Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11 aug 2006 22:52
door Jacob_Bax
Zeg het maar als het niet zo is...
Waypoint heeft dit forum gestart om zijn klanten te helpen en om nieuwe klanten te werven. Eventuele vragen over de gps en zijn werking kunnen hier worden gesteld of je belt met de helpdesk. Hier stellen is voor Waypoint veel makkelijker want dan kan iemand anders een deel van hun werk uithanden nemen en je creeërd een soort FAQ, helemaal niets mis mee en een brilliant idee. De helpdesk van Waypoint hoeft nu niet 5 keer op een dag dezelfde vraag te beantwoorden en jij kan je vraag rustig samenstellen zonder dat er iemand anders aan de andere kant van de lijn met kromme tenen zit te wachten tot je eindelijk je vraag goed geformuleerd hebt.
Waarom sommige klanten van Waypoint nu willen dat dit forum alleen voor die klanten toegankelijk is snap ik niet zo goed, ik heb mede door dit forum mijn gps in Moordrecht opgehaald en daar ook een aanzienlijke hoeveelheid euro's achtergelaten. Kortom ik ben Waypoint niets verschuldigd, sterker nog ...
Uit dat verlangen van sommige klanten om het forum exclusief voor de Waypoint klanten te houden proef ik toch een soort van sfeer als "we moeten Waypoint helpen, want Waypoint is ook een beetje van ons".
Ik zie hier veel reacties in de trant van "bij een internetbedrijf een gps kopen en hier met vragen komen, foei dat mag niet, weg jij" , waar die persoon over 5 jaar dan een nieuwe gps koopt weet ik niet maar waarschijnlijk niet bij Waypoint. (tikkeltje overdreven omschreven maar jullie snappen wel wat ik bedoel...hoop ik)
Dus Waypoint zal wel gek zijn om dit forum dicht te spijkeren.
Geplaatst: 11 aug 2006 23:39
door xc70
Ik ben het volkomen met je eens.
M'n reactie van dichtspijkeren was dan ook "anders" bedoeld....
Geplaatst: 12 aug 2006 00:54
door Ruujan
Weet je, dit is al het derde draadje dat ik tegenkom over dit onderwerp binnen een paar dagen. En eigenlijk snap ik het dilemma van Notter wel. Enerzijds willen ze via het forum een goede service verlenen, zowel voor als na aankoop van van een apparaat. Anderzijds is het wel lullig dat andere leveranciers hun gebrek aan deskundigheid en/of service verbergen door klanten op dit forum te wijzen.
Voor mij als GPS-gebruiker is het een fantastisch forum en maakt het me niet uit dat er ook mensen zijn die hun apparaat ergens anders gekocht hebben.
Maar als iemand mij vraagt wat voor GPS ze moeten kopen, verwijs ik ze meteen naar Notter. Dat heeft ze twee nieuwe klanten opgeleverd in drie weken tijd.
Misschien moeten we onze GPS in het vervolg maar een nottertje gaan noemen. Da's tenminste heel wat beter dan mijn Quest uitschelden voor tomtommetje, zoals me pas overkwam.
Ruud.
Geplaatst: 12 aug 2006 01:17
door Thingvellir
Ruujan schreef:Weet je, dit is al het derde draadje dat ik tegenkom over dit onderwerp binnen een paar dagen.
Ruud.
Inderdaad, en de meeste argumenten pro en contra zijn de revue inmiddels wel gepasseerd;
Persoonlijk begrijp ik de reactie wel als andere zaken hun verantwoordelijkheid voor nazorg na de verkoop niet nemen en hun klanten met vragen naar dit forum verwijzen. Anderzijds is dit natuurlijk de beste reclame die Waypoint kan krijgen. Het legt tevens de zwakte van de "dozenschuivers" bloot.
Zelf had ik tot voor kort nog niet zo veel van gps gehoord. Toen ik me ging orienteren stuitte ik op dit forum en daardoor ben ik klant bij Waypoint geworden, ondanks de niet onaanzienlijke afstand.
Zonder dit forum had ik mijn autonavigatie ongetwijfeld bij een grote keten gekocht en mijn outdoortoestel bij een outdoor winkel.
Daarom denk ik dat het voor Waypoint best aantrekkelijk kan zijn dit forum en de Wiki open te houden. Maar ja... het is wel hun forum en dus hun beslissing.
