Waarom de route van iemand anders rijden/lopen/kruipen?
- Jacob_Bax
- WayPoint relatie
- Berichten: 6906
- Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Waarom de route van iemand anders rijden/lopen/kruipen?
In 1971 kreeg ik een hond, een hushpuppy, je weet wel, zo'n beest met veel te korte poten voor z'n oren.
Dol op autorijden was tie, en ik was er ook niet vies van.
In het weekend dus vaak op pad, ik achter het stuur en Itam (zo hete hij) kwijlend op de achterbank of in m'n nek.
Soms was de route niet echt enerverend en op andere zondagen weer wel.
Als je doelloos rond toert zie je nog eens wat.
Inmiddels is de hushpup al jaren in de hondenhemel.
In 2000 kocht ik mijn GPS12, een volslagen zinloos apparaat maar toch hardstikke leuk en enerverend. Oziexplorer gekocht, dus nog leuker maar niet meer zinvol.
Psion5mx + route en streetplanner, PSIgar, Coastline Extractor en nog meer aangeschaft, het werd steeds leuker en nog steeds niet echt zinvol.
In 2000 5 weken Australie met gps12 en de rest van de meuk, hardstikke leuk, heel de reis de tracklogs opgeslagen (geen idee meer waar ze staan) en veel te weinig waypoints gemaakt.
Tot 2006 met de gps12 gedaan en dan wil je toch wel eens wat anders, iets met kaarten en kleur. Garmin voldeed goed dus viel de keus op de 60CSx, nog wat rond geneusd en het WayPoint forum gevonden. Nou, uiteindelijk de 60CSx in Moordrecht gekocht, hardstikke leuk ding, nog steeds nutteloos maar als je alleen nuttige dingen koopt dan wordt het leven wel heel erg saai.
Vanaf dat moment bijna niet meer weg te slaan van het forum.
Op een gegeven moment zag ik een berichtje over het downloaden en van tracks. Ik ben een track fan, dus daar wilde ik het mijne van weten.
Bleek het om een track te gaan die Pietje had gelopen in de Peel (ik noem maar wat) en Jantje wilde dat ook maar het lukte op een of andere manier niet. Vreemd dacht ik nog, je gaat naar de Peel en je maakt een wandeling, en voor je begint maak je op je gps een waypoint aan van waar je auto staat. Nou schijnt er een hele cultuur te bestaan van mensen die tracks maken en anderen die dat nalopen of rijden of fietsen of kruipen of zwemmen of roeien of......ik draaf door.
Tot mijn verbazing blijkt er ook nog een markt te zijn die routes of tracks tegen betaling levert. Ik kan me voorstellen dat je lopend in de gobi woestijn graag een route naar de dichtbijzijnde waterbron wil weten en dat je daar ook voor wil betalen maar op de hoge veluwe kan je toch zelf de uitgang wel vinden lijkt mij. Je kan er verdwalen maar als je er ook nog omkomt dan heb je niet beter verdient.
Zijn we nu echt zo ver afgezakt, dat iemand anders onze zondagmiddag ritten (al dan niet met kwijlende hond op de achterbank of buddysit) moet plannen?
Dol op autorijden was tie, en ik was er ook niet vies van.
In het weekend dus vaak op pad, ik achter het stuur en Itam (zo hete hij) kwijlend op de achterbank of in m'n nek.
Soms was de route niet echt enerverend en op andere zondagen weer wel.
Als je doelloos rond toert zie je nog eens wat.
Inmiddels is de hushpup al jaren in de hondenhemel.
In 2000 kocht ik mijn GPS12, een volslagen zinloos apparaat maar toch hardstikke leuk en enerverend. Oziexplorer gekocht, dus nog leuker maar niet meer zinvol.
Psion5mx + route en streetplanner, PSIgar, Coastline Extractor en nog meer aangeschaft, het werd steeds leuker en nog steeds niet echt zinvol.
In 2000 5 weken Australie met gps12 en de rest van de meuk, hardstikke leuk, heel de reis de tracklogs opgeslagen (geen idee meer waar ze staan) en veel te weinig waypoints gemaakt.
