echte stoere kerels trappen zelfover stoere kerels gesproken:

maarten1951
Hahaha,Hans Vaessen schreef:Ha Ha!
Ander opvallende verschuiving, over stoere kerels gesproken: twee jaar geleden was een Harley met GPS echt NOT DONE. Sind vorige zomer lijkt ook daar het roer totaal om... Opvallend veel Harley-rijders...
En voor er verkeerde opmerkingen komen: afgaand op de praktijkervaringen: ook op een Harley kun je blijkbaar prima tourtochten maken!!![]()
Hallo Echte Vent,yzf1kr schreef: O.A.
Ik heb mijn GPS niet nodig.
Nodig heb ik hem nog steeds niet, het blijft voor mij gewoon nog steeds een luxe speeltje.
Opvallend is wel dat het voornamelijk motorrijders zijn die het nut er niet van inzien. Alsof het hun stoere imago aantast om een GPS mee te nemen. "Een echte vent kent de weg...", hoor je ze dan blaten.
Ik zit zelf nog in de fase "onderzoek" (maar nog geen na 2 jaar dus ik heb nog even…) en voor mij staat als een paal boven water dat ik zo'n ding wil.TonH schreef: (na twee jaar "onderzoek")
e-Ric,e-Ric schreef:Ik zit zelf nog in de fase "onderzoek" (maar nog geen na 2 jaar dus ik heb nog even…) en voor mij staat als een paal boven water dat ik zo'n ding wil.TonH schreef: (na twee jaar "onderzoek")
Toch gaat het niet aan je hier allen maar vrolijk te maken over de niet GPS-rijders. Zelf heb ik wel eens (goedmoedig) moeten lachen om een GPS-rijder die ons in een middelgrote Italiaanse plaats met zijn mooi apparaat wel eens even naar de boulevard zou brengen. De boulevard lag aan het meer (dat heb je wel vaker met boulevards; dat ze aan het water liggen…) en het stadje was tegen een berg gebouwd en je kon dat meer dus overal zien liggen. Het was dus een kwestie van consequent naar beneden rijden, maar de GPS'er bleef volhardend de aanwijzingen op het schermpje volgen ook als die tegen de rijrichtingen in of door voetgangersgebied en/of obscure steegjes leiden… Voor alle duidelijkheid; het verhaal is al wel wat jaartjes oud en ik ben er van overtuigd dat navigatie-software in de tussentijd steeds beter is geworden. Het is leuk en zeer bruikbaar speelgoed, maar er is af en toe helemaal niks mis met gewoon logisch redeneren. Toch?
En nu ik toch bezig ben: waarom moeten Harley-rijders toch altijd uitleggen waarom ze rijden wat ze rijden. Zou dat niet net zo iets kunnen zijn als de GPS? Dat de vragenstellers diep in hun hart een beetje jaloers zijn op degenen die zich zo'n kapitale fiets kunnen veroorloven? En nee, zelf rijd ik geen Harley…
Dat is een goede reden, en zeker als je het er beide over eens bent.Hijscontrol schreef:TonH schreef:![]()
![]()
![]()
Ik heb in 2002 een rondreis door Italie gemaakt. Mijn vrouw las de kaart omdat ik als chauffeur niet 2 dingen tegelijk kan doen. Ik weet niet hoe vaak we verkeerd zijn gereden, maar dat was de reden om een GPS/ streetpilot III aan te schaffen.
Sinds die tijd rij ik zonder te zoeken naar het punt waar ik wil/ moet zijn.
Dat bedoel ik nu! Die persoon in Italie waar ik het over had had dat volgens mij ook kunnen gebeuren!TonH schreef:Onlangs is er een vrouw met haar auto in het water gereden, omdat de GPS aangaf dat ze die kant op moest![]()
![]()
![]()
Hahahaha, ze hadden zeker de brug weggehaald hahahaa
Dat is nog eens een bruikbaar argument. Ik probeer mijn motormaatjes ook zover te krijgen dat ze overgaan op een Garmin. (Ik zie het er anders van komen dat ze alleen nog maar achter mij aan willen torren…) Er is er 1-tje bij die allergisch is voor elektronica (hij heeft zelfs z'n door de fabriek met injectie afgeleverde moto weer naar vertrouwde carburatie laten ombouwen… Ik bedoel maar!) die tot op heden altijd als weerwoord had dat verkeerd rijden eigenlijk altijd wordt beloond met de leukste weggetjes (en vaak is dat nog waar ook…).TonH schreef:Wat wij veel gebruiken is de optie "kortste afstand".![]()
![]()
Je komt over de meest leuke weggetjes, waar je ander nooit heen zou rijden.![]()
![]()