Update 4.7.3

De opvolger van Mapsource
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: Update 4.7.3

Bericht door QuattroFrits »

Skylge40 schreef:
4 dec 2020 09:46
Toch maar eens aan een bril. :roll:
Eentje met ruimzicht werkt heel goed. :wink:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door ErikS »

Google Earth en Basecamp gaan niet meer samen werken. En de oude versie van Google Earth die nog wel met Mapsource werkte laat nu ook geen Streetview meer zien.
De oplossing heb ik gevonden in het in Basecamp maken van een track van de route; Deze track (en de route) exporteren als GPX bestand.
Dit GPX bestand vervolgens dmv de opdracht "bestand" en "openen" in Google Earth importeren. Daarbij wel eerst kiezen voor "GPX" als extensie, want anders zie je het bestand niet. Daarna in het scherm dat opent "kml regelstrings aanmaken" aanvinken.

De track is nu in Google Earth weer zichtbaar. Eventueel kun je "punten" en "route" uitzetten om hem duidelijker te krijgen.
Je kunt nu weer met Streetview de route bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),
and still the Colorado for Geocaching, Cycling and the hike!

tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door tencats »

Ik heb heel lang nog 4.6.2. in leven gehouden, maar uiteindelijk i.v.m. het uiterst moeizame sluiten van BaseCamp overgestapt naar de nieuwe versie. Voor Google view heb ik 2 simpele oplossingen. Of ik bekijk een route(track) in MRA Gold, of ik plaats even een waypoint in het gebied, kopiëer daarvan de coördinaten en plak dat in de zoekbalk van Google Earth. Werkt als een tierelier.

En afsluiten van BC blijft een drama maar dan zou ook wel eens kunnen komen doordat ik er enkele duizenden routes, tracks en waypoints in heb staan.
:wink:
Erik
Onderweg met de BMW R1300GS, +Garmin Zumo XT, of Chigee AIO-5 of BMW CRN of Rider 40 plus Sena SRL2. Verder: 2e XT, 550, 660 & 2x590, Montana 610/650, VIRB Elite en VIRB X, eTrex Touch 25 en een Epix.

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door tony rave »

tencats schreef:
6 dec 2020 12:13
En afsluiten van BC blijft een drama maar dan zou ook wel eens kunnen komen doordat ik er enkele duizenden routes, tracks en waypoints in heb staan. :wink:
Ja, het afsluiten kan ooit een langdurig gedoe zijn, vooral wanneer er kort tevoren wijzigingen in BC zijn gedaan.
Als je daarentegen, na gewerkt te hebben met BC, een tijdje wacht met afsluiten dan gaat het vrijwel altijd zeer snel.

Om de omvang van de database te beperken heb ik alle routes als direct routes opgeslagen. Dat scheel veel en wanneer je een route nodig hebt is er zo weer een indirecte route van gemaakt. Een route herberekenen doe je toch meestal al omdat er intussen nieuw kaartmateriaal gebruikt wordt.

ms_db_content.png
ms_db_content.png (27.34 KiB) 887 keer bekeken
ms_db_size.png
ms_db_size.png (55.07 KiB) 887 keer bekeken
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door ErikS »

tencats schreef:
En afsluiten van BC blijft een drama maar dan zou ook wel eens kunnen komen doordat ik er enkele duizenden routes, tracks en waypoints in heb staan.
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop. Daarom ben ik maar begonnen om mijn oudere, gemaakte routes te exporteren als GPX en ze daarna te verwijderen. Want het lijkt er op dat Basecamp ze elke keer bij het afsluiten allemaal (opnieuw) moet opslaan. .
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!

forced to have a TomTOM in the car and a Zumo XT on my motorbike (BMW R1250RT met TFT and NAV),

tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door tencats »

Tja, ik heb, dus naast BaseCamp, alles sowieso opgeslagen en nog veel meer. In eerste instantie had ik het idee opgevat om een backup te maken van al dat spul om later weer gestructureerd in BaseCamp te kunnen laden. Probleem is alleen al eerder beschreven dat bij een ge-update versie van BC dit niet altijd meer kan.
Ik hou graag veel trips/vakanties en ook de gereden tracks in BC want als ik weer een keertje naar bijv. Sauerland ga, dan heb ik zo de historie te pakken en kan ik kijken of er weggetjes zijn die ik echt nog niet heb gehad. Ach, ik moet meer geduld hebben, dat lost het ook op.
Erik
Onderweg met de BMW R1300GS, +Garmin Zumo XT, of Chigee AIO-5 of BMW CRN of Rider 40 plus Sena SRL2. Verder: 2e XT, 550, 660 & 2x590, Montana 610/650, VIRB Elite en VIRB X, eTrex Touch 25 en een Epix.

blazez
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door blazez »

tencats schreef:
:wink:
Ook wel eens gemerkt dat het afsluiten wat sneller gaat als je overbodige spullen er uit gegooid hebt. Ik heb oook een aardige verzameling er in staan. Maar als ik de gps leeg lees, komen ook de waypoints van de geocaching pocket queries mee. Als ik die verwijder komen ze in de folder "unlisted data" te staan (voor mij zo een beetje de prullenbak geworden).
Gooi je deze leeg voordat je de app sluit, dan gaat het (bij mij) een stuk sneller.

