Verplicht registreren op het forum...
- Jacob_Bax
- WayPoint relatie
- Berichten: 6906
- Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Zeg het maar als het niet zo is...
Waypoint heeft dit forum gestart om zijn klanten te helpen en om nieuwe klanten te werven. Eventuele vragen over de gps en zijn werking kunnen hier worden gesteld of je belt met de helpdesk. Hier stellen is voor Waypoint veel makkelijker want dan kan iemand anders een deel van hun werk uithanden nemen en je creeërd een soort FAQ, helemaal niets mis mee en een brilliant idee. De helpdesk van Waypoint hoeft nu niet 5 keer op een dag dezelfde vraag te beantwoorden en jij kan je vraag rustig samenstellen zonder dat er iemand anders aan de andere kant van de lijn met kromme tenen zit te wachten tot je eindelijk je vraag goed geformuleerd hebt.
Waarom sommige klanten van Waypoint nu willen dat dit forum alleen voor die klanten toegankelijk is snap ik niet zo goed, ik heb mede door dit forum mijn gps in Moordrecht opgehaald en daar ook een aanzienlijke hoeveelheid euro's achtergelaten. Kortom ik ben Waypoint niets verschuldigd, sterker nog ...
Uit dat verlangen van sommige klanten om het forum exclusief voor de Waypoint klanten te houden proef ik toch een soort van sfeer als "we moeten Waypoint helpen, want Waypoint is ook een beetje van ons".
Ik zie hier veel reacties in de trant van "bij een internetbedrijf een gps kopen en hier met vragen komen, foei dat mag niet, weg jij" , waar die persoon over 5 jaar dan een nieuwe gps koopt weet ik niet maar waarschijnlijk niet bij Waypoint. (tikkeltje overdreven omschreven maar jullie snappen wel wat ik bedoel...hoop ik)
Dus Waypoint zal wel gek zijn om dit forum dicht te spijkeren.
Waypoint heeft dit forum gestart om zijn klanten te helpen en om nieuwe klanten te werven. Eventuele vragen over de gps en zijn werking kunnen hier worden gesteld of je belt met de helpdesk. Hier stellen is voor Waypoint veel makkelijker want dan kan iemand anders een deel van hun werk uithanden nemen en je creeërd een soort FAQ, helemaal niets mis mee en een brilliant idee. De helpdesk van Waypoint hoeft nu niet 5 keer op een dag dezelfde vraag te beantwoorden en jij kan je vraag rustig samenstellen zonder dat er iemand anders aan de andere kant van de lijn met kromme tenen zit te wachten tot je eindelijk je vraag goed geformuleerd hebt.
Waarom sommige klanten van Waypoint nu willen dat dit forum alleen voor die klanten toegankelijk is snap ik niet zo goed, ik heb mede door dit forum mijn gps in Moordrecht opgehaald en daar ook een aanzienlijke hoeveelheid euro's achtergelaten. Kortom ik ben Waypoint niets verschuldigd, sterker nog ...
Uit dat verlangen van sommige klanten om het forum exclusief voor de Waypoint klanten te houden proef ik toch een soort van sfeer als "we moeten Waypoint helpen, want Waypoint is ook een beetje van ons".
Ik zie hier veel reacties in de trant van "bij een internetbedrijf een gps kopen en hier met vragen komen, foei dat mag niet, weg jij" , waar die persoon over 5 jaar dan een nieuwe gps koopt weet ik niet maar waarschijnlijk niet bij Waypoint. (tikkeltje overdreven omschreven maar jullie snappen wel wat ik bedoel...hoop ik)
Dus Waypoint zal wel gek zijn om dit forum dicht te spijkeren.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.
Ik ben het volkomen met je eens.
M'n reactie van dichtspijkeren was dan ook "anders" bedoeld....
M'n reactie van dichtspijkeren was dan ook "anders" bedoeld....
http://www.scdb.info/ - The European Speed Camera Database
Weet je, dit is al het derde draadje dat ik tegenkom over dit onderwerp binnen een paar dagen. En eigenlijk snap ik het dilemma van Notter wel. Enerzijds willen ze via het forum een goede service verlenen, zowel voor als na aankoop van van een apparaat. Anderzijds is het wel lullig dat andere leveranciers hun gebrek aan deskundigheid en/of service verbergen door klanten op dit forum te wijzen.
Voor mij als GPS-gebruiker is het een fantastisch forum en maakt het me niet uit dat er ook mensen zijn die hun apparaat ergens anders gekocht hebben.
Maar als iemand mij vraagt wat voor GPS ze moeten kopen, verwijs ik ze meteen naar Notter. Dat heeft ze twee nieuwe klanten opgeleverd in drie weken tijd.
