Volgens mij werkt dit niet bij een Z550. Een 550 herkent de naam gmapsup1.img volgens mij niet.Hervelt schreef:...hernoemen naar GmapProm.img (Zumo) of GmapSup1.img (SD kaart)...
kaart overzetten, data weg ?
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3909
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: kaart overzetten, data weg ?
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10 nov 2008 23:28
- Locatie: Bennekom
Re: kaart overzetten, data weg ?
Okee....evaluatie.
M.b.t. de kaart 2017.10: die installeerde ik slechts deel op de PC (Midden Europa).
Daarvoor deed ik hetzelfde al de jaren met voorgaande versies. Tot 2 jaar terug deed ik de installatie tegelijk op pc en Zumo, intern. Na de problemen heb ik dat anders gedaan. eerst op de pc. Dan van PC verplaatsen met JDM naar ds card. Lukte ook altijd. Het installeren van pc naar Zumo intern, of van pc naar sd card, of van Zumo intern naar sd card via JDM, lukte ook altijd. Een geheugen issue was er dus niet.
Mijn probleem is alleen geweest dat ik deze week voor het eerst eerst de ene en daarna de andere (Motorkaart) wilde installeren op de Zumo, beide op de sd card. In het verleden stond de grote kaart intern, de Motorkaart op de sd card.
Ik heb gisterenavond via mapSource zowel 2017.1 als de Motorkaart na elkaar geselecteerd. In de kolom stonden alle deelkaarten van Midden Europa + de deelkaarten van de Motorkaart. Als ik eerst de kaart van Midden Europa selecteerde kon ik linksonder niets aanvinken (routegegevens). Daarna selecteren van de Motorkaart gaf hetzelfde effect, niets aan te vinken. Selecteerde ik eerst de Motorkaart, dan kon ik het wel aanvinken. Daarna 2017.1 selecteren, bleef het aangevinkt.
Vervolgens overgezet naar de sd card. duurde ruim 2,5 uur. Voltooid. Geen foutmeldingen o.i.d.
Zumo veilig losgekoppeld, kabel eruit, Zumo start op, groene balk loopt (laden kaarten). vervolgens de melding die ik eerder beschreef: kan kaarten niet openen. Gewoon OK geklikt, volgende scherm met flitspalen verhaal, ook OK geklikt. Naar kaartinfo: 2017.1 staat er gewoon in en werkt. Motorkaart niet zichtbaar.
Ondanks het ingewikkelder klinken van hetgeen Hervelt beschrijft, wil ik dat best proberen.
Maar voordat ik een stap verder ga, zou ik toch graag weten of al het bovenstaande iets oproept bij iemand.
Ik heb het idee dat de Motorkaart corrupt is. Immers, zoals ik eerder vermelde, die is nog maar deels aanwezig. En bij het wel geslaagde overzetten daarvan naar de sd card de allereerste keer, kreeg ik dezelfde melding bij opstarten van de Zumo (kan kaarten niet openen). In dat geval kon ik ook niet eens in de kaart info komen. Alleen via JDM was die kaart zichtbaar, maar gaf de melding dat de kaart niet ontgrendeld was. Vermoedelijk staat de Motorkaart er nu dus ook latent op en omdat de 2017.1 wel goed ging, is Kaart info in de Zumo wel bereikbaar. De melding "kan kaarten niet gebruiken" lijkt dan ook alleen te slaan op de niet te bereiken Motorkaart. maar het blijft een vreemd/domme melding.
Wat mij nu het beste lijkt is de 2017.1 deelkaarten te installeren op de Zumo intern. En dan later de motorkaart op de sd card. Maar dan zal ik contact opnemen met Waypoint over wat te doen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er een restore moet kunnen plaatsvinden door de verdwenen delen van de Motorkaart online te herinstalleren. Aankoopgegevens etc. zijn bekend bij hen. Dat bleek ook bij de jaarlijkse schoonmaakbeurt in Notter.
Pas als dat allemaal weer in orde is, denk ik dat installeren op de sd card zinvol is.
M.b.t. de kaart 2017.10: die installeerde ik slechts deel op de PC (Midden Europa).
