GPSmap 276Cx Firmware update

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Frank »

TomTom Rider 450?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

bartho

Bericht door bartho »

Ook het tomtom scherm is niet zobgoed afleesbaar als het onderwerp toestel

Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Noppie »

bartho schreef:Ook het tomtom scherm is niet zobgoed afleesbaar als het onderwerp toestel
Dan gewoon de "minpuntjes" van de 276Cx op de koop toe nemen. Ik vind het een prima apparaat met een geweldig scherm. Dat scherm maakt voor mij alles goed.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

bartho

Bericht door bartho »

Zou toch graag hebben, aangezien de prijs, dat deze twee opties(bluetooth en pop-up) werken. Rij momenteel met zumo 350 en ben vrij tevreden enkel het scherm is zeer slecht.

Xynix
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Xynix »

Zoals eerder vermeld bevalt het toestel helemaal niet, Ik heb het toestel al een poos niet meer gebruikt. Het is te hopen dat de volgend update het toestel eindelijk eens goed laat werken. Op vakantie mijn TomTom Rider 410 gebruikt en dat ...... beviel uitstekend

Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Mike Schenk »

Hoewel er nog wat kleine dingetjes zijn die beter kunnen is voor mij de 276Cx de beste GPS voor op de motor die ik heb gehad (GPSMap 278 en Zumo 350 hiervoor gehad, de 276Cx combineert voor mij de voordelen van beiden).

Er zijn twee dingen die wat mij betreft nog verbeterd moeten worden:
1. Het achterlopen van de positie op het scherm met de echte positie. In steden met veel zijwegen is het nog wel eens lastig, verder niet echt een probleem.
2. Het opslaan van een actieve route die gemaakt is op het apparaat, gebruik makend van de kaart werk niet. Dat maakt het lastiger een dergelijke route halverwege opnieuwe op te starten en te rijden.

Allebei kleine ongemakjes die voor mij ruimschoots worden gecompenseerd door het sublieme scherm van het apparaat.
Garmin GPSMap 276Cx | Garmin eTrex Touch 25
Kawasaki Versys 650 2015 | BMW R1300 GSA 2025

bartho

Bericht door bartho »

Zoals U zegt Mike kleine ongemakken, daar zit ik nu met geduld op te wachten dat die opgelost worden. Maar garmin kennende zou het ook kunnen dat die nooit opgelost geraken. Maar ondertussen komt er misschien een verbeterde(scherm) versie van de 595. Ik wacht nog een beetje. Het toestel is ook nog geen jaar uit'

fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door fransg »

Ik vind het ook prima zo. Komen er nog nieuwe features of zou die BlueTooth gaan werken, zou de 'smart messaging' het doen zodat berichten van mijn telefoon worden weergegeven, leuk maar het is niet echt nodig. Een aantal berichten komt al binnen op mijn Garmin horloge dus het moet ook niet drukker worden met al die scherm-berichten.

Wanneer ik rekening wil houden met files dan laat ik een deel van de tijd de TomTom Go app op de iPhone 7 meedraaien maar verder vind ik het beeldscherm en de informatie over de omgeving, de kaart, veel beter op de 276Cx dan het kleuterscherm van de Tomtom app.
GPSMAP66st, Explore 2

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door tony rave »

Het pop-up scherm heeft 2 gebreken, beiden met betrekking op de linker beeldhelft:
1. de positie indicator (het driehoekje) staat stil in plaats van de momentele positie aan te duiden.
2. soms blijft de linkerhelft zelfs blanco.

De rechterhelft die een tekst aanduiding geeft, alsmede de afstand tot de afslag aftelt, werkt wel goed.

Het pop-up scherm verschijnt 2 keer, tenminste als de afstand tot de volgende afslag dat toelaat.
De positie indicator is de 2e keer wel ververst ten opzichte van de 1e keer.

Het euvel is minder kwalijk dan het lijkt. Immers, je ziet tevoren wel degelijk de komende afslag-/wegsituatie in het pop-up scherm.
Daarna herken je die getekende situatie in de werkelijkheid voor je.

