En toen ging het licht aan; dat moest de oorzaak zijn. Inderdaad 2 registerkaarten op het SD kaartje van de tablet die door BaseCamp als toestelkaarten werden herkend. BC ging alle kaart tiles inlezen. Dat had ik al gezien omdat de bibliotheek lijst volliep met deze kaart tiles en mij afvroeg waarom.GPS Expert schreef:Alsof een registerkaart inhoud op een microsd/in gps is gezet en basecamp alle kaart tiles gaat inlezen.
Of m.a.w. Een folder die een garmin kaart voor op de computer bevat en door basecamp als toestelkaarten worden herkent.
Waar staan welke kaarten, en converteer alle kaarten naar het nieuwe gmap formaat via MapConvertor.
Kaarten geconverteerd naar gmap format, registerkaarten verwijderd en gmap kaarten met GMTK op het SD kaartje geinstalleerd. BC opnieuw geinstalleerd, opgestart en afwachten. En ziedaar, BC stabiel en werkt weer als een tierelier.
Door al het gerommel was de OneDrive bibliotheek wel verdwenen, maar omdat ik elke week een backup maak van de bibliotheek was deze snel weer hersteld.
Het is een low budget Windows tablet met (vast) 2GB RAM, (vast) 32 GB opslagruimte en een 64 GB (micro) SD kaartje (waar dus de kaarten opstaan). Het is verbazingwekkend hoe soepel het tablet werkt met Windows 10. Programma's starten snel op werken voldoende snel, nu dus ook weer BC.guzzi vero schreef:kan je je RAM niet verhogen naar 4 of 8 gyg? 2 is wat aan de magere kant voor BC. Of als deze een Solid State Memory heeft daarvan het gedeelte werkgeheugen verhogen?
Geweldig bedankt Marco, nooit te oud om te leren.