Daarvoor deed ik hetzelfde al de jaren met voorgaande versies. Tot 2 jaar terug deed ik de installatie tegelijk op pc en Zumo, intern. Na de problemen heb ik dat anders gedaan. eerst op de pc. Dan van PC verplaatsen met JDM naar ds card. Lukte ook altijd. Het installeren van pc naar Zumo intern, of van pc naar sd card, of van Zumo intern naar sd card via JDM, lukte ook altijd. Een geheugen issue was er dus niet.
Mijn probleem is alleen geweest dat ik deze week voor het eerst eerst de ene en daarna de andere (Motorkaart) wilde installeren op de Zumo, beide op de sd card. In het verleden stond de grote kaart intern, de Motorkaart op de sd card.
Ik heb gisterenavond via mapSource zowel 2017.1 als de Motorkaart na elkaar geselecteerd. In de kolom stonden alle deelkaarten van Midden Europa + de deelkaarten van de Motorkaart. Als ik eerst de kaart van Midden Europa selecteerde kon ik linksonder niets aanvinken (routegegevens). Daarna selecteren van de Motorkaart gaf hetzelfde effect, niets aan te vinken. Selecteerde ik eerst de Motorkaart, dan kon ik het wel aanvinken. Daarna 2017.1 selecteren, bleef het aangevinkt.
Vervolgens overgezet naar de sd card. duurde ruim 2,5 uur. Voltooid. Geen foutmeldingen o.i.d.
Zumo veilig losgekoppeld, kabel eruit, Zumo start op, groene balk loopt (laden kaarten). vervolgens de melding die ik eerder beschreef: kan kaarten niet openen. Gewoon OK geklikt, volgende scherm met flitspalen verhaal, ook OK geklikt. Naar kaartinfo: 2017.1 staat er gewoon in en werkt. Motorkaart niet zichtbaar.
Ondanks het ingewikkelder klinken van hetgeen Hervelt beschrijft, wil ik dat best proberen.
Maar voordat ik een stap verder ga, zou ik toch graag weten of al het bovenstaande iets oproept bij iemand.
Ik heb het idee dat de Motorkaart corrupt is. Immers, zoals ik eerder vermelde, die is nog maar deels aanwezig. En bij het wel geslaagde overzetten daarvan naar de sd card de allereerste keer, kreeg ik dezelfde melding bij opstarten van de Zumo (kan kaarten niet openen). In dat geval kon ik ook niet eens in de kaart info komen. Alleen via JDM was die kaart zichtbaar, maar gaf de melding dat de kaart niet ontgrendeld was. Vermoedelijk staat de Motorkaart er nu dus ook latent op en omdat de 2017.1 wel goed ging, is Kaart info in de Zumo wel bereikbaar. De melding "kan kaarten niet gebruiken" lijkt dan ook alleen te slaan op de niet te bereiken Motorkaart. maar het blijft een vreemd/domme melding.
Wat mij nu het beste lijkt is de 2017.1 deelkaarten te installeren op de Zumo intern. En dan later de motorkaart op de sd card. Maar dan zal ik contact opnemen met Waypoint over wat te doen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er een restore moet kunnen plaatsvinden door de verdwenen delen van de Motorkaart online te herinstalleren. Aankoopgegevens etc. zijn bekend bij hen. Dat bleek ook bij de jaarlijkse schoonmaakbeurt in Notter.
Pas als dat allemaal weer in orde is, denk ik dat installeren op de sd card zinvol is.
Groet, Willem
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22931
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: kaart overzetten, data weg ?
motorkaart opnieuw op de pc installeren (download) evt even opnemen met OnRoute/Waypoint , evt ook de lic code nogmaals opvragen
als je via Express CN op de computer zet is dat altijd de hele kaart, niet een deelkaart (behalve als je een gps koopt met bv alleen west Europa oid , dan krijg je ook alleen dat deel in de computer)
in Mapsource het vinkje verhaal is ok, CN kun je vinkje niet uitvinken dus altijd met routeinfo alleen is het plaatje in mapsource niet zo duidelijk (vinkje onzichtbaar ipv hard aanwezig)
je kunt met JDM via Extra-Rapporteren een online rapport maken en de link hier plaatsen dan kunnen we meekijken.
