probleem met importeren ritten Basecamp.

De opvolger van Mapsource
LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: probleem met importeren ritten Basecamp.

Bericht door LaRoseNoir »

sf-ftd schreef: En nu deze opmerking. Dit gaat mijn pet te boven!!!!!
ik denk dat het iets genuanceerder ligt... er wordt altijd zoveel mogelijk advies op maat gegeven.
Basecamp is op bepaalde punten compleet anders dan MS. Voor sommigen een ramp, omdat ze gewend zijn aan het oude vertrouwde MS, voor anderen geweldig handig in gebruik. Erg subjectief.
als je MS nog niet kent, nieuw bent op dit gebied, stap dan meteen in met Basecamp...

maar zolang er in de codering van img, gpx en gdb niks verandert kun je natuurlijk MS blijven (of gaan) gebruiken zolang je wilt... De software zal op een gegeven moment alleen geen updates meer krijgen. Maar ook dan kun je er waarschijnlijk nog jaren mee door... tot het echt niet meer lekker communiceert omdat randapparatuur wel door blijft veranderen.
Oregon 550 - Renault Carminat 2000 - Archos 5 - Nokia N900 - Nuvi 1690
OnRoute wandelkaart - CN Eur 2012.20 - OSM - papieren kaarten en natuurlijk... het ouderwetse Stratenboek !!

blue thunder
Contacteer:

Bericht door blue thunder »

Ik vind dat dus flauwe kul. Garmin geeft duidelijk aan dat Mapsource EOF is. Support zal dus ook al heel snel verdwijnen. En het feit is er dat er toch nog steeds onvolkomenheden zitten in Mapsource.
Ik kom dezelfde problemen tegen met Basecamp in combinatie met de Zumo 660. Dan gaat het goed, dan gaat het weer fout.
Ik kon indertijd ook nog vrolijk mijn GPS V gebruiken , zeiden ze. Enkele maanden later, ben ik moeten overstappen naar een SPIII, daar kon dan weer geen nieuw kaartmateriaal op waardoor ik naar de Zumo660 gegaan ben (waar ik trouwens nog steeeds spijt van heb maar da's een ander verhaal) En nu komen ze bij Garmin doodleuk vertellen dat de nieuwe ontwikkelingen niet geschikt zijn voor een dure GPS die nog geen 2 jaar oud is en die zelfs nog vrolijk nieuw verkocht wordt? Sorry, hoor maar dat vind ik bullshit van de bovenste plank.

Mijn punt is dat een toestel van om en bij de 600€ gewoon behoorlijk dient te functioneren en minstens volledig ondersteund zou moeten worden zolang die niet EOL is.

vfrrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door vfrrider »

Hier ook dezelfde problemen, maak ik een route in BC, dan gaat de import fout, maak ik 'm in MS, dan gaat het goed. Ik blijf dus nog op MS werken!
Je hebt minder te vrezen van de honderd paardenkrachten onder een zadel, dan van de ezel die erop zit!
Garmin Zumo 660 voor het toeren, One XL Europe en One IQ voor de rest...
(SW 4.50 - PCB V5 - P/N 105-01452-01 - Kingston Micro SDHC 16Gb (class 4))

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”