Geplaatst: 12 aug 2006 08:56
door uswhite
Je kunt je als bedrijf geen betere reclame wensen als dit Forum. Of het nu draadjes heet of topic's pro of contra het draagt allemaal bij aan de verkoop successen.
sterren?
Geplaatst: 12 aug 2006 09:01
door BigTaz
Stel dat dit forum er alleen was voor Waypoint relaties.
Dan was er niet eens deze discussie geweest over het onderwerp van "sterren" relaties!
Zoals jullie merken geeft Waypoint dan ook geen reacties op dit onderwerp, zeer verstandig.
Ik sluit me aan bij......we zijn op de wereld om mekaar te helpen.........
Geplaatst: 12 aug 2006 09:14
door elsinga
Dit lezende begrip ik veel gevoelens wel. Je wilt als Waypoint klant liever niet door alle niet-interessant vragen van niet-klanten heen moeten waden tenslotte. Maar, zijn die vragen wel zo "niet-interessant" als ze lijken? Lang niet altijd! En de antwoorden van niet-klanten zijn vaak ook best de moeite waard, dus die zou ik persoonlijk ook niet kwijt willen.
Een forum blijft een lastig medium voor een winkel. De mate van openheid (wel of niet posten als gast, klant, whatever), de leden zelf, het forumbeleid, alles hangt met elkaar samen. Notter is op het forum net zo als in hun winkel: open, vriendelijk en hulpvaardig. Dus mag iedereen naar binnen, wordt iedereen hartelijk welkom geheten en iedereen geholpen. En net als in de winkel (zou dat daar echt voorkomen trouwens?) worden de hele erge uitwassen, die ook met een bakje koffie zich niet wensen te gedragen, vriendelijk verzocht even buiten te wachten.
Ergens verderop in het forum noemt Hans al de Wiki waar ze mee bezig zijn. Zeg maar een FAQ met de meest voorkomende vragen, aangevuld met stukjes "training" en voorbeelden hoe dingen te doen. Zeg maar: mijn Quest FAQ/HowTo site, maar dan voor meer typen en in het nederlands. Die zal meer besloten gaan zijn, waarschijnlijk. Maar wellicht komt er (ooit) een soort niet-klanten-abonnement. Geen idee. Maar veel info van dit forum zal dan ook of alleen in de Wiki staan. Is het forum voor aan de ene kant de mensen die een GPS zoeken en niet weten welke ze willen (of waar ze 'm moeten kopen, die vraag is makkelijk

) en aan de andere kant voor mensen die vragen hebben na aankoop. FAQ vragen worden dan verwezen naar de Wiki en zijn dus voor niet-klanten minder bereikbaar...
Hans gaf ook al aan dat het predikaat "Waypoint relatie" lang niet altijd afhangt van het kopen van iets bij Notter/Moordrecht. Ook niet-klanten zijn wel relatie (of onafhankelijk GPS specialist) geworden, puur omdat ze hier op het forum nuttige bijdragen deden. Zoals ik al zei: ze zijn open, vriendelijk en hulpvaardig.
Nee, ik denk dus niet dat we het forum moeten beperken. Daar zijn andere wegen voor.
Re: sterren?
Geplaatst: 12 aug 2006 13:16
door BMW-4-ever
BigTaz schreef:
Zoals jullie merken geeft Waypoint dan ook geen reacties op dit onderwerp, zeer verstandig.
Hans is op (welverdiende) vakantie. . . .
Verder hoor ik ook bij de groep die zich eerst heeft georienteerd op het forum, en daarna zijn zuurverdiende euries naar Waypoint heeft gebracht. Inmiddels zijn er door mijn positieve ervaringen met Waypoint en het forum al meer mensen uit mijn omgeving richting Waypoint gegaan om daar hun navigatiemateriaal te halen.
Helemaal dichtspijkeren van het forum lijkt me dan ook eerder negatief werken dan positief. . . . . .
Verder bespeur ik wel de trend waar al een andere draadje over loopt, dat heel veel "gasten" (maar ook relaties) in het wilde weg vragen stellen zonder de zoekfunctie van het forum te benutten.
Hier laat ik het bij. Groeten,
Erik
Geplaatst: 12 aug 2006 14:34
door Dirk
't is eigenlijk oh zo simpel

ik zie 2 mogelijkheden
1:
Alles zo laten
2.