Tot 2006 met de gps12 gedaan en dan wil je toch wel eens wat anders, iets met kaarten en kleur. Garmin voldeed goed dus viel de keus op de 60CSx, nog wat rond geneusd en het WayPoint forum gevonden. Nou, uiteindelijk de 60CSx in Moordrecht gekocht, hardstikke leuk ding, nog steeds nutteloos maar als je alleen nuttige dingen koopt dan wordt het leven wel heel erg saai.
Vanaf dat moment bijna niet meer weg te slaan van het forum.
Op een gegeven moment zag ik een berichtje over het downloaden en van tracks. Ik ben een track fan, dus daar wilde ik het mijne van weten.
Bleek het om een track te gaan die Pietje had gelopen in de Peel (ik noem maar wat) en Jantje wilde dat ook maar het lukte op een of andere manier niet. Vreemd dacht ik nog, je gaat naar de Peel en je maakt een wandeling, en voor je begint maak je op je gps een waypoint aan van waar je auto staat. Nou schijnt er een hele cultuur te bestaan van mensen die tracks maken en anderen die dat nalopen of rijden of fietsen of kruipen of zwemmen of roeien of......ik draaf door.
Tot mijn verbazing blijkt er ook nog een markt te zijn die routes of tracks tegen betaling levert. Ik kan me voorstellen dat je lopend in de gobi woestijn graag een route naar de dichtbijzijnde waterbron wil weten en dat je daar ook voor wil betalen maar op de hoge veluwe kan je toch zelf de uitgang wel vinden lijkt mij. Je kan er verdwalen maar als je er ook nog omkomt dan heb je niet beter verdient.
Zijn we nu echt zo ver afgezakt, dat iemand anders onze zondagmiddag ritten (al dan niet met kwijlende hond op de achterbank of buddysit) moet plannen?
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
- Blackchrome
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 19 jan 2007 03:01
Het routes lopen of fietsen van anderen vind ik juist wel leuk
. De paar keer dat ik dat gedaan heb heb ik op stukken gelopen waar ik anders niet gekomen zou zijn.
Er voor betalen gaat mij ook te ver. Zelf voor een waterput
.

Er voor betalen gaat mij ook te ver. Zelf voor een waterput

Groeten,
Martin de Jong
In de auto een Nüvi 765T en een Venture Cx voor wandelen en fietsen.
Martin de Jong
In de auto een Nüvi 765T en een Venture Cx voor wandelen en fietsen.
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 4 aug 2005 14:31
- Locatie: Friesland
Ik ben het helemaal met Mispel eens. Ik houd ervan veel te wandelen en fietsen in dit prachtige land. De praktijk leert dat je op een gegeven moment de leuke en mooie paadjes in je eigen omgeving wel kent. Dus ben je eens op zoek naar wat anders. Dan maak ik graag gebruik van de ervaring van anderen. Uit de vele tracks die ik inmiddels van het internet heb geplukt blijkt me vaak dat het mooie routes zijn die ik zelf niet bedacht zou hebben; kennelijk opgezet door mensen die de omgeving dus uitstekend kennen. Net zoals ik mijn omgeving uitstekend ken; daarom ook routes op sites upload en anderen de gelegenheid bied van het moois in mijn omgeving te genieten. Overigens zit er bij de te downloaden routes ook veel 'rommel'. Handig dus dat ik over Topo Nederland beschik en op die wijze een eerste indruk over de route kan krijgen.mispel schreef:Het routes lopen of fietsen van anderen vind ik juist wel leuk. De paar keer dat ik dat gedaan heb heb ik op stukken gelopen waar ik anders niet gekomen zou zijn.
Het leuke van een GPS vind ik dat ik rustig kan afwijken van de bedachte route. Ik vind immers de weg altijd wel weer terug!
--------------------------------------------------------
Garmin Camper760 - Oregon 600T
Garmin Camper760 - Oregon 600T
- frits.danon
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
- Locatie: in Zuid Holland
Ik kan me ook heel goed aansluiten bij Mispel. Echter het nalopen van tracks van anderen heb ik nog niet gedaan. Maar het idee erachter is niet verkeerd.mispel schreef:Het routes lopen of fietsen van anderen vind ik juist wel leuk. De paar keer dat ik dat gedaan heb heb ik op stukken gelopen waar ik anders niet gekomen zou zijn.