Misschien moeten we onze GPS in het vervolg maar een nottertje gaan noemen. Da's tenminste heel wat beter dan mijn Quest uitschelden voor tomtommetje, zoals me pas overkwam.
Ruud.
Voor mij als GPS-gebruiker is het een fantastisch forum en maakt het me niet uit dat er ook mensen zijn die hun apparaat ergens anders gekocht hebben.
Maar als iemand mij vraagt wat voor GPS ze moeten kopen, verwijs ik ze meteen naar Notter. Dat heeft ze twee nieuwe klanten opgeleverd in drie weken tijd.
Misschien moeten we onze GPS in het vervolg maar een nottertje gaan noemen. Da's tenminste heel wat beter dan mijn Quest uitschelden voor tomtommetje, zoals me pas overkwam.
Ruud.
In zijn nopjes op zijn nopjes
- Thingvellir
- WayPoint relatie
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 5 jul 2006 14:33
- Locatie: Aarle Rixtel
Inderdaad, en de meeste argumenten pro en contra zijn de revue inmiddels wel gepasseerd;Ruujan schreef:Weet je, dit is al het derde draadje dat ik tegenkom over dit onderwerp binnen een paar dagen.
Ruud.
Persoonlijk begrijp ik de reactie wel als andere zaken hun verantwoordelijkheid voor nazorg na de verkoop niet nemen en hun klanten met vragen naar dit forum verwijzen. Anderzijds is dit natuurlijk de beste reclame die Waypoint kan krijgen. Het legt tevens de zwakte van de "dozenschuivers" bloot.
Zelf had ik tot voor kort nog niet zo veel van gps gehoord. Toen ik me ging orienteren stuitte ik op dit forum en daardoor ben ik klant bij Waypoint geworden, ondanks de niet onaanzienlijke afstand.
Zonder dit forum had ik mijn autonavigatie ongetwijfeld bij een grote keten gekocht en mijn outdoortoestel bij een outdoor winkel.
Daarom denk ik dat het voor Waypoint best aantrekkelijk kan zijn dit forum en de Wiki open te houden. Maar ja... het is wel hun forum en dus hun beslissing.
Groet, Thingvellir
SP c510 - Nüvi 2445 LM - GPSmap 76S - GPSmap 60CSx -
CN Europa v9 - CN North America 2008 - CN North America NT 2013.2 - OnRoute wandelkaart - diverse topo's van O.S.M.
Ik vind een onderschrift maar onzin.
SP c510 - Nüvi 2445 LM - GPSmap 76S - GPSmap 60CSx -
CN Europa v9 - CN North America 2008 - CN North America NT 2013.2 - OnRoute wandelkaart - diverse topo's van O.S.M.
Ik vind een onderschrift maar onzin.
- BigTaz
- WayPoint relatie
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 17 sep 2004 14:36
- Locatie: 700 m. Notter, 163 km. Vessem, 153 km. Moordrecht, 187 km. Heerhugowaard en 129 km. van Leek!
sterren?
Stel dat dit forum er alleen was voor Waypoint relaties.
Dan was er niet eens deze discussie geweest over het onderwerp van "sterren" relaties!
Zoals jullie merken geeft Waypoint dan ook geen reacties op dit onderwerp, zeer verstandig.
Ik sluit me aan bij......we zijn op de wereld om mekaar te helpen.........
Dan was er niet eens deze discussie geweest over het onderwerp van "sterren" relaties!
Zoals jullie merken geeft Waypoint dan ook geen reacties op dit onderwerp, zeer verstandig.
Ik sluit me aan bij......we zijn op de wereld om mekaar te helpen.........
Groeten vanuit Twente,
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
Frits.
Je moet Rijssen volgen, om in Notter te komen, met o.a. een ZUMO 550 en een HTC Desire HD en BT gekoppeld via de Sena SMH5 Solo
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Dit lezende begrip ik veel gevoelens wel. Je wilt als Waypoint klant liever niet door alle niet-interessant vragen van niet-klanten heen moeten waden tenslotte. Maar, zijn die vragen wel zo "niet-interessant" als ze lijken? Lang niet altijd! En de antwoorden van niet-klanten zijn vaak ook best de moeite waard, dus die zou ik persoonlijk ook niet kwijt willen.
Een forum blijft een lastig medium voor een winkel. De mate van openheid (wel of niet posten als gast, klant, whatever), de leden zelf, het forumbeleid, alles hangt met elkaar samen. Notter is op het forum net zo als in hun winkel: open, vriendelijk en hulpvaardig. Dus mag iedereen naar binnen, wordt iedereen hartelijk welkom geheten en iedereen geholpen. En net als in de winkel (zou dat daar echt voorkomen trouwens?) worden de hele erge uitwassen, die ook met een bakje koffie zich niet wensen te gedragen, vriendelijk verzocht even buiten te wachten.