Productorientatievragen voor iedereen toegankelijk maken (dus voor diegenen die nog geen toestel aangekocht hebben)
Supportvragen en after-sales afgeschermd maken (dus vragen van diegenen die het toestel reeds in hun bezit hebben)
En enkele admins die zorgen dat supportvragen niet in de publieke bak komen
Mijn voorkeur: 1 !
Geplaatst: 12 aug 2006 14:44
door elsinga
Ik gok dat we op 1.5 uit gaan komen: alles open laten, maar zoveel mogelijk supportvragen doorverwijzen FAQ/HowTo vragen die in de Wiki staan.

Geplaatst: 12 aug 2006 17:00
door VFROOD
of 1,5 a.....
Alle produktinfo toegankelijk;
Ook helpinfo toegankelijk mits geregistreerd;
De FAQ/Wiki gratis toegankelijk voor de klanten en tegen betaling, waddaggie van 10 euro per jaar? voor niet-klanten.
Komt natuurlijk optie 1,5 ook weer in beeld, omdat we iedereen toch doorverwijzen naar de FAQ/Wiki. Alleen levert dit Waypoint extra doekoe op.
Geplaatst: 12 aug 2006 17:31
door Anne
iedereen is hier toch geregistreerd, ander kun je geen vragen stellen. alleen de waypoint klanten hebben sterren.
Geplaatst: 12 aug 2006 18:43
door blue thunder
Anne schreef:iedereen is hier toch geregistreerd, ander kun je geen vragen stellen. alleen de waypoint klanten hebben sterren.
Da's omdat ze dat maar héél recent doorgevoerd hebben...
Probeer maar eens een profiel op te vragen van "PEET"
Wij hebben ook op een bepaald moment moeten besluiten om niet-geregistreerde gebruikers geen postings te laten doen.
1. Zodat er geen anonieme bashers en spammers op 't forum komen.
2. Omdat er veel gepost werd door iemand die niet was ingelogd en zodoende wist je dikwijls niet wie er nu mee ging op rit X of Y
Anyway, goede beslissing van de mod's van dit forum
Peet
Gast
BerichtGeplaatst: 9 Aug 2006 12:27 Onderwerp: Reageer met quote
???? Te vroeg verwijderen van een USB kabel ?????
Dat doe je pas nadat je toepassingen afsloot en eventueel zelfs veilig
verwijderde.. Windows (meest gebruikt) is daar vrij consequent mee....
Dat lijkt me geen serieuze optie, trouwens je legt dan ook meteen de schuld voor het probleem bij de gebruiker. Wat overigens wel weer bij de rood communistische inslag van dit forum past..
De heersende macht bepaald wat mag en wat niet mag, en alle kritiek of problemen worden uit commerciele overwegingen buiten het forum gehouden;-(( Ga zo vooral door zolang je oor meent te vinden.
Hans Vaessen schreef:
We hebben inmiddels enkele toetsellen die dit effect vertonen. We hebben door eigen onderzoek inmiddels voor elkaar dat de kaarten 'na behandeling' weer gezien worden, maar dan werkt de BT niet meer.
De policy in voorkomend geval is dat het toetsel omgeruild wordt door een nieuwe.
Het onbevredigende is dat onduidelijk is wardoor het probleem precies veroorzaakt wordt; indruk is dat het komt door het te vroeg verwijderen van de usb-kabel na overdracht van de data. ook van geheugenkaarten is dit bekend. Maarrr: dit is nog speculatie.
Algemeen: lijkt typisch een firmware-probleem; is inmiddels gemeld aan garmin (en zodanig storend dat we rekenen op een snelle oplossing).
@ kosturnix: ik heb vanochtend via mail gereageerd, ik hoop tjdig genoeg om voor vertrek om te ruilen.
Geplaatst: 12 aug 2006 19:52
door RonGS
blue thunder schreef:
Da's omdat ze dat maar héél recent doorgevoerd hebben...
Probeer maar eens een profiel op te vragen van "PEET"
Die was tot voor kort gewoon sinds begin 2005 een Waypoint-relatie met sterretjes, doch heeft na de rode kaart de status Gast gekregen. Tis nooit zo geweest dat je anoniem kon posten hier.
Geplaatst: 12 aug 2006 20:06
door Anne
peet staat niet in de gebruikers lijst