als je via Express CN op de computer zet is dat altijd de hele kaart, niet een deelkaart (behalve als je een gps koopt met bv alleen west Europa oid , dan krijg je ook alleen dat deel in de computer)
in Mapsource het vinkje verhaal is ok, CN kun je vinkje niet uitvinken dus altijd met routeinfo alleen is het plaatje in mapsource niet zo duidelijk (vinkje onzichtbaar ipv hard aanwezig)
je kunt met JDM via Extra-Rapporteren een online rapport maken en de link hier plaatsen dan kunnen we meekijken.
"Always Look on the Bright Side of Life"
-
- WayPoint relatie
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10 nov 2008 23:28
- Locatie: Bennekom
Re: kaart overzetten, data weg ?
Top support weer mannen.
De rapportagelink had ik op de 1e pagina al na enkele reacties staan. Hierbij alsnog
http://jdm.javawa.nl/8qZ7
Wat betreft de installatie van Cn op de pc en zumo: als ik via Express installeer, krijg ik wel de keus om een deel te installeren. Ik installeer dan altijd een deel. Ik neem aan dat als ik West europa installeer dat Griekenland dan niet mee komt. Misschien wel te zien, maar niet werkbaar. Maar daar kan ik naastzitten. Zoals ik aangaf, installeer ik altijd op de pc en vandaar naar de zumo/sd card.
De rapportagelink had ik op de 1e pagina al na enkele reacties staan. Hierbij alsnog
http://jdm.javawa.nl/8qZ7
Wat betreft de installatie van Cn op de pc en zumo: als ik via Express installeer, krijg ik wel de keus om een deel te installeren. Ik installeer dan altijd een deel. Ik neem aan dat als ik West europa installeer dat Griekenland dan niet mee komt. Misschien wel te zien, maar niet werkbaar. Maar daar kan ik naastzitten. Zoals ik aangaf, installeer ik altijd op de pc en vandaar naar de zumo/sd card.
Groet, Willem
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22931
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: kaart overzetten, data weg ?
dat is de oude link zonder CN , je zou een nieuw rapport moeten maken.
maar beter eerst de complete unlockte motorkaart op je pc zetten en dan motorkaart en nt kaart samen nogmaals versturen (of inderdaad CN naar intern gps en motorkaart naar sd)
de keuze voor een deel van Europa is voor de kaart in de gps, de pc krijgt altijd de hele kaart.
maar beter eerst de complete unlockte motorkaart op je pc zetten en dan motorkaart en nt kaart samen nogmaals versturen (of inderdaad CN naar intern gps en motorkaart naar sd)
de keuze voor een deel van Europa is voor de kaart in de gps, de pc krijgt altijd de hele kaart.
"Always Look on the Bright Side of Life"
- guzzi vero
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
- Locatie: Oostduinkerke
Re: kaart overzetten, data weg ?
Dan gaje 2 gmapsup.img krijgen met dezelfde naam. Eentje op de gps en eentje op de SD. Is het dan niet handiger als je eerst de CN kaarten verstuurd hebt naar de gps de gmapprom.img te verwijderen en de gmapsup.img van de CN kaarten te hernoemen naar gmapprom.img? Als je dan de motorkaart verstuurd naar de SD komt die automatisch als gmapsup.img te staan.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22931
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: kaart overzetten, data weg ?
een gmapsupp intern en een op sd is geen probleem,
renamen van gmapsupp intern naar gmapprom kan en kan voordelen hebben.
Ik weet niet hoe het zit met de bijbehorende bestanden als de *.gma en misschien *.unl oid of daar de evt namen van moeten worden aangepast
renamen van gmapsupp intern naar gmapprom kan en kan voordelen hebben.
Ik weet niet hoe het zit met de bijbehorende bestanden als de *.gma en misschien *.unl oid of daar de evt namen van moeten worden aangepast
"Always Look on the Bright Side of Life"
- guzzi vero
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
- Locatie: Oostduinkerke
Re: kaart overzetten, data weg ?
nee doe dit altijd met men 2820 en gma en unl blijft behouden
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820