Ergens verderop in het forum noemt Hans al de Wiki waar ze mee bezig zijn. Zeg maar een FAQ met de meest voorkomende vragen, aangevuld met stukjes "training" en voorbeelden hoe dingen te doen. Zeg maar: mijn Quest FAQ/HowTo site, maar dan voor meer typen en in het nederlands. Die zal meer besloten gaan zijn, waarschijnlijk. Maar wellicht komt er (ooit) een soort niet-klanten-abonnement. Geen idee. Maar veel info van dit forum zal dan ook of alleen in de Wiki staan. Is het forum voor aan de ene kant de mensen die een GPS zoeken en niet weten welke ze willen (of waar ze 'm moeten kopen, die vraag is makkelijk
) en aan de andere kant voor mensen die vragen hebben na aankoop. FAQ vragen worden dan verwezen naar de Wiki en zijn dus voor niet-klanten minder bereikbaar...
Hans gaf ook al aan dat het predikaat "Waypoint relatie" lang niet altijd afhangt van het kopen van iets bij Notter/Moordrecht. Ook niet-klanten zijn wel relatie (of onafhankelijk GPS specialist) geworden, puur omdat ze hier op het forum nuttige bijdragen deden. Zoals ik al zei: ze zijn open, vriendelijk en hulpvaardig.
Nee, ik denk dus niet dat we het forum moeten beperken. Daar zijn andere wegen voor.
Een forum blijft een lastig medium voor een winkel. De mate van openheid (wel of niet posten als gast, klant, whatever), de leden zelf, het forumbeleid, alles hangt met elkaar samen. Notter is op het forum net zo als in hun winkel: open, vriendelijk en hulpvaardig. Dus mag iedereen naar binnen, wordt iedereen hartelijk welkom geheten en iedereen geholpen. En net als in de winkel (zou dat daar echt voorkomen trouwens?) worden de hele erge uitwassen, die ook met een bakje koffie zich niet wensen te gedragen, vriendelijk verzocht even buiten te wachten.
Ergens verderop in het forum noemt Hans al de Wiki waar ze mee bezig zijn. Zeg maar een FAQ met de meest voorkomende vragen, aangevuld met stukjes "training" en voorbeelden hoe dingen te doen. Zeg maar: mijn Quest FAQ/HowTo site, maar dan voor meer typen en in het nederlands. Die zal meer besloten gaan zijn, waarschijnlijk. Maar wellicht komt er (ooit) een soort niet-klanten-abonnement. Geen idee. Maar veel info van dit forum zal dan ook of alleen in de Wiki staan. Is het forum voor aan de ene kant de mensen die een GPS zoeken en niet weten welke ze willen (of waar ze 'm moeten kopen, die vraag is makkelijk

Hans gaf ook al aan dat het predikaat "Waypoint relatie" lang niet altijd afhangt van het kopen van iets bij Notter/Moordrecht. Ook niet-klanten zijn wel relatie (of onafhankelijk GPS specialist) geworden, puur omdat ze hier op het forum nuttige bijdragen deden. Zoals ik al zei: ze zijn open, vriendelijk en hulpvaardig.

Nee, ik denk dus niet dat we het forum moeten beperken. Daar zijn andere wegen voor.
- BMW-4-ever
- WayPoint relatie
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 5 mar 2006 19:59
- Locatie: WOUW
Re: sterren?
Hans is op (welverdiende) vakantie. . . .BigTaz schreef: Zoals jullie merken geeft Waypoint dan ook geen reacties op dit onderwerp, zeer verstandig.

Verder hoor ik ook bij de groep die zich eerst heeft georienteerd op het forum, en daarna zijn zuurverdiende euries naar Waypoint heeft gebracht. Inmiddels zijn er door mijn positieve ervaringen met Waypoint en het forum al meer mensen uit mijn omgeving richting Waypoint gegaan om daar hun navigatiemateriaal te halen.
Helemaal dichtspijkeren van het forum lijkt me dan ook eerder negatief werken dan positief. . . . . .
Verder bespeur ik wel de trend waar al een andere draadje over loopt, dat heel veel "gasten" (maar ook relaties) in het wilde weg vragen stellen zonder de zoekfunctie van het forum te benutten.
Hier laat ik het bij. Groeten,
Erik
BMW R1150 GS, ook in de winter.......
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
- Dirk
- WayPoint relatie
- Berichten: 1180
- Lid geworden op: 29 mar 2004 16:47
- Locatie: Brussel
- Contacteer:
't is eigenlijk oh zo simpel
ik zie 2 mogelijkheden
1:
Alles zo laten
2.
Productorientatievragen voor iedereen toegankelijk maken (dus voor diegenen die nog geen toestel aangekocht hebben)
Supportvragen en after-sales afgeschermd maken (dus vragen van diegenen die het toestel reeds in hun bezit hebben)
En enkele admins die zorgen dat supportvragen niet in de publieke bak komen
Mijn voorkeur: 1 !