Zelf vul ik e.e.a. in door het met enige onregelmaat zoeken van geocaches, dat eveneens leidt tot verrassende locaties en prachtige wandelingen. Je komt op plekken die je uit jezelf nooit zou vinden.
(Tony en ik zijn het roerend eens, zie hieronder

Laatst gewijzigd door frits.danon op 2 feb 2007 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.
- tony rave
- WayPoint relatie
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
- Locatie: View over Baltic Sea
Frits, ik ben het helemaal met je eens.
Het is nuttig om wat tips te krijgen, maar dan wel van de plaatselijke bevolking. Het narijden etc van routes en dergelijke, of het bezoeken van 'bezienswaardigheden' geven mij geen plezier. Er waren er al zoveel voor me, vaak commercieel ingesteld en platgetrapt dan wel vergeven van 'verveelde' toeristen. Gewoon mijn eigen(wijze) weg volgen geeft mij de meeste voldoening. Ik heb in mijn leven ruim 70 verschillende landen bezocht en er gewerkt. Het mooist is nog altijd je eigen weg te zoeken en te genieten van wat je er toevallig tegenkomt.
Het is nuttig om wat tips te krijgen, maar dan wel van de plaatselijke bevolking. Het narijden etc van routes en dergelijke, of het bezoeken van 'bezienswaardigheden' geven mij geen plezier. Er waren er al zoveel voor me, vaak commercieel ingesteld en platgetrapt dan wel vergeven van 'verveelde' toeristen. Gewoon mijn eigen(wijze) weg volgen geeft mij de meeste voldoening. Ik heb in mijn leven ruim 70 verschillende landen bezocht en er gewerkt. Het mooist is nog altijd je eigen weg te zoeken en te genieten van wat je er toevallig tegenkomt.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж
- frits.danon
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1799
- Lid geworden op: 29 jun 2004 11:08
- Locatie: in Zuid Holland
Ja hè Tony,
Ik ben nu b.v. een route aan het plannen voor een motortocht met de "jongens" (zoon en schoonzoon) naar zuid-frankrijk over 3 maanden.
Maar ik maak geen gebruik van bestaande routes, ik pak de Michelin kaart erbij en samen met Mapsource en Google Earth kijk ik hoe ik wat moois kan bedenken, zoveel mogelijk door niet bewoonde gebieden (dat is mooi te controleren met Google Earth
).
En verder laten we het over ons heenkomen. Als we toevallig van de route afwijken omdat we iets mooi vinden, dan is dat verder immers geen probleem, we hebben een GPS bij ons en we komen er wel. Wel is het erg leuk om alvast van te voren te kijken waar het mooi is. Bewuste tocht heb ik al twee keer gedaan en ik kies telkens andere routes. De foto's die ik onderweg maak gebruik ik als wisselende achtergrond op mijn PC, ieder uur een andere foto
, eigenlijk heb ik zo permanent vakantie tijdens het werken. 
Ik ben nu b.v. een route aan het plannen voor een motortocht met de "jongens" (zoon en schoonzoon) naar zuid-frankrijk over 3 maanden.
Maar ik maak geen gebruik van bestaande routes, ik pak de Michelin kaart erbij en samen met Mapsource en Google Earth kijk ik hoe ik wat moois kan bedenken, zoveel mogelijk door niet bewoonde gebieden (dat is mooi te controleren met Google Earth

En verder laten we het over ons heenkomen. Als we toevallig van de route afwijken omdat we iets mooi vinden, dan is dat verder immers geen probleem, we hebben een GPS bij ons en we komen er wel. Wel is het erg leuk om alvast van te voren te kijken waar het mooi is. Bewuste tocht heb ik al twee keer gedaan en ik kies telkens andere routes. De foto's die ik onderweg maak gebruik ik als wisselende achtergrond op mijn PC, ieder uur een andere foto


Zumo 396 op een BMW, 60CSx op een Qwic fiets én nonchalant op de heup gedragen, TomTom in een VW Eos. En nu de Apple watch bij het spinnen.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Zelf ben ik minder wandelaar en meer motorrijder. Misschien dat daar ok wel verschil in zit. Als ik ga wandelen in een groot bos is het vaak overal wel mooi en heb je geen route nodig. Met de fiets kom je al eerder over wegen waar eigenlijk geen donder aan is, terwijl er misschien een paar honderd meter verderop wèl een leuk weggetje was. En met de motor heb je dat nòg meer.
