JaVaWa schreef:keesm schreef:Ik heb "vroeger" wel eens eigen kaarten gemaakt met GPSMapEdit en cgpsmapper, kijken of ik er nog 1 kan vinden en deze uitproberen.
Lijkt me een goed idee, als het bij die kaarten niet optreedt is het misschien makkelijker te achterhalen waar 't aan ligt.
Dit wilde ik dus nog even uitproberen. Was wel een gezoek. We hebben het over periode 2004/2005. Gelukkig had ik de oude schijven uit vroegere pc's nog liggen ergens. En jawel op een 20Gb-hd (!) stond nog een map "eigen kaarten".
Stond nog een handleiding van 10 pagina's van deBruineBeren (wie kent ze nog ??) hoe eigen kaarten te maken en via Sendmap naar je gps te sturen. Ik heb het voorbeeld van debruinebeer gebruikt om een Mapsource-img en gmapsupp-img te maken. Voorbeeld is in Noord-Dld, Hohenaspe, ten noorden van Itzehoe (paar jaar geleden nog langs gefietst op de terugreis vanuit DK zie ik nu weer.)
plaatje in Mapsource (via Mapsettoolkit en Gmaptool wel met cgpsmapper gemaakt) :

- hohenaspe_ms.png (22.14 KiB) 3922 keer bekeken
Zo ziet de gmapsupp.img er in Basecamp uit (ingelezen vanaf sd-kaart) :

- hohenaspe.png (38.98 KiB) 3922 keer bekeken
Geen effect van transparency. Basecamp gaf ook gelijk 3d-kaart in beeld. Doet dat alleen bij originele Garmin kaarten en niet bij de gmapsupp.img die afkomstig zijn van openstreetmap.
Hier ook nog even het kaartje zoals weergegeven in openfietsmap Duitsland :

- hohenaspe_ofm_dld.png (223.09 KiB) 3922 keer bekeken
(Als ik bedenk hoeveel tijd het in 2004/2005 koste om zo'n Mapsource kaart te maken, dan kun je nu toch maar beter mapper worden bij osm. Hebben anderen er ook nog wat aan).
Nog wat info vanuit GMaptool van de Hohenaspe file (voor de liefhebbers, zoals JaVaWa):
File: H:/Garmin/gmapsupp.img, length 12800
Header: 24.10.2011 16:13:32, DSKIMG, XOR 00, V 0.00, Ms 0
Mapset: Hohenaspe
priority 31, parameters 1 3 17 1
levels [18,20,22,24], zoom [83,2,1,0]
Eerdere conclusie van mij dat het effect van transparency alleen bij osm-kaarten optreedt en niet bij kaarten gemaakt met MPC (officiële Garmin kaarten) en cgpsmapper (veel third-party) wordt hiermee wel onderstreept. De gmapsupp.img ligt duidelijk over de basemap heen. In dit geval krijgt de img zelfs nog een klein blauw randje ook.
Wat kunnen we hier mee: mag een ieder voor zich bepalen, wellicht is er in mkgmap nog iets te verbeteren/aan te passen (maar ja hoe groot is de doelgroep waar we dit voor uitgezocht hebben, niet groot denk is = geen prioriteit)
Gr.
Kees