1:
Alles zo laten
2.
Productorientatievragen voor iedereen toegankelijk maken (dus voor diegenen die nog geen toestel aangekocht hebben)
Supportvragen en after-sales afgeschermd maken (dus vragen van diegenen die het toestel reeds in hun bezit hebben)
En enkele admins die zorgen dat supportvragen niet in de publieke bak komen
Mijn voorkeur: 1 !
Steun ADDA - http://www.ankevo.com/ - Meer info via PB
Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962
Blijf jezelf !
Hulp nodig na vernieling dorpen door cycloon, zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22962
Blijf jezelf !
of 1,5 a.....
Alle produktinfo toegankelijk;
Ook helpinfo toegankelijk mits geregistreerd;
De FAQ/Wiki gratis toegankelijk voor de klanten en tegen betaling, waddaggie van 10 euro per jaar? voor niet-klanten.
Komt natuurlijk optie 1,5 ook weer in beeld, omdat we iedereen toch doorverwijzen naar de FAQ/Wiki. Alleen levert dit Waypoint extra doekoe op.
Alle produktinfo toegankelijk;
Ook helpinfo toegankelijk mits geregistreerd;
De FAQ/Wiki gratis toegankelijk voor de klanten en tegen betaling, waddaggie van 10 euro per jaar? voor niet-klanten.
Komt natuurlijk optie 1,5 ook weer in beeld, omdat we iedereen toch doorverwijzen naar de FAQ/Wiki. Alleen levert dit Waypoint extra doekoe op.
garmin 2610 op RODE vfr vtec en zumo 660 op dezelfde motor.
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
Op het rechte stuk kan iedereen te hard. Het gaat om de bochten!
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 3 jun 2005 10:40
- Locatie: Noorderwijk (België)
- Contacteer:
Da's omdat ze dat maar héél recent doorgevoerd hebben...Anne schreef:iedereen is hier toch geregistreerd, ander kun je geen vragen stellen. alleen de waypoint klanten hebben sterren.
Probeer maar eens een profiel op te vragen van "PEET"

Wij hebben ook op een bepaald moment moeten besluiten om niet-geregistreerde gebruikers geen postings te laten doen.
1. Zodat er geen anonieme bashers en spammers op 't forum komen.
2. Omdat er veel gepost werd door iemand die niet was ingelogd en zodoende wist je dikwijls niet wie er nu mee ging op rit X of Y
Anyway, goede beslissing van de mod's van dit forum

Peet
Gast
BerichtGeplaatst: 9 Aug 2006 12:27 Onderwerp: Reageer met quote
???? Te vroeg verwijderen van een USB kabel ?????
Dat doe je pas nadat je toepassingen afsloot en eventueel zelfs veilig
verwijderde.. Windows (meest gebruikt) is daar vrij consequent mee....
Dat lijkt me geen serieuze optie, trouwens je legt dan ook meteen de schuld voor het probleem bij de gebruiker. Wat overigens wel weer bij de rood communistische inslag van dit forum past..
De heersende macht bepaald wat mag en wat niet mag, en alle kritiek of problemen worden uit commerciele overwegingen buiten het forum gehouden;-(( Ga zo vooral door zolang je oor meent te vinden.
Hans Vaessen schreef:
We hebben inmiddels enkele toetsellen die dit effect vertonen. We hebben door eigen onderzoek inmiddels voor elkaar dat de kaarten 'na behandeling' weer gezien worden, maar dan werkt de BT niet meer.
De policy in voorkomend geval is dat het toetsel omgeruild wordt door een nieuwe.
Het onbevredigende is dat onduidelijk is wardoor het probleem precies veroorzaakt wordt; indruk is dat het komt door het te vroeg verwijderen van de usb-kabel na overdracht van de data. ook van geheugenkaarten is dit bekend. Maarrr: dit is nog speculatie.
Algemeen: lijkt typisch een firmware-probleem; is inmiddels gemeld aan garmin (en zodanig storend dat we rekenen op een snelle oplossing).
@ kosturnix: ik heb vanochtend via mail gereageerd, ik hoop tjdig genoeg om voor vertrek om te ruilen.
- RonGS
- WayPoint relatie
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 28 mar 2004 10:15
- Locatie: IJmuiden
- Contacteer:
Die was tot voor kort gewoon sinds begin 2005 een Waypoint-relatie met sterretjes, doch heeft na de rode kaart de status Gast gekregen. Tis nooit zo geweest dat je anoniem kon posten hier.blue thunder schreef: Da's omdat ze dat maar héél recent doorgevoerd hebben...
Probeer maar eens een profiel op te vragen van "PEET"![]()