En natuurlijk kun je dan zelf een route ontwerpen in mapsource, maar het gebruik van (elementen) van bestaande routes geeft dan meer zekerheid dat het een mooie route wordt.
Maar nòg leuker is er actief mee bezig zijn, met de michelin-kaart naast mapsource. Reden van die kaart is dan de aanwezigheid van 'groene wegen'.
Voor de motor (c.a. bijv cabrio-)rijder is er sinds kort dan ook OnRoute, wat feitelijk een combi is van mapsource en de michelinkaart. Als ik nu naar het Teutoburgerwald rij (redelijk dichtbij Twente) ga ik niet over die oersaaie snelweg, maar laat ik OnRoute een voostel maken, al dan niet voorzien van enkele tussenpunten. En daarmee is dan ook de heenreis verrassend geworden.
Het is maar net wat je zoekt en hoe je ermee omgaat, maar voor mij persoonlijk is elke steun die zorgt dat mijn route op voorhand een bepaalde kwaliteit meekrijgt erg belangrijk. Zo veel gelegenheid om op pad te gaan heb ik helaas niet, en dan moet het ook gewoon goed zijn...
En natuurlijk kun je dan zelf een route ontwerpen in mapsource, maar het gebruik van (elementen) van bestaande routes geeft dan meer zekerheid dat het een mooie route wordt.
Maar nòg leuker is er actief mee bezig zijn, met de michelin-kaart naast mapsource. Reden van die kaart is dan de aanwezigheid van 'groene wegen'.
Voor de motor (c.a. bijv cabrio-)rijder is er sinds kort dan ook OnRoute, wat feitelijk een combi is van mapsource en de michelinkaart. Als ik nu naar het Teutoburgerwald rij (redelijk dichtbij Twente) ga ik niet over die oersaaie snelweg, maar laat ik OnRoute een voostel maken, al dan niet voorzien van enkele tussenpunten. En daarmee is dan ook de heenreis verrassend geworden.
Het is maar net wat je zoekt en hoe je ermee omgaat, maar voor mij persoonlijk is elke steun die zorgt dat mijn route op voorhand een bepaalde kwaliteit meekrijgt erg belangrijk. Zo veel gelegenheid om op pad te gaan heb ik helaas niet, en dan moet het ook gewoon goed zijn...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 18 nov 2004 11:19
- Locatie: Belgie
Ik sluit me daar volledig bij aan, in zoverre zelfs dat ik dus inderdaad voor de eerste keer zal betalen voor routes. Ik sluit me namelijk aan bij motorroute, waar je voor een vast bedrag (25 pleuro's ga je niet van dood) een flink pak routes kunt downloaden die eerder door collega's getest en goed bevonden werden. Ik heb het ook al te vaak meegemaakt dat je ergens op vakantie bent, zelf een route uitstippelt met mapsource (met de Michelinkaart naast je) en het nog fout loopt. Akkoord dat je de fun van voorbereiden (en mislukken - kan ook leuk zijn) misloopt, maar gezien chronisch tijdsgebrek en erg weinig vakantie heb ik ook graag de luxe van een beetje zekerheid. Als ik dit teruglees, klinkt dit allemaal heel erg saai. So be itHans Vaessen schreef:Zelf ben ik minder wandelaar en meer motorrijder. Misschien dat daar ok wel verschil in zit. Als ik ga wandelen in een groot bos is het vaak overal wel mooi en heb je geen route nodig. Met de fiets kom je al eerder over wegen waar eigenlijk geen donder aan is, terwijl er misschien een paar honderd meter verderop wèl een leuk weggetje was. En met de motor heb je dat nòg meer.
En natuurlijk kun je dan zelf een route ontwerpen in mapsource, maar het gebruik van (elementen) van bestaande routes geeft dan meer zekerheid dat het een mooie route wordt.
