Is Garmin nog wel "the way to go" voor op de motor?

De in 2020 uitgekomen Garmin Zumo XT
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: Is Garmin nog wel "the way to go" voor op de motor?

Bericht door QuattroFrits »

arieflipper schreef:
30 mei 2025 00:06
Zojuist weer het kaartmateriaal probleemloos geüpdatet naar versie 2016.2
Dat is wel al een oude versie. :wink:

Doe mij maar versie 2026.2.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

nomko

Bericht door nomko »

DiveJim schreef:
29 mei 2025 18:53
Ik ben eigenlijk wel klaar met de XT....
Ik gebruik sinds 2007 Zumo's t/m de 660 met plezier. Bij het uitkomen van de XT deze aangeschaft als opvolging van mijn 660 met name vanwege grotere en heldere scherm. Ik kan lezen en schrijven met Basecamp, routes maken en bewerken werkt top. Echter begon het gedoe met het aansluiten van de XT op mijn MacBook Pro. Ook voor kaart updates ging dat vanaf het begin al gepaard met grote ergenis en frustraties, zeker nu ook sinds begin van dit jaar de kaarten niet meer up te daten zijn (laatste is 2025.10).

Ik krijg op de Zumo steeds frequenter de melding dat een route niet gestart kan worden, dat bij het uploaden van een route deze bij het openen ineens honderden harde punten heeft, vandaag nog nieuwe routes geupload waarbij elk zacht punt een sterpunt is met allerlei vertakkingen ipv een nette route...dus maar weer een herstel actie, toestel leeg maken.

Samengevat: hardware van het XT toestel is super (robuust, helder scherm, goed met handschoenen te bedienen, compact apparaat), software is zwaar out-dated t.o.v. de competitie.
Dus dezelfde vraag als Beding....en wat wordt het leven na de Zumo??
Welke software is verouderd??? Zomaar iets roepen zonder duidelijkheid te verschaffen is stemmingmakerij, onnodig dus. Ben benieuwd.

Wat ik al zeg, ik werk met MRA. MRA heeft voor mij exact de juiste hoeveelheid tools die ik nodig heb en is stukken gebruikersvriendelijker dan Basecamp. Is Basecamp slecht? Dat zeg ik niet, het werkt voor mij niet op de manier zoals MAR wel voor mij werkt. Daarnaast vind ik de user interface van Basecamp een verouderde gedrocht tov de user interface van MRA.

Bij jou werkt wellicht de combi MacBook en XT niet lekker wat hierboven ook al aangekaart is. Heb je het wel es met een Windows pc geprobeerd?

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Ik heb een MacBook Air van 2024 en heb alleen moeten wennen aan een paar eigenaardigheden van de Mac. Bv; nooit meer dan een programma open en de geduld hebben. Ook zijn sommige functies op Mac anders dan op Windows. Soms duurt het enige minuten voordat in BaseCamp de melding komt dat de XT2 niet optimaal werkt. wat natuurlijk onzin is. Als je namelijk op OK drukt, kont de XT2 gewoon in beeld en kun je routes tracks etc bewerken en overzetten.
Als er meldingen komen dat routes niet gestart kunnen worden, zijn de routes zeer waarschijnlijk niet correct gemaakt.

Kaartupdates zijn op mijn MacBook gewoon te laden. Heb er nu 2026.10 op staan. Denk dan ook dat het eerder aan de gebruiker ligt.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo XT (1)”