Basecamp structuur overzetten tussen computers?

De opvolger van Mapsource
Cyberpope

Re: Basecamp structuur overzetten tussen computers?

Bericht door Cyberpope »

RonalT schreef:
Cyberpope schreef:Jammer dat garmin daar zelf met zijn cloudopslag geen goed optie voor heeft. Maar ja, op software lopen ze altijd behoorlijk achter.
Je zou het zo kunnen noemen omdat het misschien voldoet aan wat jij graag wilt. Maar eigenlijk hebben ze hun software veel beter voor elkaar dan jij denkt.
Wat jij wil is dat je iets in een (1) vakje of map kan stoppen. Maar Garmin heeft het zodanig gemaakt dat jij door het toevoegen van een of andere teken kunt aangeven dat een (1) object in meerdere 'mappen' voorkomt.

En nee, ik vind het ook niet gemakkelijk maar ik vind het wel mooi gemaakt. :roll:
Zo bijzonder is dat niet hoor, dat is gewoon een multirelationele database. Dan is het juist een kleine moeite om ook een attribuut mee te geven in "welk mapje" een object zit.

Verder kan de cloudbackup geen mapsje bevatten.

Beiden zijn zaken die niets te maken hebben met mooi gemaakt, maar gewoon onpraktisch / onhandig.

Nog even los dat wat mooi is absoluut niet functioneel hoeft te zijn. Dat is mooi voor kunst, maar niet voor een softwareprogramma.

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

En! Je kunr beide databases in dropbox/onedrive/etc. zetten en wisselen ertussen.

Maar, inderdaad op maximaal 1 computer tegelijk de db gebruiken. Vooraf afsluiten van computer BC sluiten. Een laptop die auto in slaapstand gaat, kan je wel eens foppen..
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door peter2310 »

zoeff50 schreef:Oude databaseversie 4.5 kan in zijn geheel handmatig gewist worden; doet BC niet bij een update.
Klopt, de nieuwe naam van de verzameling wordt de naam die je opgegeven hebt in Instellingen.
Als e.e.a. goed werkt op alle computers, kun je op alle computers de database in AppData\Roaming wissen.
Je moet natuurlijk wel op alle computers de BC database instelling wijzigen in dezelfde OneDrive/ Dropbox naam.
Succes.
Deze werkwijze is inmiddels toegepast en werkt perfect. Idd niet op 2 PC`s tegelijk gaan werken. PC altijd op de juiste manier afsluiten zodat de database in de cloud weer kan worden gesynct. Fred, dank voor de je info.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Garmin ZUMO 550 - Garmin Edge Touring - Scala Rider Q1
In gebruik: Garmin Edge Explorer - Garmin ZUMO 590 - Cardo Freecom 4

AlexVV

Bericht door AlexVV »

Nadat Windows 10 is vastgelopen, heb ik alle software opnieuw moeten installeren... Ik had wel een back-up van mijn bestanden, maar ik wist niet waar "Mijn verzameling" zich bevond.
Dankzij dit fantastische forum en jullie inbreng, heb ik alles teruggevonden en inmiddels staat de database op mijn OneDrive.
Bedankt aan iedereen! :-)
BMW Navigator V
BMW "Ross" R1200RT LC (2015) - Mazda "Max II" MX5 ND (2016)

noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

Ik heb mijn database ook in Onedrive gezet, omdat ik op twee computers wil kunnen werken; nu lukt het om de ene computer wel te koppelen met de database in Onedrive, maar de andere niet, nochtans via hetzelfde pad. op beide laptops staat dezelfde basecamp versie, en ik heb op de andere computer basecamp afgesloten; wat kan nog de oorzaak zijn ...?

zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door zoeff50 »

Dat kan niet zo moeilijk zijn. Eerst kijken of de BC database wel in de betreffende OneDrive map staat op de "probleem" PC. Zo niet, is er iets mis met de OneDrive synchronisatie. Dat moet eerst opgelost worden. Als de database er wel in staat, in BC instellingen een nieuwe database aanmaken/ benoemen en deze vervolgens opzoeken (in de OneDrive map). Zo simpel moet het zijn.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

De map is zichtbaar in OneDrive op de probleem PC. Het pad naar de nieuwe database is net hetzelfde als bij de 'goede' PC. Mag de databasenaam dezelfde zijn of moet dat een andere zijn? Heb al geprobeerd met andere namen maar lukt niet. Misschien is er iets mis met BC op de probleem PC(wat eigenlijk de PC was waar ik tot nu toe altijd op werkte)? Ik kampte al een tijd met het installeren van kaartupdates op mijn Montana; het proces brak steeds af bij het installeren van de kaartupdate. ik heb met GMTK de update op een stick gezet, en de update met GMTK op de andere PC gezet; het overzetten van de update naar de Montana lukte op die PC wel! Kunnen beide problemen iets met elkaar te zien hebben?

tonvanunen
Contacteer:

Bericht door tonvanunen »

Wellicht al genoemd maar waarom niet een backup maken in Basecamp op de ene pc en de backup terughalen op de andere pc? Dat scheelt een hoop gedoe en is binnen 20 seconden geklaard.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”