Maar nòg leuker is er actief mee bezig zijn, met de michelin-kaart naast mapsource. Reden van die kaart is dan de aanwezigheid van 'groene wegen'.
Voor de motor (c.a. bijv cabrio-)rijder is er sinds kort dan ook OnRoute, wat feitelijk een combi is van mapsource en de michelinkaart. Als ik nu naar het Teutoburgerwald rij (redelijk dichtbij Twente) ga ik niet over die oersaaie snelweg, maar laat ik OnRoute een voostel maken, al dan niet voorzien van enkele tussenpunten. En daarmee is dan ook de heenreis verrassend geworden.
Het is maar net wat je zoekt en hoe je ermee omgaat, maar voor mij persoonlijk is elke steun die zorgt dat mijn route op voorhand een bepaalde kwaliteit meekrijgt erg belangrijk. Zo veel gelegenheid om op pad te gaan heb ik helaas niet, en dan moet het ook gewoon goed zijn...

Weetje, het Pieterpad word ook al jaren belopen door volgelingen van 2 oude dames die het uitgezet hebben. ( was ik niet van plan overigens)
Dus niets mis met routes van 2 oudere motorrijders
Het zal inderdaad zo zijn dat echt mooie routes door velen worden gereden, zoals bijv; eentje bij Cochem met de befaamde afdalende N...? naar die plaats.
Persoonlijk heb ik door ervaringen te lezen, wel meer routes van anderen gereden. Ik weet niet of ik er ooit voor zal betalen, maar een schitterende route van n medemotorrijder sla ik niet af.
Anderzijds vind ik het ook leuk, nu met GPS en zonder papieren lijst, om zelf mn wegen uit te stippelen. Voorheen deed ik dat met een fraai gedetaileerde kaart van Duitsland en zal die ook dit jaar weer bij de hand houden.
Maar afijn , om nu te zeggen dat we afgezakt zijn ? nee
gr Jack
Dus niets mis met routes van 2 oudere motorrijders

Het zal inderdaad zo zijn dat echt mooie routes door velen worden gereden, zoals bijv; eentje bij Cochem met de befaamde afdalende N...? naar die plaats.
Persoonlijk heb ik door ervaringen te lezen, wel meer routes van anderen gereden. Ik weet niet of ik er ooit voor zal betalen, maar een schitterende route van n medemotorrijder sla ik niet af.
Anderzijds vind ik het ook leuk, nu met GPS en zonder papieren lijst, om zelf mn wegen uit te stippelen. Voorheen deed ik dat met een fraai gedetaileerde kaart van Duitsland en zal die ook dit jaar weer bij de hand houden.
Maar afijn , om nu te zeggen dat we afgezakt zijn ? nee
gr Jack
2 knieen aan de grond ? niet gezond !
T'ja... Ik ben een echte wandel- en fietsfanaat... Ook ik heb me zo,n GPSmap60CSx aangeschaft, en dat vindt ik geen nutteloos ding.
In tegendeel, ik durf nu wegen in te slaan waar ik in het verleden aan voorbij liep... De twijfel die ik in het verleden wel eens had, over vragen als "waar komt deze weg uit?" of "zou je hier wel langs kunnen?", heb ik niet meer omdat ik weet dat ik bijvoorbeeld een rond-lopende route of track bewandel. Het "nalopen" van door anderen bedachte routes, vind ik in het geheel niet bezwaarlijk. Vaak zijn die routes gemaakt door mensen die in het gebied erg goed bekend zijn, waardoor je ook vaak op de mooiste plekken komt.
Ik woon niet ver van de Duitse grens, maar wandelen en fietsen bij de Duitse buurman kwam er vaak niet zo van... Je bent toch beter op de hoogte van de Nederlandse weggetjes dan van die van de buren een paar kilometer oostwaards. Sinds de aanschaf van de 60CSx is daar grote verandering in gekomen. We zijn binnen een uur in het Teutoburgerwoud en met een anderhalf-uur in het Sauerland. En dankzij de GPS kan ik nu wandelen en fietsen op plekken waar de weg niet weet en waarbij verdwalen vrijwel onmogelijk is geworden.
