zelf.
En inderdaad: Promotor doet aan "buitenschoolse activiteiten". In de zin dat ze verder kijken dan alleen het blad. Zou niet best zijn als een motorrredacteur alleen maar verhaaltjes schrijft. Als je ooit met de betrokkenen gesproken hebt weet je dat dat gebeurt met het motor-hart op de juiste plaats, dus we denken dat dat alleen maar een goede zaak is!
Het kan me verder niet schelen of routes die door Promotor zelf zijn gemaakt achter een gesloten 'internetdeur' worden gehouden. Ieder gaat over zijn eigen materiaal dat ie zelf heeft gemaakt.
En overigens is de ANWB (met alle dochterondernemingen) een van de meest lepe commerciële ondernemingen die er zijn in Nederland. Ze hebben 3,5 miljoen mensen zo gek gekregen, inclusief mijzelf, om tegen een substantieel bedrag per jaar lid te worden van die club. Moeten die mensen ook wel om van een aantal noodzakelijke dienstverleningen gebruik te kunnen maken. Soort van koppelverkoop waar eigenlijk de EU eens naar zou moeten kijken.
Heb ik een hekel aan de ANWB? Nou, nee. Maar naïef ben ik ook niet. De ANWB is niet die gezellige club waar je een warm gevoel bij krijgt, al willen ze zichzelf wel zo presenteren. Ook bij de ANWB gaat het maar om één ding en dat is de poen. Niks meer, niks minder. En daarom zou ik er een grondige hekel aan hebben als ze aan mijn werk (mijn routes) direct of indirect verdienen. Als ze mijn werk willen gebruiken dan betalen ze er ook maar voor.
Don't sneeze in your full face helmet
- Kosturnix
- WayPoint relatie
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 18 jul 2006 12:59
- Locatie: N52 04.716 E5 08.382
Even de berichten in het juiste perspectief.
De posting die me triggerde was:
Moraal die ik meekreeg: ANWB/Promotor is zo gek nog niet, vertrouw die jongens met het motor-hart op de goede plek nou maar want het is gewoon een mooi produkt.... Da's mooi, maar geen garantie dat Cor Glorie straks niet hoeft te gaan betalen voor de routes die hij zelf ingebracht heeft. Daar ging het dus om!
Zoiets verwacht ik ook van de Onroute service; je koopt het produkt (tegen een imho forse prijs) , en kan dat dan ook volledig gebruiken. Als op termijn blijkt dat er ineens een extra prijskaartje bij komt is dat meer dan naar. En in deze was het antwoord van Hans uiterst dubbelslachtig, misschien wel of mogelijk niet.....
Hoe WayPoint in het Onroute-projekt wil gaan zitten moeten ze helemaal zelf weten; dat ze slechts 1 ultiem doel hebben (winst maken) is duidlelijk en ook helemaal niet verkeerd. Waarbij ze net iets te duidelijk etaleren waar de grootste winstmarges liggen, maar daar is ook nog mee te leven.
Waar ik wel bezwaar tegen heb is dat dit moois nu samen ontwikkeld wordt maar dat uiteindelijk ANWB/Promotor gebruikers meer waar voor hun geld gaan krijgen dan andere gebruikers. Gezien de reputatie van de van oorsprong Wielrijdersbond geen hypotetische veronderstelling. In dat geval heeft WayPoint zich wel heel dom voor de ANWB-kar laten spannen!!
De posting die me triggerde was:
Daar kwamen enkele antwoorden op, incluis een mi wat halfslachtig antwoord van Hans. Enerzijds wel, anderzijds weer niet, alsof Joop den Uyl weer onder ons was..Cor Glorie schreef:Nou, ik ben geen Promotor abonnee, en ben niet van plan het te worden ook. Nu heb ik vorig jaar een aantal routes op GPStracks gezet. Uiteraard vanuit de idee om mooie routes met andere motorrijders te delen. Gratis. Als GPStracks nu in Onroute.nl wordt opgenomen moet ik toch niet merken dat mensen plotseling voor mijn routes moeten gaan betalen. Laat staan dat ik zelf niet eens meer bij die routes kan komen. Ik ken de buitenschoolse handelsactiviteiten van ANWB/Promotor inmiddels een beetje en ik ben hier niet gerust op.Hans Vaessen schreef:Vergelijk het met mapsource: het programma is voor iedereen hetzelfde. Routes kun je soms gratis, soms tegen betaling downloaden.
