Bluetooth TomTom 550 en Iphone
Re: Bluetooth TomTom 550 en Iphone
Bluetooth heb ik nu ook niet aan staan maar via Hotspot krijg ik geen verbinding met MyDrive. Wel thuis via het WiFi netwerk. Ik snap niet waarom het niet lukt. Grrrrrrrrrr.......
Garmin Zumo XT in bestelling
-
Ik heb het vandaag nog getest en bij mij werkt het onmiddellijk, zowel via wifi-hotspot (via smartphone) als de wifi thuis. Ik denk dus dat je een fout in de firmware en fout bij tomtom servers kan uitsluiten. En dat je het eerder moet zoeken in de instellingen op je telefoon , passwoord enz.
Je telefoon herstarten.....
Je telefoon herstarten.....
Maar werkt je MyDrive ook als je verbinding hebt via de Hotspot van je IPhone? Welke IPhone heb je. Ik heb een iPhone SE. Telefoon heb ik al verschillende keren opnieuw opgestart echter zonder resultaat.
Geen idee of het helpt, maar probeer eens een hard reset van je iPhone en van je TomTom Rider 550.
FJR1300 - TomTom Rider 550 - Cardo Freecom 2+
-
Ja werkt via Iphone , via persoonlijke hotspot. Het is een Xr, echter de SE heeft dezelfde IOS .... dus. Ik wil vanavond wel eens testen met een SE.Sterik schreef:Maar werkt je MyDrive ook als je verbinding hebt via de Hotspot van je IPhone? Welke IPhone heb je. Ik heb een iPhone SE. Telefoon heb ik al verschillende keren opnieuw opgestart echter zonder resultaat.
Mijn SE werkt zonder enig probleem met de TTR550 via WiFi persoonlijke hotspot.
Zie mijn workaround hierboven.
Delete de MyDrive app en de Bluetooth verbindingen met de Tom van je iPhone.
(Erik zijn probleem zou wellicht veroorzaakt kunnen worden door zijn provider die juist dit IP verkeer niet toe laat?)
Zie mijn workaround hierboven.
Delete de MyDrive app en de Bluetooth verbindingen met de Tom van je iPhone.
(Erik zijn probleem zou wellicht veroorzaakt kunnen worden door zijn provider die juist dit IP verkeer niet toe laat?)
FJR1300 - TomTom Rider 550 - Cardo Freecom 2+
Provider op de thuis WiFi is Caiway. Op hotspot dus 4g is Vodafone.
Gelukkig het werkt. Ik had het IP adres niet goed. Deze er handmatig ingezet en nu dus wel verkeersinfo en MyDrive via de Hotspot van de IPhone. Dank iedereen voor het mee denken.
-
Iemand enig idee hoe het (een vol jaar later) staat met de connectie bug van mydrive met de TT 55O ? Werkt het nog steeds niet ?? Of is Het een nieuwe poging waard?
Ik heb er in february vorig jaar een ticket over geopend bij Tomtom .... echter verder geen nieuws ..... niks nada. Ze zijn kennelijk op cursus bij garmin geweest
daar hoor je ook nooit nog iets van

Ik heb er in february vorig jaar een ticket over geopend bij Tomtom .... echter verder geen nieuws ..... niks nada. Ze zijn kennelijk op cursus bij garmin geweest

Er is nog niets veranderd.
Op een ander forum wel begrepen dat de helpdesk nu aangeeft dat er binnenkort een nieuwe Firmware update uitkomt die het probleem moet verhelpen.
Tot die tijd een WiFi HotSpot op de iPhone gebruiken en BT instellingen tussen iPhone en Rider verwijderen.
Een losse 4G dongle met WiFi schijnt nog net iets beter te werken.
Reken met WiFi op ongeveer 1Mb aan dataverkeer per uur voor live traffic.
Op een ander forum wel begrepen dat de helpdesk nu aangeeft dat er binnenkort een nieuwe Firmware update uitkomt die het probleem moet verhelpen.
Tot die tijd een WiFi HotSpot op de iPhone gebruiken en BT instellingen tussen iPhone en Rider verwijderen.
TomTom POI Tack overlay project https://roadrider.jouwweb.nl/gpx-track-2-ov2
-
Nog even geduld 

-
Hoi, kun je de bron vermelden ajb? Wil die ontwikkelingen rond de firmware update graag op de voet volgen.Roadrider schreef:Er is nog niets veranderd.
Deze post van Sergio op het motor-forum https://www.motor-forum.nl/threads/tomt ... 38/page-60
Ik heb gebeld met TT. Over enkele weken zou het tussen Apple en TT goed moeten gaan, inclusief het bijkomende probleem met de API volgens de helpdeskmedewerker. Overigens staat hij bij mij ook niet in mijn Rider, zoals ik aangaf. Dus dat het bij de Rider wel goed zou moeten gaan snap ik niet helemaal
-
Dank. Hopen dan maar..
Het laatste bericht van TomTom zelf op 19 Feb;
Bron https://discussions.tomtom.com/en/discu ... t-be-fixedHi @ST1300_PanEuropean
The last statement I posted about it was here, I am still waiting for updates from the team. Only then I will be in a better position to reveal further plans.
As soon as I learn more about it I will post on the same topic.
I have moved your comment to a new discussion as it was posted on the GO Navigation app topic.
Thanks,
Vikram.