Het is dan minder belangrijk dat de positie indicator meeloopt met je positie op de weg. Immers je bent op dat moment vrijwel altijd in een situatie waarin je beter op het verkeer/de wegsituatie zou letten dan op je navigatorscherm. Eventueel een korte blik op de rechterhelft vertelt je de momentele afstand tot de afslag.

Verder is het teleurstellend stil aan Garmin's zijde wat betreft updates, al te druk bezig met de 278Cx ???
De prijs erosie (276Cx) is er al.

Kortom: ik zie graag een verbetering, met name bij grote rotondes en in stadsverkeer is het wel prettig een visuele indicatie te hebben dat je nabij de te nemen afrit bent, maar echt een groot probleem is het zeker niet.

Let wel: ik rij uitsluitend met kaart-noord boven, bij andere instellingen is het mogelijk hinderlijker.
Het pop-up gebeuren is m.i. geen reden van aankoop af te zien.
Over blue-tooth (radio verbinding) heb ik geen mening, gebruik ik niet.

Daarnaast valt er goed te navigeren zonder pop-up scherm maar dan met auto-zoom aan (zoomt niet te ver uit), of een vast ingestelde schaal van b.v. 120m - 300m. Daarbij b.v nog als extra de datavelden naar keuze.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

scratz1024

Bericht door scratz1024 »

Voor mij is het grote scherm het grote pluspunt.
Laatst vakantie zuid Engeland op tracks gereden, iets uitgezoomd, gaat prima. Super overzicht.
Het is natuurlijk maar hoe hoe je hem wilt gebruiken, al is het jammer dat zo'n duur apparaat zo sloppy werkt.
GPSMAP 278 / 276 Cx, BMW F800 GS

bartho

Bericht door bartho »

Bedankt Tony voor wat betreft uitleg over het pop up scherm. Vroeger had je dergelijk scherm bij de Quest en gaf een duidelijk beeld wat je moet volgen. Ik vond dit zeer goed en ontdekte dat dat dit ook mogelijk is bij de 276Cx. Natuurlijk is het automatisch inzoomen ook niet slecht zoals ik nu ervaar bij de z350 maar toch. Nog een vraag , werkt pop up ook bij het navigeren van een route? En wat betreft bluetooth, gebruik ik enkel om te navigeren dus de koppeling met de sena is voldoenden maar het moet wel werken.

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Hzee »

Ik heb de 276cx gekoppeld met de Sena20s geen probleem. Wat dan niet meer kan is bellen of radio luisteren.
Popup scherm doet het ook bij route navigeren, alleen met dezelfde problemen als bij tracks.
Laatst gewijzigd door Hzee op 27 jun 2017 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Mike Schenk »

fransg schreef:Ik vind het ook prima zo. Komen er nog nieuwe features of zou die BlueTooth gaan werken, zou de 'smart messaging' het doen zodat berichten van mijn telefoon worden weergegeven, leuk maar het is niet echt nodig
Dat werkt bij mij. Ik heb het meestal uitstaan maar als ik het nodig heb, werkt het.
Garmin GPSMap 276Cx | Garmin eTrex Touch 25
Kawasaki Versys 650 2015 | BMW R1300 GSA 2025

Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Noppie »

Dat is ook vreemd, dat sommige dingen bij de één wel werken en bij de ander niet. Zo ben ik geloof ik de enige die vind dat het geluid wel wat harder zou mogen. Zou de mijne dan minder volume leveren dan de andere toestellen ?
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Max Kool »

Misschien heb ik wel geluk

- popup scherm gebruik ik niet (heb ik altijd irritant gevonden)
- bluetooth gebruik ik ook niet

En de traagheid bij het navigeren valt me nauwelijks meer op. Ik zou alleen graag "noord boven" willen hebben als ik uitzoom boven een zelf bepaalde waarde, en wat snellere schermopbouw bij uit- en inzoemen.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”