Het is goed mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat promotor aanvullende opties gaat bieden, m.n. routes en routeuitwisseling. Daarbij maakt het niet uit waar je het programma kocht, maar heb je tzt wel extra mogelijkheden als je bovendien promotor abonnee bent.
Maar dat was je vermoedelijk al, en dan maakt het dus niet uit..
Moraal die ik meekreeg: ANWB/Promotor is zo gek nog niet, vertrouw die jongens met het motor-hart op de goede plek nou maar want het is gewoon een mooi produkt.... Da's mooi, maar geen garantie dat Cor Glorie straks niet hoeft te gaan betalen voor de routes die hij zelf ingebracht heeft. Daar ging het dus om!
Helemaal waar, dus als ik WEL een abbonnement op de Volkskrant heb verwacht ik NIET dat ik per artikel dat ik wil gaan lezen extra hoef te betalen. En dat is ook niet zo, de krant komt gedrukt dagelijks in de bus en ben ik niet in staat die in de trein te lezen (omdat ik de motor prefereerde voor woon-werk verkeer) dan kan ik de krant alsnog elektronisch gewoon helemaal lezen (mag niet van de baas, maar dat is een ander verhaal)Jacob_Bax schreef:Wat is daar op tegen dan, als ik geen abbonement op de volkskrant heb dan krijg ik die ook niet in de bus. Als ik lid ben van de ANWB kan ik bvb op sommige dingen een korting krijgen, ben ik geen lid dan krijg ik die korting niet, so what, ik betaal ook geen lidmaatschap.Kosturnix schreef: Mocht het inderdaad zo zijn dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er per prachtige rit betaald moet gaan worden (al dan niet via lidmaatschap van een blad of vereniging) dan ben ik mordicuus tegen deze ontwikkeling.
En neem het de 'onafhankelijke' GPS-specialist te Notter zeer kwalijk dat ze zich zo makkelijk voor dit commerciele ANWB-karretje laten spannen!
Zoiets verwacht ik ook van de Onroute service; je koopt het produkt (tegen een imho forse prijs) , en kan dat dan ook volledig gebruiken. Als op termijn blijkt dat er ineens een extra prijskaartje bij komt is dat meer dan naar. En in deze was het antwoord van Hans uiterst dubbelslachtig, misschien wel of mogelijk niet.....
Hoe WayPoint in het Onroute-projekt wil gaan zitten moeten ze helemaal zelf weten; dat ze slechts 1 ultiem doel hebben (winst maken) is duidlelijk en ook helemaal niet verkeerd. Waarbij ze net iets te duidelijk etaleren waar de grootste winstmarges liggen, maar daar is ook nog mee te leven.
Waar ik wel bezwaar tegen heb is dat dit moois nu samen ontwikkeld wordt maar dat uiteindelijk ANWB/Promotor gebruikers meer waar voor hun geld gaan krijgen dan andere gebruikers. Gezien de reputatie van de van oorsprong Wielrijdersbond geen hypotetische veronderstelling. In dat geval heeft WayPoint zich wel heel dom voor de ANWB-kar laten spannen!!
Heren!!!!!
De ANWB is nog steeds een vereniging en kent een bondsbestuur..... Daar gaan we met de commercialiteit...... Natuurlijk moet er geld gemaakt worden om verlieslijdende onderdelen te financieren.
Maar ik zie het hele punt niet meer in de discussie. Het spijt me om het te zeggen, maar je hebt het programma, dus je hebt de ANWB en Waypoint niet nodig om een mooie route te maken!
Je krijgt hier technische ondersteuning via het forum, dus wie doet je wat?
Wij als eigenwijze nederlanders kunnen onze eigen routes toch wel maken en deze op een site uitwisselen? Kosturnix, volgens mij voeg je niets toe aan de hele discussie en als jij het pakket niet wil kopen, so be it. Maar laat ons met rust met je verdachtmakingen.
De ANWB is nog steeds een vereniging en kent een bondsbestuur..... Daar gaan we met de commercialiteit...... Natuurlijk moet er geld gemaakt worden om verlieslijdende onderdelen te financieren.
Maar ik zie het hele punt niet meer in de discussie. Het spijt me om het te zeggen, maar je hebt het programma, dus je hebt de ANWB en Waypoint niet nodig om een mooie route te maken!
Je krijgt hier technische ondersteuning via het forum, dus wie doet je wat?
Wij als eigenwijze nederlanders kunnen onze eigen routes toch wel maken en deze op een site uitwisselen? Kosturnix, volgens mij voeg je niets toe aan de hele discussie en als jij het pakket niet wil kopen, so be it. Maar laat ons met rust met je verdachtmakingen.
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!