OzzPaa

Bericht door OzzPaa »

Normaal lees ik enkel maar mee hier, maar voor onderstaande wou ik toch even aanloggen.

Alhoewel ik er op dit forum nergens een verwijzing naar vind maar misschien wel reeds allom geweten is en het voor velen geen issue is omdat ze ondertussen andere werkwijzen gewoon zijn, toch even melden voor hen die het nog nuttig vinden : een tijdje terug ondervond ik bij toeval dat Streetview weer werkt in GE-Pro als je een route vanuit BaseCamp 4.6.2 daarin projecteert.
Vanuit MapSource 6.16.3 (waarmee ik nog steeds m'n routes bouw :wink: )trouwens ook. Ik vind het toch wel zeer handig om op die manier een route te controleren/visualiseren. Het is met andere methoden steeds een gedoe om, telkens je iets aan de route aanpast, dat in GE zichtbaar te krijgen.
Hier volstaat een enkele "Weergeven in GE"-klik. Bovendien, en dat is wat vreemd gezien de reden waarom dit überhaupt niet meer werkte, kan nu met deze "oude" methode ook weer StreetView gebruikt worden om situaties, weggesteldheid e.d. direct te bekijken.

Voor mij alvast een reden om met "ouwe" rommel :mrgreen: te blijven werken :wink:

QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door QuattroFrits »

OzzPaa schreef:
8 mar 2022 21:03
GE-Pro
Garmin Express Pro ? :wink:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

ErikS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door ErikS »

Google Earth pro ?
OzzPaa schreef:
8 mar 2022 21:03
Hier volstaat een enkele "Weergeven in GE"-klik. Bovendien, en dat is wat vreemd gezien de reden waarom dit überhaupt niet meer werkte, kan nu met deze "oude" methode ook weer StreetView gebruikt worden om situaties, weggesteldheid e.d. direct te bekijken.
Ik heb momenteel Basecamp 4.7.4 maar zie geen mogelijkheid om de route rechtstreeks in Google Earth Pro te krijgen. Dus geen "Weergeven in GE". Die optie is er bij mij niet of ik zie hem over het hoofd. Wel kan ik een route exporteren als KML bestand en hem daarna in GE-pro inladen.
Ook in Mapsource hetzelfde. Ik heb hier wel de knop om hem in GE-pro te kunnen bekijken maar krijg daarna nog steeds de foutmelding dat GE niet geinstalleerd zou zijn.

Dus . . .

BikePC
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door BikePC »

@OzzPaa heeft het over Basecamp versie 4.6.2 ...
Colorado 300 / Edge 800 / Edge Touring Plus / Edge Explore 2

OzzPaa

Bericht door OzzPaa »

BikePC schreef:
9 mar 2022 21:19
@OzzPaa heeft het over Basecamp versie 4.6.2 ...
Ja, de "oude" versie dus, waar dat nog wél mee lukt ... Voor mij geen probleem omdat ik BaseCamp enkel gebruik om de in MapSource gemaakte routes om te zetten naar tracks, zodat ze door mederijders kunnen gebruikt worden. Meestal gooi ik die track dan ook nog eens in TT-MyDrive om te zien of ze voor Tom-Tommers identiek kan gemaakt worden.
Als je het gedoe met KML-files OK vindt, en dat telkens je een aanpassing wil checken in GE en/of StreetView, dan kan je m'n tip vergeten.
Maar voor mij weegt het voordeel ervan inallegeval op tegen het nadeel van de voordelen van de recente BaseCamp-versie :wink:

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Is dus niets nieuws onder de zon...
Trouwens gedoe met KML files is niet nodig, Google Earth kan gewoon GPX files inlezen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

Maar die krijg ik toch niet zo te zien als een kml file...
Zumo XT, Ducati Multistrada V2S, Cardo Scala Rider Packtalk op HJC RPHA91, Edge Touring, Edge Explorer 2

OzzPaa

Bericht door OzzPaa »

Frank schreef:
10 mar 2022 07:53
Is dus niets nieuws onder de zon...
Trouwens gedoe met KML files is niet nodig, Google Earth kan gewoon GPX files inlezen.
Vroeger was dat het normale onder de zon ... sinds een paar jaar werkte GE niet meer vanuit de recente BC-versie en moest je een truukje toepassen in de oudere versie. Even later werkte daar StreetView niet meer ... nu dus weer wel, wat (mijgedacht!) weer een véél handiger manier ter beschikking stelt als je routes bouwt en die real-time wil nalopen/aanpassen door GE en StreetView te raadplegen. Maar zoals ik al zei : ander wegen leiden naar Rome en zij die het niet nuttig achten, hoeven er ook niet aan hé :wink:
Als je bedoelt met "niks nieuws onder de zon" dat Streetview weer werkte, gaf ik al aan daar niet van op de hoogte te zijn. Alleszinds op dit forum vond ik er niets van terug. Gewoon ontdekt toen ik toevallig PegMan over de kaart sleepte en weer blauwe lijntjes zag verschijnen 8) :D

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”