En ik kan je zeggen, wat een rust aan de andere kant van de grens...
Worden in het Nederlandse [zelfs op "boeren"-weggetjes] de vouwen uit je broekspijp gereden... Daar mag je al blij zijn een mede-weggegebruiker tegen te komen...
Een prachtige uitvinding zo,n GPS.
Het voorjaar komt er bijna weer aan, en dan gaan we weer op pad.
Ik heb me nu speciaal voor Duitsland de TOP50 kaarten [op CD] van Nedersachsen en Westfalen aangeschaft bij het kadaster in Nordhorn DLD]. De kaarten hebben een schaal van 1:50.000 en zijn voorzien van software om je eigen routes/tracks aan te maken... [kosten ca. 45 Euro per stuk].
T'ja... Of je nu zelf je route maakt of dat je hem van een ander leent...
Ik vindt het beide prima... Wat mij blij maakt is het gemak waarmee ik me kan begeven op onbekend terrein... gewoon fantastisch.
Groeten van een tevreden gebruiker;
Benno
In tegendeel, ik durf nu wegen in te slaan waar ik in het verleden aan voorbij liep... De twijfel die ik in het verleden wel eens had, over vragen als "waar komt deze weg uit?" of "zou je hier wel langs kunnen?", heb ik niet meer omdat ik weet dat ik bijvoorbeeld een rond-lopende route of track bewandel. Het "nalopen" van door anderen bedachte routes, vind ik in het geheel niet bezwaarlijk. Vaak zijn die routes gemaakt door mensen die in het gebied erg goed bekend zijn, waardoor je ook vaak op de mooiste plekken komt.
Ik woon niet ver van de Duitse grens, maar wandelen en fietsen bij de Duitse buurman kwam er vaak niet zo van... Je bent toch beter op de hoogte van de Nederlandse weggetjes dan van die van de buren een paar kilometer oostwaards. Sinds de aanschaf van de 60CSx is daar grote verandering in gekomen. We zijn binnen een uur in het Teutoburgerwoud en met een anderhalf-uur in het Sauerland. En dankzij de GPS kan ik nu wandelen en fietsen op plekken waar de weg niet weet en waarbij verdwalen vrijwel onmogelijk is geworden.
En ik kan je zeggen, wat een rust aan de andere kant van de grens...
Worden in het Nederlandse [zelfs op "boeren"-weggetjes] de vouwen uit je broekspijp gereden... Daar mag je al blij zijn een mede-weggegebruiker tegen te komen...
Een prachtige uitvinding zo,n GPS.
Het voorjaar komt er bijna weer aan, en dan gaan we weer op pad.
Ik heb me nu speciaal voor Duitsland de TOP50 kaarten [op CD] van Nedersachsen en Westfalen aangeschaft bij het kadaster in Nordhorn DLD]. De kaarten hebben een schaal van 1:50.000 en zijn voorzien van software om je eigen routes/tracks aan te maken... [kosten ca. 45 Euro per stuk].
T'ja... Of je nu zelf je route maakt of dat je hem van een ander leent...
Ik vindt het beide prima... Wat mij blij maakt is het gemak waarmee ik me kan begeven op onbekend terrein... gewoon fantastisch.
Groeten van een tevreden gebruiker;
Benno
GPSmap60CSx voor wandelen en fietsen
Etrex Legend als back-up
Etrex Legend als back-up
- WimJ
- WayPoint relatie
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 6 mar 2005 23:56
- Locatie: Zuid Scharwoude
- Contacteer:
Re: Waarom de route van iemand anders rijden/lopen/kruipen?
In zijn algemeenheid heb je gelijk, maar soms is het verdomd handig als iemand het voorwerk heeft gedaan. Zo hebben we b.v. twee weken geleden een allroad route in de buurt van Goor gereden (motor) die uitgezet was door iemand (Eelco) daar woonachtig. Ik weet zeker dat we op 1 dag nooit zoveel onverhard hadden kunnen rijden als we die gegevens niet hadden gehad. Handig toch zo'n 'local'?Jacob_Bax schreef:Zijn we nu echt zo ver afgezakt, dat iemand anders onze zondagmiddag ritten moet plannen?