Verschil in opslaan tracks

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Plaats reactie
CroCo
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2004 15:39
Locatie: N51 50.235 E5 20.310
Contacteer:

Verschil in opslaan tracks

Bericht door CroCo »

Ik heb gemerkt dat er verschil zit in de manier van het opslaan van tracks.

Het verschil zit in de manier hoe de map276c wordt uitgeschakeld.
Op vakantie met de auto schakelde de map276c automatisch uit als de spanning werd onderbroken (contact uit). Bij het aanzetten van de spanning (contact aan) startte de 276c automatisch en ging verder met de track. Ik had dus 1 lange track van pak-hem-beet 1200 km.
Op de motor zit de 276c op continu spanning aangesloten. Ik schakelde de 276c dus handmatig uit met de aan/uit knop. Steeds na het uitschakelen start de 276c een nieuwe track. Na een toerrit van 240 km had ik 5 losse tracks. :shock:

Nu moet ik de aansluiting van de spanning op de motorfiets toch aanpassen, daar ik een mooie rammount bij MiGSel (zie http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4538 ) ben wezen halen. Ik ga de spanning via het contactslot laten lopen door de spanning af te taken van de koplampen.

Er zijn misschien nog andere methodes om rechtstreeks 1 volledige track van de map276c te krijgen, maar 1 is er dus om de 276c uit te schakelen door de spanning weg te nemen. Je kan natuurlijk ook gewoon de spanningsplug achterop het toestel lostrekken ipv de spanning via het contactslot te laten lopen.

greetz,
Peter

Gebruikersavatar
Jantah
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jun 2004 21:11
Contacteer:

Bericht door Jantah »

Heb ik vandaag even geprobeerd, maar bij mijn knipt die de track nog steeds in stukjes. Je kunt deze trouwens door de punten in Mapsource te kopieren en plakken weer samenvoegen in 1 track.

Wat me wel opviel is dat volgens mij de GPS veel sneller weer de huidige positie te pakken heeft nadat je hem laat uitgaan op de timer en weer aanzet door de spanning weer aan te sluiten.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”