BaseCamp software version 4.5.0.0
-
- Contacteer:
Re: BaseCamp software version 4.5.0.0
ik dacht dat rechtstreeks op een usb-stick niet kon? daarom heb ik destijds gekozen voor de softwarematige oplossing. Kan iemand mij vertellen hoe ik de on routekaart van de SD-kaart op een usb-stick krijg zodanig dat deze wordt herkend door BC?
Maak op je usb een map Garmin aan en kopieer de kaart vanaf je sd daar naar toe (gmapsupp.img). Oftewel zorg voor dezelfde indeling/mapstructuur op je usb zoals deze is op je sd. In feite is dit niet anders dan op je virtuele schijf.
(Check eventueel met JaVaWa Device Manager of de kaart op je usb zichtbaar is voor Basecamp. Zo niet pas dat dan aan.)
(Check eventueel met JaVaWa Device Manager of de kaart op je usb zichtbaar is voor Basecamp. Zo niet pas dat dan aan.)
Betekend dit dan dus einde virtuele disk, welke toch wel lekker snel was.
En nu enkel kunnen werken via 'n USB disk welke dus aanzienlijk trager zal zijn, lijkt me toch?
En nu enkel kunnen werken via 'n USB disk welke dus aanzienlijk trager zal zijn, lijkt me toch?
Of het echt einde virtueel disk is geloof ik niet. Ik heb diverse fora gelezen en de meeste probleemhebbers zijn Imdisk gebruikers. (Driver conflict ?), daarnaast zijn er meer problemen gemeld met deze versie in combinatie met de Epix.
Zal wel een onbedoelde feature ingebouwd zijn door Garmin.
Usb trager?, heb ik nooit zoveel van gemerkt (heb nog 2.0). Werk met 4 virtuele schijven voor diverse Garmin toepassingen (voor Basecamp en Homeport) en daarnaast ook incidenteel met usb-sticks.
Zal wel een onbedoelde feature ingebouwd zijn door Garmin.
Usb trager?, heb ik nooit zoveel van gemerkt (heb nog 2.0). Werk met 4 virtuele schijven voor diverse Garmin toepassingen (voor Basecamp en Homeport) en daarnaast ook incidenteel met usb-sticks.
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Ik heb naast imdisk nog een andere methode en ook die werkt niet meer,
Maar BaseCamp ziet de kaarten wel, scant ze. stopt ze in de producktcache, maar pas bij gebruiken komt er een foutmelding. Dit duidt erop dat het een zijdelings effect van iets anders is, want waarom zou de virtuele disk wel herkent worden en gescand, dan laat je dat ook achterwegen als je het express doet.
Maar BaseCamp ziet de kaarten wel, scant ze. stopt ze in de producktcache, maar pas bij gebruiken komt er een foutmelding. Dit duidt erop dat het een zijdelings effect van iets anders is, want waarom zou de virtuele disk wel herkent worden en gescand, dan laat je dat ook achterwegen als je het express doet.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
-
- Contacteer:
De USB-stick methode werkt voor mij heb ik nu ontdekt. Ik kan nu in ieder geval weer zonder het toestel in de pc te pluggen, gebruik maken van de motorkaart voor het plannen van mijn routes. 

- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
BaseCamp 4.5.0 op Windows10 met IMdisk 2.0.5 werkt met virtuele disks.
Marco
Wel hier werkte het niet met Win10 (64-bit) en Imdisk 2.0.6 .
Maar het zou volgens ### wel werken met Basecamp 4.5.1
Maar het zou volgens ### wel werken met Basecamp 4.5.1
- GPS Expert
- Contacteer:
Met versie 4.5.1 werkt ook IMdisk 1.6 weer. Net getest onder Windows 7 met im disk 1.06 en onder Windows 10 met imdisk 2.05 en beide werken weer prima virtueel.
Marco
Misschien beter in een apart topic maar de Windows versie is van 4.5.0 naar inmiddels 4.5.1.1 gegaan.
Waypoint heeft dit ook nog niet in een 'hot topic' staan. Veranderingen in 4.5.1 volgens Garmin:
Fixed problem scrolling in trip planner
Fixed problems reading some 3rd party maps
Fixed problem with search in the route dialog
Fixed not being able to export to text files
Fixed issue writing Garmin Custom Maps files
Zie ook http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4435
Alleen als je Basecamp opstart heeft die het over een update naar 4.5.1.1 , alleen staan daar dus dezelfde wijzigingen als hierboven.
Waypoint heeft dit ook nog niet in een 'hot topic' staan. Veranderingen in 4.5.1 volgens Garmin:
Fixed problem scrolling in trip planner
Fixed problems reading some 3rd party maps
Fixed problem with search in the route dialog
Fixed not being able to export to text files
Fixed issue writing Garmin Custom Maps files
Zie ook http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4435
Alleen als je Basecamp opstart heeft die het over een update naar 4.5.1.1 , alleen staan daar dus dezelfde wijzigingen als hierboven.